Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΩΔΕΙΟΥ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΗΛΙΑΔΗΣ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ ΤΗΣ κας ΔΟΜΝΑΣ ΕΥΝΟΥΧΙΔΟΥ
Ως δυσάρεστη έκπληξη χαρακτηρίζεται από τον πρόεδρο του Δ.Σ. του Ωδείου Φλώρινας και Αντιπεριφερειάρχη της ΠΕ Φλώρινας Δημήτρη Ηλιάδη η παραίτηση της διευθύντριας του Ωδείου Δόμνας Ευνουχίδου, γιατί ποτέ δεν εξέφρασε παράπονα στον πρόεδρο του Δ.Σ.
Ο κ. Ηλιάδης παρατηρεί ότι το Δ.Σ. του Ωδείου και ο ίδιος έμαθαν την παραίτηση της κας Ευνουχίδου από τον ηλεκτρονικό τύπο, στον οποίο κυκλοφόρησε το περιεχόμενο της επιστολής της πριν αποσταλεί στο Δ.Σ. Οι δε λόγοι που επικαλείται επισημαίνει ο κ. Ηλιάδης είναι «ανυπόστατοι και αόριστοι».
Αναφέρει ότι η εφαρμογή του καταστατικού του ωδείου είναι καθήκον της διοίκησης και πως η «απαίτηση του Δ.Σ. για ενημέρωσή του πριν από οποιαδήποτε ενέργεια της Διευθύντριας, που συνεπάγεται οικονομική επιβάρυνση, (όπως ρητά προβλέπει το άρθρο 3 του καταστατικού ότι το Δ.Σ. αποφασίζει για κάθε θέμα αναγόμενο στην εκπλήρωση των σκοπών του Ωδείου), θεωρείται από την παραιτηθείσα ότι περιόριζε ασφυκτικά τις αρμοδιότητές της».
Ο πρόεδρος του Ωδείου τονίζει ότι «έχουμε την εμπειρία και τη θέληση να οργανώσουμε καλύτερα το Ωδείο, σε συνεργασία με τους καθηγητές και τους γονείς των μαθητών και να διαχειριστούμε με διαφάνεια τον προϋπολογισμό του Ωδείου».
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Με την από 18-4-2012 επιστολή της, η πρώην Διευθύντρια του Ωδείου Φλώρινας κ. Ευνουχίδου, μας γνωστοποίησε την παραίτησή της από τη θέση που κατείχε. Η παραίτηση στάλθηκε ταχυδρομικά και λάβαμε γνώση του περιεχομένου της, αφού προηγουμένως αυτή ως είδηση είχε κυκλοφορήσει στο διαδίκτυο. Η παραίτηση υποβλήθηκε χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωση των συνεργατών της, των καθηγητών και των γονέων των μαθητών.
Η παραίτηση που υπέβαλλε η κ. Ευνουχίδου από τη θέση της Διευθύντριας, μας εξέπληξε δυσάρεστα, τόσο για τον χρόνο που επέλεξε να υποβάλει αυτή, ήτοι λίγο χρόνο πριν από την έναρξη των εξετάσεων των μαθητών, όσο και για το ότι ποτέ δεν είχε εκφράσει παράπονα στον πρόεδρο του Δ.Σ. του Ωδείου ή στα μέλη αυτού για πράξεις ή παραλείψεις αυτών που επηρέαζαν αρνητικά το έργο της.
Η παραίτησή της έγινε δεκτή από το Δ.Σ. του Ωδείου, το οποίο προχώρησε άμεσα και στην τοποθέτηση του νέου Διευθυντή, έτσι ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα η λειτουργία του.
