Συνέντευξη τύπου παραχώρησε ο Βουλευτής Φλώρινας Γιάννης Αντωνιάδης, την πέμπτη 25 Απριλίου στο γραφείο του, για τις εξελίξεις στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και ειδικότερα στα όσα αφορούν τα πανεπιστημιακά τμήματα στη Φλώρινα.
Πιο αναλυτικά είπε:
Καλό μεσημέρι. Ευχαριστώ που ανταποκριθήκατε στο κάλεσμα, ουσιαστικά είναι εορταστική η συνέντευξη αυτή. Καλή Ανάσταση, Καλό Πάσχα σε όλους τους Φλωρινιώτες και τις Φλωρινιώτισσες, στους απανταχού Φλωρινιώτες, στα απόδημα αδέρφια μας και βεβαίως ειδικές ευχές σε όλους τους συμπατριώτες και τις συμπατριώτισσες οι οποίοι δοκιμάζονται στο κρεβάτι του πόνου, έχουν διάφορα προβλήματα. Η Ανάσταση του Κυρίου να φέρει γρήγορα απαλλαγή από όλα τα προβλήματα.
Έρχομαι στο ένα και μοναδικό θέμα που αφορά το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και συγκεκριμένα τα πανεπιστημιακά τμήματα στη Φλώρινα.
Δυο λόγια μόνο για αυτό το νομοσχέδιο, το οποίο κατά την άποψή μας αντί να βελτιώνει δημιουργεί πολλές δυσχέρειες γενικότερα στην εκπαίδευση και στην παιδεία. Καταρχάς δεν είναι ένα νομοσχέδιο, τώρα πλέον νόμος του κράτους, δεν είναι ένα νομοσχέδιο μεταρρύθμιση. Είναι μια απλή αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη, χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό, αυτό είναι και το συμπέρασμα όλου του νομοσχεδίου.
Κανείς δεν κατάλαβε, έχουμε κάνει επίμονες ερωτήσεις και τώρα και πριν, ποιος είναι ο σκοπός, αυτής της αναδιάταξης; Ο κ. Γαβρόγλου επιμένει και λέει ότι τα τμήματα γενικά πανεπιστημιακά και ΤΕΙ δεν έχουν αλλάξει στο σύνολο. Εκείνο το οποίο έχει αλλάξει είναι ότι τα πανεπιστημιακά τμήματα, υπερδιπλασιάστηκαν. Το βλέπετε και στην περιφέρειά μας. Και τον ρωτούμε αυτό είναι το πρόβλημα της εκπαίδευσης στην Ελλάδα; Στην τοποθέτησή μου στην Βουλή έκανα την απλή ερώτηση ότι η Ελλάδα βγάζει γιατρούς και δικηγόρους και μηχανικούς όσους βγάζει η Αυστρία, η Σουηδία και η Ολλανδία μαζί. Άρα τα πτυχία τα οποία βγάζουμε είναι πτυχία για κορνίζα, εφόσον μείνουν στην Ελλάδα ή αν θέλουν να βρούνε δουλειά αφού είναι υπερβολικά μεγάλος ο αριθμός, πρέπει να πάνε στο εξωτερικό. Άρα ή πρέπει να γίνει αναδιάταξη των υπαρχόντων τμημάτων ή πρέπει να μειωθούν τα πανεπιστημιακά τμήματα και να στραφούμε στην τεχνολογική εκπαίδευση.
