Ένα φιλόδοξο Σχέδιο Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης για το 2023

Γεώργιος Κασαπίδης: «Η επανεκκίνηση του τουρισμού σε παγκόσμιο επίπεδο στέλνει αισιόδοξα μηνύματα με την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας να συστήνεται στις τουριστικές αγορές ως ένας ασφαλής και βιώσιμος προορισμός, που μπορεί να προσφέρει μοναδικές και αυθεντικές εμπειρίες στον επισκέπτη»

Ένα φιλόδοξο Σχέδιο Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης για το 2023, παρουσιάστηκε στο Περιφερειακό Συμβούλιο, την Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2023, από τον Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας Γεώργιο Κασαπίδη.

Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας σε συνεργασία με τον τεχνικό σύμβουλο, καθηγητή κ. Δημήτρη Κούτουλα και τους φορείς του τουρισμού, σχεδίασε τη διαμόρφωση του σχεδίου τουριστικής προβολής για το 2023, με στόχο την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της περιοχής και την αύξηση της επισκεψιμότητας. Με το στρατηγικό σχέδιο τουριστικής προβολής αντιμετωπίζεται ενιαία το τουριστικό προϊόν της Δυτικής Μακεδονίας και μπαίνουν οι βάσεις για την μακροπρόθεσμη, ορθολογική, περιβαλλοντικά εναρμονισμένη και µε προϋποθέσεις αειφορίας τουριστική ανάπτυξη της Περιφέρειάς μας.

Η Δυτική Μακεδονία διαθέτει απαράμιλλο φυσικό κάλλος, σπάνιο πολιτιστικό και πολιτισμικό πλούτο, σε έναν συνδυασμό, που μπορεί να ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό επισκέπτη, ως ένας πλήρης τουριστικός προορισμός για όλο το χρόνο.

Στόχοι του Στρατηγικού Σχεδίου για την Τουριστική Προβολή της Δυτικής Μακεδονίας:

Βασικός στόχος του στρατηγικού σχεδιασμού είναι η ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη της Δυτικής Μακεδονίας κατά τρόπο που θα επιτυγχάνονται ταυτόχρονα:

1. Αύξηση της αναγνωρισιμότητας του προορισμού Δυτική Μακεδονία
2. Αύξηση της επισκεψιμότητας με συστηματική προσέγγιση τόσο του ευρύτερου
ταξιδιωτικού κοινού όσο και τουριστών ειδικών κατηγοριών
3. Αύξηση του χρόνου παραμονής και της κατά κεφαλήν δαπάνης ανά επισκέπτη.

Αυτοί θα επιτευχθούν με:

1. Προτεινόμενες εμπειρίες
• Πολυήμερα ταξιδιωτικά προγράμματα
• Καλεντάρι εποχιακών δραστηριοτήτων
• Ευρετήριο activity providers
2. Στήριξη επιχειρηματικότητας
• Πρόγραμμα κατάρτισης Συμβουλευτική υποστήριξη (mentoring)
• Βραβεία Τουρισμού
3. Διάχυση Τεχνογνωσίας
• Συνέδριο Βιώσιμου Τουρισμού (ετήσιο)
• Έρευνα ικανοποίησης επισκεπτών (ανά διετία)
4.Εκδηλώσεις
• Ημερολόγιο εκδηλώσεων (Calendar of Events)
5. Έργα τουριστικού ενδιαφέροντος (εκτός πλαισίου του παρόντος σχεδίου)
6. Δημιουργία επικοινωνιακής υποδομής
• Ανάπτυξη ταυτότητας (branding)
• Φωτογράφιση
• Κειμενογράφηση
• Βίντεο
• Ανάπτυξη ιστοσελίδας
• Ανάπτυξη εφαρμογής για smartphone
• Παραγωγή εντύπων
7. Επαναλαμβανόμενες ενέργειες μάρκετινγκ
• Διαδικτυακή προώθηση και προβολή
• Συνεργασία με μέσα ενημέρωσης και influencers
• Επαφές με το travel trade (B2B)
• Διαδικτυακή και συμβατική διαφήμιση