Η συζήτηση επικεντρώθηκε στο έγκλημα για τα Τέμπη, με τη Βουλεύτρια Φλώρινας να κάνει αρχικά έναν απολογισμό της Εξεταστικής Επιτροπής, σε ό,τι αφορά τον αποκλεισμό μαρτύρων, τον αποκλεισμό μελών της Επιτροπής και «το φοβερό ‘bullying’ που ουσιαστικά υποστήκαμε όσοι κάναμε τις δύσκολες ερωτήσεις, ειδικά στον κ. Καραμανλή. Τελικά αποχωρήσαμε, καταθέσαμε ωστόσο Πόρισμα, όπου καταγράψαμε ακριβώς αυτά που καταθέσαμε κατά καιρούς στην Εξεταστική Επιτροπή».
Σε σχέση με το ότι δεν κατατέθηκε τελικά κοινό Πόρισμα από τα κόμματα της αντιπολίτευσης, η Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ, ξεκαθάρισε τα γεγονότα. Ότι δηλαδή, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Β. Κόκκαλης, πρότεινε την υπογραφή ενός συγκεκριμένου Πορίσματος, το οποίο ήταν φανερό πως έχει γραφτεί από κάποιο δικηγορικό γραφείο, αφού δεν είχε καμία σχέση με το τι ειπώθηκε στην Εξεταστική Επιτροπή. Συνεπώς, η ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ δεν μπορούσε να δεχθεί να υπογράψει το εν λόγω Πόρισμα, το οποίο στη συνέχεια ένα ένα τα κόμματα της ακροδεξιάς το παρουσίασαν ως δικό τους, με λίγες ή περισσότερες αλλαγές – χαρακτηριστικό είναι ότι οι Σπαρτιάτες δεν άλλαξαν ούτε την αρίθμηση στις σελίδες. Ενώ τελικά και ο ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε τελείως διαφορετικό Πόρισμα από αυτό που ζητούσε να συνυπογράψουν όλα τα κόμματα ως κοινό.
«Εμείς θέλαμε κοινό Πόρισμα», υπογράμμισε η Π. Πέρκα, «αλλά αυτό σημαίνει διαβούλευση και συζήτηση στα σημεία, κάτι που όμως δεν είχαμε πετύχει ούτε στις διαδικασίες της Επιτροπής. Διαφορετικά πράγματα αναδείκνυε ο ΣΥΡΙΖΑ – στην πραγματικότητα επικεντρώθηκε κυρίως στην έλλειψη Εθνικών Σχεδίων Ασφάλειας, αυτά που συμπεριλήφθηκαν στο τελικό πόρισμα που κατατέθηκε δεν είχαν αναφερθεί ποτέ στην επιτροπή. Εγώ από πλευράς μου είχα καταθέσει σειρά στοιχείων για τη Σύμβαση 717, κυρίως όμως είχα αναφερθεί πολλάκις στις δικλείδες ασφαλείας που καταργήθηκαν επί κυβέρνησης ΝΔ, μία από τις οποίες αν λειτουργούσε, το τραγικό δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί.
Στην «προδήλως παράνομη» μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη, την τοπική τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, όπου πριν καταστραφεί, πάντα υπήρχε και δεύτερος σταθμάρχης στη βάρδια, ο οποίος θα μπορούσε να προλάβει ένα λάθος του πρώτου, το δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου στην Καρόλου και φυσικά το σύστημα ραδιοεπικοινωνίας GSM-R, με το οποίο θα μπορούσαν να επικοινωνούν όλοι μεταξύ τους, σταθμάρχες και μηχανοδηγοί. Όλα τα παραπάνω, αναφέρονται αναλυτικά στο Πόρισμα της ΝΕΑΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ».
Σε ό,τι αφορά την πρωτοβουλία της ΝΕΑΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ για την εφαρμογή της παρ. 6 του Άρ. 73 του Συντάγματος μέσω εκτελεστικού νόμου, σημείωσε ότι τα κόμματα της αντιπολίτευσης πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να στηρίξουν τη συγκεκριμένη πρόταση, ούτως ώστε να έχουν αντίκρισμα οι περίπου 1.5 εκατομμύριο υπογραφές των πολιτών και να ενεργοποιηθεί αυτό που προβλέπει το Σύνταγμα.
«Αυτή είναι η ουσία», υπογράμμισε, «όχι τόσο το κοινό Πόρισμα. Κι αυτό διότι ίσα ίσα, αν τα Πορίσματα των κομμάτων της αντιπολίτευσης ήταν όλα διαφορετικά μεταξύ τους και έθεταν διαφορετικά στοιχεία, αυτά θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν από τις δικαστικές αρχές. Αυτό που όμως είναι πρόβλημα για το Κοινοβούλιο, είναι ακριβώς το έλλειμμα της δημοκρατικής λειτουργίας. Το 41% που πήρε η ΝΔ στις εκλογές συνεχίζει να είναι η απάντησή της για όλα τα προβλήματα. Αυτό το ποσοστό είναι που έκανε και στην Εξεταστική Επιτροπή την κυβερνητική πλειοψηφία να αρνηθεί να εξετάσει κρίσιμους μάρτυρες και μάρτυρες ‘κλειδιά’, οι οποίοι θα μπορούσαν να καταθέσουν σημαντικά στοιχεία.
Για παράδειγμα, τον Πρόεδρο των Μηχανοδηγών, Κ. Γενιδούνια, ο οποίος ήταν και ο πρώτος που κάλεσε ο ανακριτής. Ή επίσης τους εμπειρογνώμονες των οικογενειών, που θα μπορούσαν να εισφέρουν σχετικά με την πυρκαγιά, όπου στην Επιτροπή ελλείψει στοιχείων και μαρτύρων, δεν εξετάστηκε. Μάλιστα, σε σχέση με την έκρηξη, κατηγορούμε για συγκάλυψη την κυβέρνηση, αφού 2-3 μέρες μετά το δυστύχημα ‘μπαζώθηκε’ ο χώρος και εξαφανίστηκαν στοιχεία, ενώ ‘εξαφανίστηκαν’ και ολόκληρα βαγόνια, γεγονός που δημιουργεί υποψίες για ‘μαύρα’ βαγόνια, δηλαδή βαγόνια με άγνωστο εμπόρευμα, που δεν έχει γίνει επίσημη καταγραφή τους.
Για όλα αυτά, τα μέλη της Επιτροπής δεν γνωρίζουμε τίποτα, οι εμπειρογνώμονες όμως έχουν στοιχεία, μάλιστα στην έρευνα που έκαναν μήνες μετά το δυστύχημα, βρήκαν ανθρώπινους ιστούς, υπάρχει θύμα που πιθανόν έχει εξαϋλωθεί, ενώ αποδείχθηκε ότι τουλάχιστον 5 επιβάτες του μοιραίου τρένου σκοτώθηκαν από την πυρκαγιά, όχι από τη σύγκρουση. Όλα τα παραπάνω στοιχεία δυστυχώς δεν είχαμε την ευκαιρία να τα εξετάσουμε στην Εξεταστική Επιτροπή, τώρα θα κατατεθούν στις δικαστικές αρχές.
Όταν με όπλο την κυριαρχία σου αποκλείεις μάρτυρες ‘κλειδιά’ και έπειτα υποστηρίζεις ότι η Εξεταστική Επιτροπή αποφάσισε – ενώ αποφάσισε η πλειοψηφία – τότε είναι που πλήττεται το κύρος της Επιτροπής και γενικά της κοινοβουλευτικής διαδικασίας».
Η Π. Πέρκα ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή της τόνισε ότι για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα πρέπει να αποδοθεί δικαιοσύνη. «Φαίνεται ότι και οι οικογένειες είναι πολύ αποφασισμένες, αλλά και η κοινωνία έχει ευαισθητοποιηθεί πάρα πολύ – απόδειξη οι 1.5 εκατομμύριο υπογραφές. Ενώ και η Ευρώπη έχει ‘ρίξει τα φώτα’ πάνω στη χώρα μας, μέσα στο γενικότερο πλαίσιο για το κράτος δικαίου, που έχει βάναυσα πληγεί στην Ελλάδα. Εμείς ως ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ, γι’ αυτό είμαστε εδώ. Δε θα επιτρέψουμε στη ΝΔ να συγκαλύψει αυτό το έγκλημα».
Δείτε εδώ το video: https://youtu.be/xcNvFWFdoqk