Γιώργος Αμανατίδης προς Πρεσπιώτες: Θέλουμε η συνέπεια να είναι το κύριο χαρακτηριστικό μας

Στην Πρέσπα βρέθηκε στις 17.5.24 ο Περιφερειάρχης Γιώργος Αμανατίδης με τον Αντιπεριφερειάρχη ΠΕ Φλώρινας Θανάση Τάσκα, θεματικούς Αντιπεριφερειάρχες καθώς και τις τεχνικές υπηρεσίες της περιφέρειας, προκειμένου να ενημερώσουν το Δημοτικό Συμβούλιο Πρεσπών και τους κατοίκους για την πορεία του έργου της αποκατάστασης των κατολισθήσεων στα δύο σημεία του δρόμου Φλώρινα-Βίγλα-Πρέσπα.

Στην συνάντηση που έγινε σε πολύ καλό κλίμα συζητήθηκαν όλα τα ζητήματα που αφορούν τον δρόμο αλλά και άλλα προβλήματα που έθεσε ο Δήμαρχος Γιώργος Στεργίου.

Η παρούσα Περιφερειακή Αρχή κάνει καθημερινή πράξη   όσα είπε προεκλογικά και δεν είναι υποσχέσεις, ούτε κούφια λόγια. Με τον χωρικό Αντιπεριφερειάρχη Θανάση Τάσκα επισκέπτονται για άλλη μια φορά την Πρέσπα και ενημερώνουν τους κατοίκους σε μια προγραμματισμένη συνάντηση, για την  πορεία των έργων και των προβλημάτων της περιοχής  κάνοντας πράξη την αρχική υπόσχεση πως «πρέπει να είμαστε δίπλα στους πολίτες που φυλάνε Θερμοπύλες».

Στην δήλωση του για την συνάντηση ο κ. Αμανατίδης είπε: «Σήμερα είχαμε μια εποικοδομητική συνάντηση με την Δημοτική Αρχή, τις τεχνικές μας υπηρεσίες και τους κατοίκους της περιοχής των Πρεσπών.

Τους εξηγήσαμε τους λόγους για τους οποίους το έργο είναι σε απόλυτη προτεραιότητα μας και πως ήδη ξεκίνησαν οι εργασίες από τον κατασκευαστή.

Είπαμε ότι θα είμαστε δίπλα στο έργο αυτό ώστε να είναι άρτιο και γρήγορα κατασκευασμένο.

Ζητήσαμε την συνδρομή και την συγκατάβαση των πολιτών ότι ένα τέτοιο έργο που αφορά την ασφάλεια τους, θα πρέπει να συνεχίσει να κατασκευάζεται όσο το δυνατόν με πιο άρτιο και αποτελεσματικό τρόπο. Είπαμε ότι είμαστε άρρηκτα συνδεδεμένοι με την Δημοτική Αρχή με την οποία έχουμε μια πάρα πολύ καλή συνεργασία. Ταυτόχρονα εκτιμούμε ότι το έργο αυτό θα είναι έτοιμο προς χρήση από τους πολίτες και τους επαγγελματίες μέχρι τα τέλη Αυγούστου. Είναι ο συντομότερος χρόνος που θα μπορούσε να επιτευχθεί για ένα τέτοιο έργο, σύνθετο και δύσκολο έργο.

 Ζητήσαμε την συγκατάθεση των πολιτών γιατί τέτοιου είδους έργα, αυτής της μορφής όταν η διάβαση από το σημείο εκείνο είναι μονόδρομος απαιτούν την λήψη μέτρων μη κυκλοφορίας και αυτό θα γίνει μόνο για 1.5 μήνα περίπου. Όλο το υπόλοιπο διάστημα θα μπορούν οι πολίτες να κυκλοφορούν και επομένως εκτιμώ τελικά και η επιβάρυνση τους τελικά θα είναι η λιγότερη μπροστά σε αυτό το οποίο επίκειται να γίνει, δηλαδή να έχουν έναν ασφαλή δρόμο όπως μέχρι τώρα».

