Η Βουλευτής Φλώρινας και Αναπληρώτρια Τομεάρχης Περιβάλλοντος & Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τοποθετήθηκε αρχικά για το Ελληνικό, με αφορμή τα fake news ότι παρευρέθηκε στα –τρίτα κατά σειρά – εγκαίνια του Ελληνικού από τον Πρωθυπουργό, «σπάζοντας» τάχα την κομματική «γραμμή» να μην παρευρεθεί κάποιο μέλος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. «Είναι αστεία όλα αυτά, αφενός τον Πρόεδρο Αλέξη Τσίπρα εκπροσώπησε ο Αλέκος Φλαμπουράρης αφετέρου εγώ δεν πήγα, έλειπα απ’ την Ελλάδα. Αν στα εγκαίνια έγινε αναφορά στο όνομά μου και τη συμβολή μου, αυτή η αναφορά θα έπρεπε να αφορά όλη την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Ο Πρωθυπουργός είναι αυτός που ήταν «εκτός γραμμής» σ’ αυτά που είπε.
Κι αυτό, γιατί πραγματικά πρόκειται για ένα έργο, το οποίο ήταν εντελώς μπλοκαρισμένο, ακριβώς γιατί έγινε με χαριστικές διατάξεις σε ένα βράδυ, με μια σύμβαση το 2014, παραμονές των εκλογών. Από το 2001 που είχε φύγει το αεροδρόμιο μέχρι το 2011 δεν είχε γίνει απολύτως τίποτα, από το 2011 μέχρι το 2014 έγινε μια σύμβαση μόνο και μετά ήρθαμε εμείς και παραλάβαμε το Ελληνικό χωρίς τοπογραφικό, χωρίς κτηματολόγιο, τίποτα. Με μια σύμβαση απαράδεκτη, την οποία αλλάξαμε με τροποποιητική σύμβαση ωφελεία του Δημοσίου. Το τίμημα φυσικά δεν μπορούσαμε να το αλλάξουμε, αλλά βάλαμε 1.5 δισ. επιπλέον έργα υποδομών, πάρα πολλές πολεοδομικές παρεμβάσεις, λιγότερη δόμηση, ανοιχτές παραλίες και Πάρκο, την υποχρέωση οι αθλητικές εγκαταστάσεις του Αγίου Κοσμά να μεταφερθούν στο Πάρκο, να υπάρχει πρόβλεψη για τη στέγαση των ΑμεΑ – για το οποίο άκουσα ότι το έκανε δώρο ο κ. Λάτσης και δεν ισχύει – να παραμείνει το FIR, η Πυροσβεστική, η Αστυνομία κτλ.
Δουλέψαμε πάρα πολύ λοιπόν, για κάτι που ήταν βασικό μνημονιακό προαπαιτούμενο και έπρεπε να προχωρήσει. Μάλιστα θυμάστε όλοι ότι όταν τότε άργησε δυο μήνες να βγει η απόφαση του ΚΑΣ, αμέσως υπήρχαν αντιδράσεις από τα ΜΜΕ ότι ο ΣΥΡΙΖΑ «κολλάει» το Ελληνικό. Κάτι που δεν βλέπουμε να συμβαίνει επί κυβέρνησης ΝΔ, όπου ενώ ο Πρωθυπουργός έλεγε ότι σε μια βδομάδα θα τελειώσει το έργο, έχουν περάσει ήδη τρεισήμιση χρόνια.
Το Ελληνικό είναι ένα πάρα πολύ καλό παράδειγμα για το τι έργα και τι είδους επενδύσεις θέλει μια κυβέρνηση. Θέλεις επενδύσεις που «κλείνεις το μάτι» στον επενδυτή, του κάνεις όλα τα χατήρια, δίνεις «δωράκια» και τελικά δεν αφήνει τίποτα στη χώρα και την κοινωνία; Γιατί όταν μιλάμε για έργα ανάπλασης, πρέπει να έχει πρόσβαση ο λαός, αυτό είναι το πρώτο που πρέπει να προσέξει η εκάστοτε κυβέρνηση.