Επί των λόγων της παραίτησης το Δ.Σ. του Ωδείου κάνει γνωστό στους γονείς και τα παιδιά που φοιτούν στο Ωδείο, αλλά και στους κατοίκους όλου του νομού, ότι αυτοί είναι ανυπόστατοι και αόριστοι. Πρόθεσή μας ήταν και είναι η συνέχιση της λειτουργίας του Ωδείου και η συνεχής αναβάθμιση του και όχι η συστηματική απαξίωση του, όπως όψιμα ισχυρίζεται η κ. Ευνουχίδου. Η Περιφερειακή Ενότητα Φλώρινας στα πλαίσια λειτουργίας της ενίσχυσε και ενισχύει με διάφορους τρόπους το Ωδείο Φλώρινας, δείχνοντας καθημερινά το έμπρακτο ενδιαφέρον της γι’ αυτό, με μοναδικό στόχο την μεγαλύτερη οικονομική αυτοτέλεια του.
Η απαίτηση του Δ.Σ. για ενημέρωσή του πριν από οποιαδήποτε ενέργεια της Διευθύντριας, που συνεπάγεται οικονομική επιβάρυνση, (όπως ρητά προβλέπει το άρθρο 3 του καταστατικού ότι το Δ.Σ. αποφασίζει για κάθε θέμα αναγόμενο στην εκπλήρωση των σκοπών του Ωδείου), θεωρείται από την παραιτηθείσα ότι περιόριζε ασφυκτικά τις αρμοδιότητές της. Ποτέ όμως δεν τέθηκε θέμα περιορισμού των αρμοδιοτήτων της, αφού συνεχίζεται απρόσκοπτα ο καλλιτεχνικός σχεδιασμός του Ωδείου όπως είχε σχεδιαστεί από την ίδια. Το επόμενο Σάββατο φιλοξενείται στην πόλη της Φλώρινας το Ωδείο Δράμας.
Η μεταφορά ενός πιάνου από το Ωδείο Φλώρινας στο παράρτημα του Αμυνταίου αποφασίστηκε, μετά από αιτήματα του Δήμου Αμυνταίου, των καθηγητών του παραρτήματος και των γονέων των μαθητών, για το λόγο ότι από τη νέα χρονιά θα ήταν απαραίτητο στους μαθητές του παρατήματος Αμυνταίου. Επιπλέον, όπως και η ίδια αναφέρει στην παραίτησή της αυτό, ήταν δωρεά των «Λιγνιτωρυχείων Αχλάδας» στο παράρτημα του Ωδείου στο Αμύνταιο. Εάν δεν ήταν απαραίτητο στο παράρτημα του Αμυνταίου γιατί το ζήτησε η ίδια όπως αναφέρει στην παραίτηση; Γιατί ψευδώς ισχυρίζεται ότι δεν το δέχθηκε ο Δήμαρχος Αμυνταίου επειδή καταλάμβανε μεγάλο χώρο στην αίθουσα συναυλιών, ενώ γνωρίζει ότι άλλοι ήταν οι λόγοι; Γιατί ψευδώς ισχυρίζεται ότι με την μεταφορά του πιάνου θα υπάρξουν «αυξημένες αρνητικές παιδαγωγικές συνέπειες….», ενώ της είναι γνωστό ότι όμοιο πιάνο υπάρχει στο Ωδείο Φλώρινας και ένα άλλο το οποίο με ελάχιστη δαπάνη συντήρησης μπορεί να χρησιμοποιηθεί, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο υποδιευθυντής του Ωδείου;
Δεν ακυρώνεται από το Δ.Σ. όπως αναφέρει «καμία προσπάθεια αναβάθμισης της εξέτασης του συστήματος διδασκαλίας και εφαρμογής του ζωτικού για την μουσική εκπαίδευση μαθήματος του σολφέζ, θεωρητικά για να εξοικονομηθεί ένα αστείο ποσό αλλά…». Εάν η εξέταση των μαθητών μπορεί να γίνει από τους ήδη υπάρχοντες καθηγητές του Ωδείου, την πρόσληψη των οποίων έχει εισηγηθεί η ίδια, και όχι από τρίτους που μετακινούνται από άλλες πόλεις της Ελλάδας μετά από δική της πρόσκληση και εξοικονομηθεί ένα ποσό 3.000 ευρώ, είναι λάθος; Είναι αστείο ποσό αυτό των 3.000 ευρώ;
