ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΕΛΟΣ Η ΤΡΙΧΟΤΟΜΙΣΗ ΤΟΥ ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ Υπογράφηκε σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ Δήμου Αμυνταίου και ΟΣΕ με την παρουσία της Γ.Γ. Μεταφορών και Υποδομών Πέτης Πέρκα
Πολύ σύντομα θα αποτελεί παρελθόν πια η τριχοτόμηση του Αμυνταίου. Η «σχολάζουσα» έκταση στο κέντρο του Αμυνταίου πρόκειται να παραδοθεί στο Δήμο Αμυνταίου, αφού προηγουμένως ο Δήμος τακτοποιήσει και τις τελευταίες εκκρεμότητες ως προς την απόκτηση των ιδιωτικών εκτάσεων και υπογράψει τη συμβολαιογραφική πράξη ανταλλαγής των εκτάσεων με την ΓΑΙΑΟΣΕ.
Το Σάββατο 3.12.2016 υπεγράφη το σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Αμυνταίου και του ΟΣΕ για την εν λόγω ανταλλαγή, στην οποία παραβρέθηκαν η Γ.Γ. Υποδομών και μεταφορών συμπολίτισσα μας Πέτη Πέρκα, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ Κώστας Πετράκης, ο Δήμαρχος Αμυνταίου Κώστας Θεοδωρίδης, ο Δήμαρχος του αδελφοποιημένου Δήμου Καραβά της Κύπρου Κώστας Παπαϊωάνου, ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Κώστας Μωυσιάδης, ο περιφερειακός σύμβουλος Σωτήρης Βόσδου, δημοτικοί Σύμβουλοι
και οι πρώην Δήμαρχοι στο Δήμο Αμυνταίου Γιάννης Στάιος και Γιάννης Λιάσης.
Εδώ αξίζει να επισημάνουμε την απουσία των δύο βουλευτών κυρίως του Ξινονερίτη Κώστα Σέλτσα, καθώς και του επικεφαλής της αντιπολίτευσης στο Δήμο Αμυνταίου.
Η Γ.Γ. τόνισε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει και η ίδια από τις αγκυλώσεις του Αθηνοκεντρικού κράτους, σ’ ότι αφορά τις εξελίξεις στα διάφορα ζητήματα τα οποία καθυστερούν.
Επεσήμανε τη σπουδαιότητα που έχει ο εμπορευματικός σιδηρόδρομος για την ανάπτυξη μιας περιοχής και ανακοίνωσε πως εκτός από το συγκεκριμένο έργο της ανταλλαγής υπάρχουν σοβαρές εξελίξεις και σε άλλα έργα όπως:
Α) Για το έργο Φλώρινα-Κρυσταλλοπηγή-Πόγραδετς έχει κατατεθεί η μελέτη του στο INTERREG ΙΙ και αναμένεται η έγκριση της μελέτης σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του.
Εκτιμάται ότι μέσα στο Γενάρη θα γίνει μία εκδήλωση στη Φλώρινα, στην οποία θα παρουσιαστεί η μελέτη του έργου και μία αντίστοιχη στο Πόγραδετς.
Β) Για την ιστορική γραμμή Φλώρινα-BITOLA. Έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από την γείτονα χώρα και έχουν εκταμιευτεί κάποια χρήματα. Κι εκεί ξεκινάει μελέτη ένταξης του δικτύου. Υπάρχουν οι γραμμές. Θα χρειαστεί μια μελέτη για να γίνει και αυτή η ανάταξη. Χρήματα γι’ αυτό υπάρχουν, οπότε θα έχουμε σιδηροδρομική σύνδεση με τους γείτονες. Θύμισε δε ότι στην ΕΕ τα πρώτα έργα που χρηματοδοτεί είναι τα διασυνοριακά.
Γ) Δεσμεύτηκε ότι θα γίνουν οι δύο δρόμοι Φλώρινα-Βίγλα και Φλώρινα –Δροσοπηγή.
Ο Δήμαρχος Αμυνταίου Κώστας Θεοδωρίδης χαρακτήρισε την ανταλλαγή ότι «είναι μία σχέση αμοιβαίας συνεργασίας και αμοιβαίου οφέλους».
-Αναφέρθηκε στην προσπάθεια και των προηγούμενων Δημάρχων για την ανταλλαγή αυτή και είπε πως «από το 2004 είχε ξεκινήσει μια διαδικασία με τον ΟΣΕ και τον Δήμο Αμυνταίου και συναποφάσισαν ότι ο Δήμος θα φροντίσει να αγοράσει την έκταση από την μετατόπιση των γραμμών που έγινε από το κέντρο της πόλης».
Επεσήμανε δε ότι οι εκτάσεις που ανταλλάσσει ο Δήμος «δεν χρησιμοποιούνται γιατί από εκεί αυτή τη στιγμή διέρχεται το τρένο. Είναι λογικό λοιπόν να πάρουμε τις ανεκμετάλλευτες εκτάσεις και να δώσουμε τις εκτάσεις οι οποίες απαιτούνται και αξιοποιούνται αυτή τη στιγμή από τον ΟΣΕ».
Στις δηλώσεις τους είπαν:
ΠΕΤΗ ΠΕΡΚΑ Γ.Γ. Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών: Σήμερα είμαστε εδώ και στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε μια πολύ καλή εξέλιξη με πρωτοβουλία του Δημάρχου και τη δική μας συνδρομή και αφορά την παραχώρηση του τμήματος των γραμμών στο Δήμο για το καλό των πολιτών.
Είναι άποψη της κυβέρνησης ότι δεν πρέπει να υπάρχει σχολάζουσα περιουσία που δεν αξιοποιείται. Κι εδώ έχουμε μια τέτοια περίπτωση.
Σήμερα έπεσε η πρώτη υπογραφή για τη λύση ενός προβλήματος που κρατά χρόνια. Έγινε πολύ δουλειά για την υπογραφή του προσυμφώνου και σύντομα θα πέσει και η δεύτερη υπογραφή και θα είναι μια θετική εξέλιξη για την πόλη του Αμυνταίου.
ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ Δήμαρχος Αμυνταίου: Θέλω να ευχαριστήσω την Γ.Γ. την κα Πέρκα και τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ ώστε να καταλήξουμε σ’ αυτό το σύμφωνο συνεργασίας για την μεταβίβαση αυτού του ζωτικού τμήματος στο Δήμο προκειμένου να αξιοποιηθεί για το κοινωνικό σύνολο. Είναι μέσα στο πολεοδομικό ιστό της πόλης του Αμυνταίου και θεωρούμε ότι η ανεκμετάλλευτη αυτή έκταση θα είναι ένας πνεύμονας και ένα σημείο ανάδειξης των στοιχείων του Δήμου Αμυνταίου.
ΕΡΩΤΗΣΗ (Τριανταφυλλίδης): κα Πέρκα στη σιδηροδρομική Εγνατία την οποία έχετε σχεδιάσει εντάσσεται το Αμύνταιο και η Φλώρινα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Εγώ θα σας μιλήσω για ένα έργο που συνδυάζεται, που είναι που είναι προπομπός της σιδηροδρομικής Εγνατίας. Είναι πιο εφικτό και έχει ήδη κατατεθεί η πρόταση στο INTERREG και έχει μελέτη σκοπιμότητας και αφορά το έργο Φλώρινα-Κρυσταλλοπηγή- Πόγραδετς. Το έργο αυτό πάει καλά και έχει ενταχθεί στα επόμενα και όχι στα άμεσα διευρωπαϊκά δίκτυα. Τον Γενάρη θα είμαστε έτοιμοι να κάνουμε μια εκδήλωση στη Φλώρινα και μία αντίστοιχη στο Πόγραδετς γι’ αυτή τη σιδηροδρομική ένωση. Θα υπάρχουν τρεις εναλλακτικές λύσεις. Η μία απ’ όσο ξέρω η μία θα συνδέσει και το αεροδρόμια της Καστοριάς και σε δεύτερη φάση θα μπορούσε να πάει και Καλαμπάκα-Ιωάννινα.
ΕΡΩΤΗΣΗ(Τριανταφυλλίδης): Σχετικά με την FYROM;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ; Ενώ υπήρχε πάντα, η ιστορική γραμμή, έχει σταματήσει. Έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από την γείτονα χώρα και έχουν εκταμιευτεί κάποια χρήματα. Κι εκεί ξεκινάει μια μελέτη ένταξης του δικτύου. Υπάρχουν οι γραμμές. Θα χρειαστεί μια μελέτη για να γίνει και αυτή η ανάταξη. Χρήματα γι’ αυτό υπάρχουν, οπότε θα έχουμε σιδηροδρομική σύνδεση με τους γείτονες. Να θυμίσω ότι στην ΕΕ τα πρώτα έργα που χρηματοδοτούνται είναι τα διασυνοριακά.
ΕΡΩΤΗΣΗ(Τριανταφυλλίδης): κ. Δήμαρχε γιατί θα πρέπει να κάνετε ανταλλαγή με τον ΟΣΕ που τελεί σε διαδικασία πώλησης. Αντί να τις παραχωρήσετε δεν έπρεπε να τις κρατήσετε και να τις αξιοποιήσετε προς όφελος των Αμυνταιωτών;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ήδη από το 2004 είχε ξεκινήσει μια διαδικασία με τον ΟΣΕ και τον Δήμο Αμυνταίου και συναποφάσισαν ότι ο Δήμος θα φροντίσει να αγοράσει την έκταση από την μετατόπιση των γραμμών που έγινε από το κέντρο της πόλης. Συνεχίζουμε και σήμερα να εξαγοράζουμε ή και να ανταλλάσουμε δημοτικές εκτάσεις με ιδιόκτητες, ώστε να τις αποκτήσει όλες ο Δήμος.
Αυτές οι εκτάσεις είναι του Δήμου και δεν χρησιμοποιούνται γιατί από εκεί αυτή τη στιγμή διέρχεται το τρένο. Είναι λογικό λοιπόν να πάρουμε τις ανεκμετάλλευτες εκτάσεις και να δώσουμε τις εκτάσεις οι οποίες απαιτούνται και αξιοποιούνται αυτή τη στιγμή από τον ΟΣΕ.
Είναι μία σχέση αμοιβαίας συνεργασίας και αμοιβαίου οφέλους.
-Η κα Πέρκα διευκρίνισε ότι δεν ιδιωτικοποιείται ο ΟΣΕ. Ιδιωτικοποιείται μόνο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία έχει την άδεια λειτουργίας του μεταφορικού έργου. Τα πάγια, η περιουσία, οι γραμμές, ό,τι έχει ο ΟΣΕ παραμένει και τα διαχειρίζεται ΓΑΙΑΟΣΕ. Επομένως δεν υπάρχει θέμα είναι δημόσιο.