Ειδικά στη χώρα μας, η οποία στερείται εργαλείων, εμείς δουλέψαμε πολύ προς αυτή την κατέυθυνση και ως κυβέρνηση προχωρήσαμε δασικούς χάρτες, κτηματολόγιο, οριοθέτηση αρχαιολογικών χώρων, αιγιαλών κτλ. Και το Ελληνικό ήταν ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα, αρκεί να θυμηθούμε ότι το πρώτο σχέδιο τάχα αξιοποίησης έγινε επί Σουφλιά το 2006-2007, το οποίο «έπεσε» στο ΣτΕ, έπειτα ο Γιώργος Παπανδρέου έφερε τον Αθεμπίγιο, μετά ήρθαν κάποιοι Καταριανοί και δε γινόταν απολύτως τίποτα. Και πέρα απ’ όλα τα άλλα, όταν αναλάβαμε εμείς, εντός του οικοπέδου ήταν 69 φορείς του δημοσίου και ιδιωτικοί, οι οποίοι έπρεπε να έχουν φύγει από το 2012 και πλέον η προθεσμία για να φύγουν ήταν μέσα σε τρεις μήνες, ήταν τιτάνιο το έργο. Επιπλέον, ο Φορέας Διαχείρισης δεν προβλεπόταν να έχει αυτοδιοικητικό χαρακτήρα το οποίο εξασφαλίσαμε και πολλά άλλα τέτοια σημεία, τα οποία έπρεπε να προχωρήσουν.
Εμείς λοιπόν φτιάξαμε το ΠΔ, εμείς βγάλαμε το διαγωνισμό του καζίνο στον αέρα, εμείς κάναμε και το θεσμικό πλαίσιο για το καζίνο. Το μόνο που είχε να κάνει αυτή η κυβέρνηση ήταν να ολοκληρώσει δύο ΚΥΑ για πολεοδομική ωρίμανση – του Πάρκου την είχαμε βγάλει εμείς – οι οποίες φυσικά ήταν ήδη δουλεμένες και παρ’ όλα αυτά έκανε τόσα χρόνια για να τις βγάλει. Εκεί αρχίζει το πρόβλημα, γιατί άρχισε τις τροπολογίες, συνολικά πάνω από 20, σε κάθε νομοσχέδιο υπήρχε και μια τροπολογία για το Ελληνικό. Και πολλές από αυτές ήταν «πονηρές», τις οποίες και εννοείται δεν έχουμε ψηφίσει, αφού βλέπαμε να έρχονται ως τροπολογία πράγματα που εμείς είχαμε αρνηθεί στη διαπραγμάτευση με τον επενδυτή.
Αυτό που πρέπει να κρατήσουμε όμως ήταν ότι το Ελληνικό όταν ανέλαβε η ΝΔ ήταν ήδη ένα πολύ προχωρημένο έργο, εξάλλου αν δεν ίσχυε αυτό, δε θα είχαμε βγει από τα μνημόνια. Και τελικά ο Πρωθυπουργός έχει εγκαινιάσει μέχρι σήμερα το έργο 3 φορές – όταν άλλαξαν χέρια οι μετοχές, όταν άρχισαν οι κατεδαφίσεις και τώρα – και μάλιστα ήταν απαράδεκτη η τοποθέτησή του να μην αναγνωρίσει την προσφορά του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, όταν στην πραγματικότητα εμείς ολοκληρώσαμε το 85-90% του έργου και το σημαντικότερο είναι ότι το βελτιώσαμε πάρα πολύ.
Αντίθετα, επί κυβέρνησης ΝΔ οι τροπολογίες και τα «δωράκια» δεν έχουν τέλος. Για παράδειγμα, στο νομοσχέδιο για τη διανομή προβλέφτηκε η κατάτμηση του δικαιώματος επιφανείας, χωρίς ενημέρωση του Κυρίου του έργου. Δηλαδή ουσιαστικά το δημόσιο χάνει την επαφή με το ακίνητο, κάτι που είναι πολύ σοβαρό. Άλλο παράδειγμα, η πρόβλεψη για κατάργηση του πεζοδρόμου στην παραλία. Όλα αυτά τα παρακολουθούμε και τα αναδεικνύουμε συνεχώς.»