Η πρόσκληση άλλων καθηγητών, εκτός του Ωδείου Φλώρινας, για τις εσωτερικές εξετάσεις των μαθητών δεν υποβαθμίζει το υπάρχον διδακτικό προσωπικό του Ωδείου;
Η αναφερόμενη «παντελής άγνοια των θεμάτων της μουσικής παιδείας» εκ μέρους του προέδρου, δεν μπορεί να απαξιώσει και να εκμηδενίσει το ενδιαφέρον του για την εύρυθμη και απρόσκοπτη λειτουργία του Ωδείου. Η τοποθέτηση της κ. Μούλη στη θέση της Γραμματέως του Δ.Σ. έγινε και πάλι με γνώμονα το όφελος του Ωδείου, ως μουσικού. Λόγω φόρτου εργασίας του προέδρου του Δ.Σ. (Αντιπεριφερειάρχη Φλώρινας), ανατέθηκε από το Δ.Σ. η αρμοδιότητα παρακολούθησης της λειτουργίας του Ωδείου στη Γραμματέα. Αν η κ. Ευνουχίδου θεώρησε ότι με την απόφασή μας αυτή θα ελέγχαμε καλύτερα τα όσα συνέβησαν και συμβαίνουν σε καθημερινή βάση στο Ωδείο, τη διαβεβαιώνουμε ότι αυτός ήταν ο σκοπός μας, αφού και η ίδια στην παραίτησή της αναφέρεται έμμεσα σε πεπατημένες που έχουν συνηθίσει κάποιοι, τις οποίες η ίδια επί τόσα χρόνια δεν κατάφερε να ελέγξει.
Έχουμε την εμπειρία και τη θέληση να οργανώσουμε καλύτερα το Ωδείο, σε συνεργασία με τους καθηγητές και τους γονείς των μαθητών και να διαχειριστούμε με διαφάνεια τον προϋπολογισμό του Ωδείου.
Διαβεβαιώνουμε όλους, γονείς, μαθητές και κατοίκους του Νομού Φλώρινας, ότι δεν υπήρξε παρέμβαση του Δ.Σ. στο έργο της Διευθύντριας. Οποιαδήποτε δική μας ενέργεια συνέτεινε στην πλήρη και σωστή ενημέρωση του Δ.Σ. για τον απολογισμό και προϋπολογισμό του Ωδείου (ήτοι τη διαχείριση ποσού 600.000 ευρώ περίπου ετησίως) αλλά και στην εύρυθμη λειτουργία του και μάλιστα με τη συμμετοχή και του συλλόγου των γονέων των μαθητών, τους οποίους καλέσαμε σε συνεδριάσεις του Δ.Σ., αλλά και στο γραφείο του Προέδρου – Αντιπεριφερειάρχη Φλώρινας για ενημέρωση.
Για το Δ.Σ.
Ο πρόεδρος του Ωδείου
Δημήτριος Ηλιάδης
Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Φλώρινας
————————————————————————————————-
Η Επιστολή της Δόμνας Ευνουχίδου
Θεσσαλονίκη 18 Απριλίου 2012
Από: Δόμνα Ευνουχίδου
Προς: Δ.Σ. Ωδείου Φλώρινας Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
Κύριε Πρόεδρε και μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου,
Το τελευταίο χρονικό διάστημα συσσωρεύονται γεγονότα τα οποία αποτελούν σαφέστατη ένδειξη ότι αίρετε την εμπιστοσύνη σας προς το πρόσωπό μου, με κορύφωση την συνεδρίαση και τις αποφάσεις σας στις 30 Μαρτίου 2012.
Συγκεκριμένα, και κατά παράβαση του άρθρου Γ1 (δεύτερη παράγραφος) του κανονισμού του Ωδείου, δεν κλήθηκα ούτε σ’ αυτήν ούτε σε επόμενη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με τα λεγόμενα της νεοδιορισθείσας γραμματέως του Δ.Σ. Κας Μούλη. Με αυτή την ενέργεια αποστερήσατε από την Διεύθυνση του Ωδείου το δικαίωμα να εκφράζει με τυπικό και διαφανή τρόπο την, έτσι κι αλλιώς, μη δεσμευτική γνώμη της για ζητήματα που άμεσα ή έμμεσα έχουν επίδραση στο εκπαιδευτικό και καλλιτεχνικό έργο του Ωδείου. Αυτή η απόκλιση από τον κανονισμό δεν είναι ανώδυνη, καθώς για τρία από τα τέσσερα θέματα που εμφανίζονται στα πρακτικά υπάρχουν σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις. Αυτά είναι τα εξής, με την σειρά που εμφανίζονται στα πρακτικά του ΔΣ της 30/3/2012 που έφερε η Κυρία Μούλη στο Ωδείο.
– Το ζήτημα της μεταφοράς του πιάνου με ουρά στο Ωδείο Αμυνταίου (θέμα 2ο των πρακτικών) είναι κάθε άλλο παρά απλό. Το πιάνο αυτό, μετά από προσωπικό μου αίτημα, δωρήθηκε από τα λιγνιτωρυχεία Αχλάδας στο Ωδείο του Αμυνταίου για να μπορούν να γίνονται εκεί συναυλίες. Δεν προορίζονταν για εκπαιδευτικούς σκοπούς καθώς ένα πιάνο τέτοιας ποιότητας είναι απαραίτητο σε μαθητές της Μέσης και της Ανωτέρας σχολής ενώ, ακόμη και σήμερα, οι μαθητές του Αμυνταίου είναι είτε της Προκαταρκτικής είτε της Κατωτέρας. Καθώς ο τότε Δήμαρχος Αμυνταίου τελικά δεν δέχτηκε να μπει το πιάνο στην αίθουσα συναυλιών επειδή καταλάμβανε μεγάλο χώρο, το πιάνο μεταφέρθηκε στην Φλώρινα. Η ύπαρξή του εκεί επέτρεψε την μελέτη και τις εξετάσεις των προχωρημένων μαθητών, καθώς και τις μαθητικές συναυλίες στη μικρή αίθουσα του Ωδείου ανέξοδα, αποφεύγοντας την θέρμανση και τον φωτισμό του τεραστίου χώρου της αίθουσας «Θ. Αγγελόπουλος». Εν τω μεταξύ, ανάμεσα στην εγκατάσταση του πιάνου στην Φλώρινα και σήμερα, οι μαθητές της Ανωτέρας τριπλασιάστηκαν, πράγμα που αυξάνει τις αρνητικές παιδαγωγικές συνέπειες της μετακίνησης του πιάνου στο Αμύνταιο για την πραγματοποίηση συναυλιών που κατά πάσαν πιθανότητα δεν θα γίνουν λόγω της οικονομικής συγκυρίας.
– Με την απόφασή σας, στο 3ο και πολύ σοβαρό θέμα των πρακτικών της ίδιας συνεδρίασης, να γίνεται οποιαδήποτε επικοινωνία ανάμεσα στο Δ.Σ. και το Ωδείο μέσω της νεοδιορισθείσας γραμματέως αποξενώνετε την Διεύθυνση του Ωδείου, αλλά και γενικότερα την Υπηρεσία και υποβαθμίζετε τον ρόλο τους. Σύμφωνα με το Άρθρο 7, παρ. Α της σύμβασης της 1ης Οκτωβρίου 2010, υποχρεούμαι να εισηγούμαι στο Διοικητικό Συμβούλιο για όλα τα θέματα που αφορούν την εύρυθμη λειτουργία του Ωδείου. Ως γνωστόν, κάθε υποχρέωση γεννά και δικαίωμα και δεν επιτρέπεται σε κανένα Διοικητικό Συμβούλιο να μη σέβεται τους όρους της σύμβασης και να μην εφαρμόζει τον κανονισμό του Ωδείου (Κεφ Γ1 δεύτερη παράγραφος) και μάλιστα χωρίς επαρκή αιτιολογία. Εσείς δημιουργείτε μια ενδιάμεση βαθμίδα διοίκησης, η οποία αφ’ ενός δημιουργεί γραφειοκρατική δυσκινησία, αφ’ ετέρου μπορεί να προκαλέσει παρεξηγήσεις ή καθυστερήσεις στο έργο του Ωδείου.