Το νομοσχέδιο αυτό καταργεί τεχνολογική εκπαίδευση που είναι ένα έγκλημα για την υπάρχουσα κατάσταση. Είναι σε εξέλιξη η 4η βιομηχανική επανάσταση. Βρισκόμαστε ήδη και με τα δύο πόδια στη ψηφιακή εποχή. Αναφέρω ενδεικτικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οπτικές ίνες, κινητά 3ης 4ης και δεν ξέρω και ποιας άλλης γενιάς. Έρχονται εταιρίες, δεν μπορούν να βρουν εργαζόμενους. Μιλάμε για μισθούς υπερτριπλάσιους από τους υπάρχοντες. Και εμείς αντί να προσαρμόσουμε την αναδιάταξη και με μια γενναία μεταρρύθμιση την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση προς τα εκεί που πάνε οι εξελίξεις , για να βρουν τα παιδιά μας δουλειά και να είμαστε και μες στις εξελίξεις, γενικότερα στο ευρωπαϊκό και στο παγκόσμιο γίγνεσθαι , εμείς θυμίζουμε επιστροφή στις αρχές του 20ου αιώνα και στην Οκτωβριανή επανάσταση. Το κλείνω, λοιπόν είναι μια αποτυχία αυτή η μεταρρύθμιση-αναδιάταξη και έρχομαι στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας.
Γνωρίζετε ότι για μένα 4 χρόνια το Πανεπιστήμιο είναι πρώτης προτεραιότητος. Έχω δώσει άπειρες συνεντεύξεις, ομιλίες σε επιτροπές σε ολομέλειες και είμαι σε συνεχή επαφή με τους πρυτάνεις και του ΤΕΙ και του Πανεπιστημίου. Δώσαμε αγώνες για να μη μπορέσουν να φύγουν οι καθηγητές και να μην υποβαθμιστούν τα τμήματα, της Φλώρινας και γενικά της περιφέρειας και μιλάω και για Καστοριά και για Γρεβενά. Εν μέρει το κατορθώσαμε ως ένα μεγάλο βαθμό. Έχουμε δώσει αγώνες και για την υποδομή του Πανεπιστημίου και σε κτίρια και σε εξοπλισμό και σε καθηγητές και τελευταία είχα καλέσει όλους τους πατριώτες μου και τους φορείς να κάνουμε μία γενναία κινητοποίηση για να μπορέσουμε να επιτύχουμε τα καλύτερα μέσα από αυτή την αναδιάταξη του νομοσχεδίου και θα γίνω σαφής τι εννοούσα. Καταρχάς να κάνω την πρώτη παρατήρηση, αποτελεί για μένα έκπληξη και είναι επιπολαιότητα και προχειρότητα να ακούμε κάποιους εκτός από την πολιτική σκηνή και αναφέρομαι συγκεκριμένα σε καθηγητές , οι οποίοι σπεύσανε να στείλουν ευχαριστήρια ως νέοι εκπρόσωποι τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, ευχαριστήρια τα οποία είναι στον αέρα, ευχαριστήρια τα οποία παραπλανούν, και λένε ψέματα στον φλωρινιώτικο λαό. Αναφέρομαι συγκεκριμένα στον κύριο Ζιώγα, και στην κυρία Σπύρτου, οι οποίοι ευχαριστούν τους πάντες και τα πάντα, τον κ. Σέλτσα, τον κ. Γαβρόγλου, Ποιον; τον κ. Γαβρόγλου, οποίος ήρθε εδώ, καταρχάς απαξίωσε να συναντηθεί με τους ίδιους, ήταν οι ίδιοι οι οποίοι διαμαρτύρονταν γιατί δεν τους συνάντησε. Απαξίωσε να συναντηθεί με τους τοπικούς φορείς, με όλους όσους έχουνε σχέση, συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, συλλόγους πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας. Πέρα από τα προβλήματα τις τριτοβάθμιας να δει και τι άλλα προβλήματα υπάρχουν εδώ στην περιοχή με το πετρέλαιο θέρμανσης. Γενικά υπήρξε μια διάχυτη και έμπρακτη περιφρόνηση της Φλώρινας και των εκπροσώπων της. Το έχει ζήσει και προσωπικά ο κ. Ζιώγας και βγαίνει με ένα ευχαριστήριο, το οποίο λέει και ψέματα, γιατί παραπλανά συνειδητά. Και έρχομαι τώρα στην ουσία της υπόθεσης.
Ας ξεκινήσουμε πρώτα με τι περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο. Στο νομοσχέδιο περιλαμβανόταν το 2ο Τμήμα της Γεωπονικής Σχολής. Στον αέρα, γιατί προβλέπει λειτουργία μετά από την εκπαιδευτική περίοδο του 2019/2020. Μιλάει λοιπόν για κάτι το οποίο δεσμεύει μια επόμενη κυβέρνηση, είναι στον αέρα, δεν πρόκειται να λειτουργήσει τώρα. Αναφέρω εδώ τρανταχτό παράδειγμα από δεκάδες περιπτώσεις από όλη την Ελλάδα. Ποιος θυμάται την αρχιτεκτονική της Καστοριάς. Είχε βγει και ΦΕΚ το 2009. Είδε κανείς να λειτουργεί; Ήταν τελευταίο διάστημα της κυβέρνησης Καραμανλή, βγήκε και ΦΕΚ, δεν λειτούργησε ποτέ, πέρασαν 5 χρόνια και μετά καταργήθηκε τελείως. Ήταν ακριβώς ίδια περίπτωση με το 2ο Τμήμα της Γεωπονικής. Και τώρα έχουμε το τμήμα του Κινηματογράφου που είναι ακόμα χειρότερα τα πράγματα. Και είναι ακόμα χειρότερα τα πράγματα, γιατί αυτό προστέθηκε τελευταία στιγμή μέσα από ένα φύλλο από ένα μπακαλοτέφτερο με τροπολογία. Έρχομαι στην ουσία και σας λέω: Διάβασε κανείς την αιτιολογική έκθεση του τμήματος Κινηματογράφου; Είναι για γέλια και για κλάματα. Είναι μισή σελίδα, είναι η προχειρότητα και η επιπολαιότητα της επιπολαιότητας και από τις 20 σειρές που περιλαμβάνει οι 19 αναφέρονται στα οπτικοακουστικά μέσα στο τμήμα της Πτολεμαΐδας. Για την Φλώρινα τίποτα. Είναι ξεκάθαρο ότι το έχει συντάξει Βουλευτής της Κοζάνης, να μην αναφέρω ονόματα και στο τέλος πρόσθεσαν και μία φράση για το τμήμα του Κινηματογράφου. Αφήνω την αιτιολογική έκθεση. Η διαφορά που υπάρχει και είναι πολλή σημαντική ανάμεσα στις τροπολογίες και στο νομοσχέδιο είναι στο ότι οτιδήποτε έρχεται με νομοσχέδιο υπάρχει μέσα έκθεση του λογιστηρίου του κράτους. Αυτό τι σημαίνει; Θέλουμε να κάνουμε 10 τμήματα; Τα 10 τμήματα κοστολογούνται. Τι χρειάζονται για λειτουργικά έξοδα; Τι χρειάζονται για νέες πιστώσεις καθηγητών και γενικά ποιο είναι το έξοδο λειτουργίας από την επόμενη ή μεθεπόμενη χρονιά. Για αυτό επιμέναμε και θέλαμε να είναι μέσα στο νομοσχέδιο. Έρχεται λοιπόν με τροπολογία. Δεν υπάρχει καμία έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του κράτους. Τι έξοδα θα έχει; Άρα λοιπόν ό,τι περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο και αφορά τη λειτουργία για τα επόμενα χρόνια είναι στον αέρα και ό,τι περιλαμβάνεται σε τροπολογία, που η αιτιολογική έκθεση, όπως σας είπα, διακατέχεται από μια προχειρότητα τεράστια, καθώς δεν υπάρχει έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου και άρα ουσιαστικά το Τμήμα του Κινηματογράφου είναι δυο φορές στον αέρα και θα έλεγα μάλιστα ότι με αυτό τον τρόπο που το μεταχειρίστηκαν, το υπονομεύουν για το μέλλον, ουσιαστικά το αφήνουν στην επόμενη κυβέρνηση. Γιατί αυτό, αν ξέρετε, έγινε μετά από πίεση τεσσάρων νομών και των εκπροσώπων τους. Της Πέλλας με την κ. Τζάκρη, της Αργολίδας, της Κοζάνης και της Φλώρινας. Και έτσι μπήκαν τελευταία στιγμή με μια τεράστια προχειρότητα.
Για την κ. Σπύρτου να πω το εξής: Άκουσα το ευχαριστήριο και είπε και το ωραίο «τώρα η Φλώρινα έχει 3 Σχολές». Αναφέρθηκε λοιπόν στη Σχολή Καλών Τεχνών. Μα η Σχολή Καλών Τεχνών υπήρχε και πριν το νομοσχέδιο Γαβρόγλου. Υπήρχε με ένα Τμήμα και εξακολουθεί να υπάρχει Σχολή Καλών Τεχνών με ένα τμήμα. Γιατί σας είπα ότι το Τμήμα Κινηματογράφου είναι 2 φορές στον αέρα. Η Σχολή Ανθρωπιστικών. Μα η Σχολή Ανθρωπιστικών υπήρχε και πριν το νομοσχέδιο Γαβρόγλου. Υπήρχε με το όνομα πριν από 2 χρόνια Παιδαγωγική Σχολή, άλλαξε μόνο μια πινακίδα ονομάστηκε Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών και τίποτα άλλο. Και τελευταία είναι η Γεωπονική Σχολή, η οποία υπήρχε ως εγκατάσταση, ως υποδομή και ως κτίρια. Υπάρχουν ως φοιτητές, οι ίδιοι φοιτητές υπάρχουν ως καθηγητές, οι ίδιοι καθηγητές. Το μόνο που άλλαξε είναι μια πινακίδα εν μία νυκτί. Αντί να γράφει ΤΕΙ Φυτικής και Ζωικής παραγωγής γράφει Γεωπονική Σχολή. Οι ίδιοι οι καθηγητές, οι ίδιοι φοιτητές το ίδιο κτίριο και αντί να λειτουργήσει από την ίδια χρονιά γιατί είναι η μόνη Σχολή που είχε έτοιμες τις εγκαταστάσεις χωρίς κανένα έξοδο την παραπέμπουν και αυτήν στο μέλλον. Επειδή θέλω να είμαι δίκαιος το μόνο το οποίο κέρδισε η Φλώρινα είναι το τμήμα ψυχολογίας, το οποίο θα λειτουργήσει αυτή τη χρονιά. Όλα τα υπόλοιπα είναι στον αέρα. Όσοι λένε ότι τα κερδίσαμε παραπλανούν τον φλωρινιώτικο λαό και λένε ψέματα εσκεμμένα. Στους δε καθηγητές λέω να ασχοληθούν με τα ακαδημαϊκά τους καθήκοντα και να τα αφήσουν αυτά τα θέματα στους πολιτικούς, γιατί ας δούνε οι ίδιοι ότι ο κ. Σέλτσας είναι πολύ προσεκτικός. Ο κ. Σέλτσας δημοσίευσε μόνο ότι κατέθεσε τροπολογία. Ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ είναι πολύ προσεκτικός, δεν έχει πει τίποτα, δεν βγήκε να θριαμβολογήσει. Αν θέλουν ας βγουν για να μας πουν τι κατάφεραν. ας καθίσουν λοιπόν και αυτοί στα αβγά τους. Ας είναι πολύ προσεκτικοί, να μην παραπλανούν τον φλωρινιώτικο λαό. Η κατάσταση είναι αυτή: έχουμε κερδίσει ένα τμήμα. Για δε τη Δυτική Μακεδονία που μιλάει για 9 -10 τμήματα , μόνο 4-5 τμήματα κέρδισε η Δυτική Μακεδονία και είναι αυτά τα οποία τα οποία θα ξεκινήσουν από την αμέσως επόμενη εκπαιδευτική χρονιά, τον Σεπτέμβρη Οκτώβρη του 2019-2020.