Η κα Πέρκα συνέχισε την παρέμβασή της με αναφορά στο επίμαχο ζήτημα της ενέργειας και του δύσκολου χειμώνα που έρχεται. Επανέλαβε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ υπολόγισε με βάση στοιχεία της ΡΑΕ και του ΑΔΜΗΕ ότι τα υπερκέρδη των καθετοποιημένων παραγωγών για το διάστημα Ιούλιος 2021 – Ιούνιος 2022 αγγίζουν τα 2.2. δισ. ευρώ – στοιχεία που μέχρι σήμερα δεν έχει αμφισβητήσει η κυβέρνηση. Ακόμα όμως κι αν η ΝΔ θεωρεί ότι δεν είναι αυτά τα υπερκέρδη, μέχρι στιγμής έχουμε μείνει με τις υποσχέσεις του Πρωθυπουργού για φορολόγηση του όποιου ποσού κατά 90%, γιατί ακόμα δεν έχει φορολογηθεί ούτε ένα ευρώ.
«Η κυβέρνηση δεν έχει εισπράξει επίσης ούτε ένα ευρώ από τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, όπου κι εκεί έχει 10πλασιαστεί το κέρδος, μιλάμε για 300 εκ. υπερκέρδη, ούτε φυσικά από τα διυλιστήρια που σύμφωνα με τη μέτρηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης τα υπερκέρδη είναι 1.5 δισ. ευρώ. Παράλληλα επιμένουν να μη μειώνουν τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και τον ΦΠΑ, όπου έχουμε 4 δισ. επιπλέον σε σχέση με πέρσι.
Δηλαδή παίρνουν από τους πολίτες με τους λογαριασμούς από τη μια μεριά με τις άδικες χρεώσεις και με το ΦΠΑ και την ακρίβεια απ’ την άλλη, που είναι σε όλους τους τομείς της οικονομίας, μαζεύουν κάποια λεφτά, από τα οποία επιστρέφουν ένα μέρος εν είδει επιδότησης, για να ξαναπληρώσουν οι πολίτες τους υπέρογκους λογαριασμούς. Και φυσικά έξω απ’ όλα αυτά είναι οι καταναλωτές μέσης τάσης, οι δήμοι, οι οι υπηρεσίες ύδρευσης αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) που κινδυνέουν με κλείσιμο, οι ΤΟΕΒ που μετακυλίουν το κόστος στους αγρότες. Ειδικά ο πρωτογενής τομέας έχει πληγεί πάρα πολύ, να σας μεταφέρω και από τη Φλώρινα ότι οι κτηνοτρόφοι εκεί σφάζουν τα κοπάδια τους.
Τα πράγματα λοιπόν είναι πάρα πολύ σοβαρά και είναι σημαντικό να πούμε ότι πέρα από την ηλεκτροπαραγωγή που έχουν γίνει όλα αυτά τα τραγικά, δηλαδή ιδιωτικοποιήση ΔΕΗ, αύξηση της συμμετοχής του φυσικού αερίου, η πρόωρη απολιγνιτοποίηση χωρίς κανένα σχέδιο και καμιά μέριμνα, το ίδιο άσχημα τα έχει καταφέρει η κυβέρνηση και στο κομμάτι που δεν είναι ηλεκτροπαραγωγή, πχ το Εξοικονομώ, Ηλεκτροκίνηση κτλ. Σκεφτείτε ότι αν είχαμε λύσει το θέμα της θέρμανσης και της μετακίνησης πράσινα, μετά θα ήταν ελάχιστη η κατανάλωση ρεύματος σε ένα σπίτι.
Παρά τις εξαιρετικά άσχημες επιδόσεις της κυβέρνησης, συνεχίζουν να προσπαθούν να κοροϊδέψουν τον κόσμο. Δε γίνεται όμως να αμφισβητήσεις τα στοιχεία πχ της Eurostat, με βάση τα οποία η Ελλάδα ήταν πρώτη στο κόστος προμήθειας, δηλαδή χωρίς φόρους και επιδοτήσεις, για το πρώτο εξάμηνο του 2022. Ή του ACER, του Οργανισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη συνεργασία των Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας, όπου σύμφωνα με πρόσφατη έκθεσή του, η Ελλάδα, παρά τις υψηλές επιδοτήσεις, είναι η δεύτερη χώρα της Ε.Ε. σε ακρίβεια ρεύματος, λαμβάνοντας υπόψη την αγοραστική δύναμη. Γιατί τελικά με τις επιδοτήσεις επιδοτείται η αισχροκέρδεια.»
Ακούστε εδώ το ηχητικό: