Δεν έχουν περάσει παρά λίγες μέρες από τότε που ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών μας ενημέρωνε στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής για τη «μεταρρύθμιση» και τον «εκσυγχρονισμό» του σιδηροδρομικού τομέα, για να έρθει άλλο ένα περιστατικό στο σιδηρόδρομο και να τον διαψεύσει.
Όπως αναφέρει σχετικό δημοσίευμα, την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου συρμός του Προαστιακού στη Δουκίσσης Πλακεντίας, έπειτα από λανθασμένη εντολή, μπήκε στη γραμμή του μετρό. Το συμβάν αναδείχθηκε από την Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), η οποία απέστειλε έγγραφο στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).
Το εν λόγω περιστατικό είναι το τρίτο που συμβαίνει μέσα σε λιγότερο από έναν μήνα. Είχε προηγηθεί συμβάν με δύο συρμούς να κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή μεταξύ των σταθμών Αθηνών και Αγίων Αναργύρων, και δεύτερο, με αμαξοστοιχία στο τμήμα Χαλκίδα – Αθήνα, η οποία προσέκρουσε σε πεσμένα δέντρα.
19 μήνες μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, η κατάσταση στο σιδηρόδρομο συνεχίζει να είναι αποκαρδιωτική. Σε πολλά τμήματα της γραμμής δεν λειτουργούν ακόμα τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας (τηλεδιοίκηση, σηματοδότηση, ETCS), ενώ άγνωστο παραμένει το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των έργων.
Φυσικά, κανείς από την κυβέρνηση δεν λέει ότι, ακόμα κι αν ήταν έτοιμη η γραμμή, τα τρένα δεν θα μπορούσαν να λειτουργήσουν, αφού δεν υπάρχει το απαιτούμενο τροχαίο υλικό, αλλά και το προσωπικό. Η υποστελέχωση είναι τεράστιο πρόβλημα, με τα Σωματεία των εργαζομένων στις σιδηροδρομικές εταιρίες να περιγράφουν μια κατάσταση υπερεργασίας, χωρίς ξεκούραση, με χρωστούμενες μέρες αναπαύσεως – κατάσταση που αν συναντάται σε τόσο υπεύθυνες θέσεις, ένα «ανθρώπινο λάθος» είναι πολύ πιθανό.
Από το 2019 προειδοποιούμε την κυβέρνηση για τα θέματα ασφαλείας του σιδηροδρομικού δικτύου και τη γενικότερη κατάρρευση του σιδηροδρόμου. Όμως η πολιτική της κυβέρνησης παραμένει η ίδια και μετά το έγκλημα των Τεμπών. Όταν ακόμα και στην ιστορική συναυλία για τα Τέμπη, στη ΝΔ βλέπετε «τυμβωρύχους» και ανθρώπους που «ξεπλένουν τρομοκρατικές οργανώσεις», δεν μας αφήνετε κανένα περιθώριο αισιοδοξίας.
Ως Νέα Αριστερά, επαναλαμβάνουμε το αίτημά μας να συγκληθεί άμεσα η αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, με την παρουσία των σιδηροδρομικών εταιριών και της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, για να δοθούν οι απαραίτητες εξηγήσεις