Ότι πάει στο μέλλον δεν πρόκειται να λειτουργήσει, είναι στον αέρα. Δεν είμαι απαγορευτικός, αλλά είναι στον αέρα. Είναι σαν να λέμε αυτή η κυβέρνηση νομοθετεί σήμερα όπως νομοθέτησε ο κ. Γαβρόγλου, αύξηση μισθών όλων των δημοσίων υπαλλήλων 50% από το 2020, είναι σαν να νομοθετεί αύξηση των συντάξεων 50% από το2021, είναι σαν νομοθετεί προσλήψεις 50.000 και νέων δημοσίων υπάλληλων από το 2021. Μα είναι δυνατόν ποτέ να γίνουν; Μπορεί αυτή η κυβέρνηση να δεσμεύσει σε αυξήσεις και προσλήψεις και το κάνω έτσι υπερβολικό για να γίνει κατανοητό από το 2020-2021 τις επόμενες κυβερνήσεις; Όχι.
Κατά τον ίδιο τρόπο δεν μπορεί και ο κύριος Γαβρόγλου να δεσμεύσει τις επόμενες κυβερνήσεις, εφόσον δεν έχει προβλέψει οικονομικά και τεχνοκρατικά γενικότερα τη λειτουργία. Με τα λόγια αυτά ολοκληρώνω τη συνέντευξη τύπου. Ξανά ,καλή Ανάσταση. Είμαι στη διάθεσή σας.
Ερωτήσεις Δημοσιογράφων:
Γεωργούλας: Κύριε Αντωνιάδη έχουμε το αργότερο σε 5 μήνες εκλογές, όλα δείχνουν ότι θα είστε κυβέρνηση, επειδή τα γραπτά και τα λόγια μένουν τι θα κάνετε ως ΝΔ για το Πανεπιστήμιο;
Αντωνιάδης: για το Πανεπιστήμιο γενικότερα ή για κάποια τμήματα;
Γεωργούλας: τα τμήματα της Φλώρινας
Αντωνιάδης: για τα τμήματα της Φλώρινας. Ότι έχει ήδη ψηφιστεί με το νομοσχέδιο και αφορά την μετατροπή των ΤΕΙ σε Πανεπιστήμιο , εκεί τα πράγματα σε συντριπτική πλειοψηφία έχουν οριστικοποιηθεί. Δεν μπορεί να ξαναγυρίζουμε πίσω. Πρέπει να υπάρχει μια σοβαρότητα και συνέχεια. Δεν μπορεί η μια κυβέρνηση να μετατρέπει τα ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια και η άλλη να τα αλλάζει. Ότι έχει ψηφιστεί με νομοσχέδιο θα γίνει. Ύστερα από εκεί και πέρα ως τοπικός βουλευτής έχω δεσμευτεί για το θέμα του τμήματος, είναι και προσωπικό στοίχημα για το θέμα του 2ου τμήματος. Για να είμαι σαφής είτε κινηματογράφου είτε ψηφιακής τέχνης και τα λοιπά. Αυτό που πρότειναν οι καθηγητές. Θέλουμε οπωσδήποτε ένα 2ο τμήμα στη Σχολή Καλών Τεχνών. Είναι πρώτης προτεραιότητος και μείζονος σημασίας για να μη βρίσκεται στον αέρα, για αυτό δεσμεύομαι. Άρα η Γεωπονική σχολή θα παραμείνει όπως έχει. και εγώ προσωπικά δεσμεύομαι και η ΝΔ για το δεύτερο τμήμα στη Σχολή Καλών Τεχνών, το οποίο θα δούμε ελπίζω παρ’ όλη την υπονόμευση την οποία έχουνε κάνει τώρα. Γιατί σας είπα είναι προσβλητικό για τον ακαδημαϊκό χώρο και για τη Φλώρινα αυτή η προχειρότητα. Χωρίς έκθεση του γενικού λογιστηρίου του κράτους και χωρίς την αιτιολογική έκθεση να δημιουργείς τμήμα. Αυτό το τμήμα θα είναι στον αέρα.