Σημειωτέον επίσης, ότι από τότε που ανέλαβα τα καθήκοντά μου στο Ωδείο (Οκτώβριος 2007) παρευρέθηκα σε όλες τις συνεδριάσεις του ΔΣ εκτός από μια φορά που απουσίαζα στην Αθήνα για να συμμετάσχω σε ολιγομελή επιτροπή του Υπουργείου Πολιτισμού που εξέταζε γενικότερα ζητήματα της Ωδειακής Παιδείας στην Ελλάδα.
– Με την απόφασή σας στο 4ο θέμα να μην μπορεί να γίνει τίποτε χωρίς την πρότερη έγκριση του ΔΣ, περιορίζετε ασφυκτικά τις αρμοδιότητες του διευθυντή του Ωδείου χωρίς να λαμβάνετε υπ’ όψιν σας την ροή λειτουργίας του Ωδείου. Οι απλές συναυλίες τάξεων για παράδειγμα έχουν εσωτερικό χαρακτήρα, παιδαγωγικό, εξυπηρετούν το καλλιτεχνικό έργο χωρίς να δημιουργούν πρόσθετη δαπάνη, και απαιτούν συνήθως βραχυπρόθεσμο προγραμματισμό. Για τέτοιες εκδηλώσεις το ΔΣ του Ωδείου δεν έχει αρμοδιότητες απόρριψης ή επέμβασης και η Διεύθυνση έχει αποκλειστική και αποφασιστική αρμοδιότητα.
Για τους τρεις σοβαρότατους λόγους που εντόπισα στα πρακτικά της συνεδρίασης της 30 Μαρτίου και επί πλέον:
– επειδή, σύμφωνα με όσα προφορικά μου μετέφερε η Κα Μούλη, ακυρώνεται χωρίς εισήγηση, και ερήμην της αντίθετης γνώμης μου, όλη η προσπάθεια αναβάθμισης της εξέτασης του συστήματος διδασκαλίας και εφαρμογής του ζωτικού για την μουσική εκπαίδευση μαθήματος του σολφέζ, θεωρητικά για να εξοικονομηθεί ένα αστείο ποσό αλλά ουσιαστικά για να ικανοποιήσει ενστάσεις μελών του προσωπικού που δείχνουν, όπως και στο παρελθόν, πως δεν δέχονται βελτιώσεις όταν αυτές συνεπάγονται αλλαγές στην πεπατημένη που έχουν συνηθίσει,
– επειδή δεν μου επιτρέπεται να συμφωνήσω στην μείωση του ρόλου της Διεύθυνσης του Ωδείου, και
– επειδή διαβλέπω εκ μέρους σας διάθεση σοβαρής απαξίωσης όχι μόνο του ρόλου μου αλλά και του μορφωτικού επιπέδου του Ωδείου – απαξίωση που δίχως άλλο οφείλεται στην παντελή σας άγνοια των θεμάτων της μουσικής παιδείας καθώς και στην έλλειψη βούλησής σας να συμβουλευθείτε όπως θα ήταν φυσικό την διεύθυνση,
υποχρεώνομαι, με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματός μου, να υποβάλλω την παραίτησή μου με αυτή την επιστολή, να καταγγείλω για σπουδαιότατο λόγο την σύμβαση που έχω υπογράψει την 1η Οκτωβρίου 2010 και να ζητήσω την άμεση αντικατάστασή μου.
Δόμνα Ευνουχίδου