Κατά την  συζήτηση είπαν: 

ΣΤΕΡΓΙΟΥ  ΓΙΩΡΓΟΣ Δήμαρχος Πρεσπών

Ο Δήμαρχος Γιώργος Στεργίου αναφέρθηκε στην καθυστέρηση αποκατάστασης των κατολισθήσεων στο Πισοδέρι και το 11ο χιλιόμετρο του δρόμου Φλώρινα-Βίγλα-Πρέσπα που κοντεύει χρόνο και ταλαιπωρούνται οι πολίτες.  Η Δημοτική Αρχή Πρεσπών αποφάσισε   να στηρίξει  την παρούσα Περιφερειακή Αρχή στις επιλογές της, ώστε σύντομα και με ασφάλεια να γίνει η αποκατάσταση.

Ζήτησε και θα γίνει εργοταξιακός δρόμος «που παρακάμπτει τον οικισμό Πισοδερίου και θα μπορεί να εξυπηρετήσεις την μετακίνηση σε κάθε περίπτωση και σίγουρα σε περίπτωση ανάγκης με ευθύνη όμως του οδηγού».

 Έθεσε στον Περιφερειάρχη Γιώργο Αμανατίδη και τον Αντιπεριφερειάρχη Θανάση Τάσκα 5 ζητήματα: «1. Την εξασφάλιση χρηματοδότησης και την κατασκευή της αναβάθμισης του τμήματος «Διασταύρωση Περβάλι-Διασταύρωση Κρυσταλλοπηγής της εθνικής οδού2.

  1. Το ξεκαθάρισμα της μελέτης του τμήματος Φλώρινα-Βίγλα της εθνικής οδού 2με την πλήρη ωρίμανση του έργου και στη συνέχεια την εξασφάλιση χρηματοδότησης για την κατασκευή του.
  2. Την χρηματοδότηση και την εκπόνηση μελέτης για την κατασκευή σήραγγας στη θέση Περβάλι.
  3. Την προμελέτη και σύνταξη φακέλου δημόσιας σύμβασης για το τμήμα Βίγλα-Περβάλι, το οποίο είναι εντελώς ανώριμο.
  4. Την σύντομη ολοκλήρωση της μελέτης και αδειοδότησης της σύνδεσης της εθνικής οδού 15 με τον νέο συν οριακό σταθμό με την Βόρεια Μακεδονία, με παράκαμψη του Λαιμού που έχει υπόσχεση χρηματοδότησης από το Υπουργείο Εσωτερικών».

Επέκρινε τις προηγούμενες Περιφερειακές και Δημοτικές  Αρχές  για αδιαφορία για την Πρέσπα, «γιατί στην πραγματικότητα δεν έχει εκτελεστεί ούτε ένα χιλιόμετρο έργου σύγχρονου εθνικού δικτύου στην περιοχή τα τελευταία 60 χρόνια» .

 

ΤΑΣΚΑΣ ΘΑΝΑΣΗΣ Αντιπεριφερειάρχης ΠΕ Φλώρινας

Τόνισε πως το παν για την παρούσα Περιφερειακή Αρχή είναι η ασφαλής κίνηση των πολιτών και η συνέπεια λόγων και έργων.

Το τετράμηνο της διοίκησης τους ασχολήθηκαν επισταμένως με τα προβλήματα της Πρέσπας και κυρίως με τις δύο κατολισθήσεις για τις οποίες έτρεξαν όλες τις εργασίες προκειμένου  ν α μην καθυστερήσει άλλο το έργο. Βέβαια η κατάσταση που παραλάβανε κάθε άλλο παρά καλή ήταν. Γι αυτό και υπήρξε η καθυστέρηση στην οποία αναφέρθηκε ο Δήμαρχος Πρεσπών.

 

ΑΜΑΝΑΤΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ, Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας

Για να έχουμε ισομερή ανάπτυξη πρέπει να έχουμε ανισομερή κατανομή πόρων.

Με ενέργειες μας βρέθηκαν οι πόροι για την χρηματοδότηση του έργου.

Θέλουμε η συνέπεια να είναι το κύριο χαρακτηριστικό μας . Να μας κρίνετε γι αυτά που λέμε και δεν κάνουμε.

-Η διάβαση του Λαιμού χρηματοδοτείται με 5.7 εκατομμύρια ευρώ.

Η μελέτη θα είναι έτοιμη το καλοκαίρι.

-Μελετιέται και ο δρόμος που έχει πόρους από το υπουργείο εσωτερικών.

-Θα γίνει ανάπλαση του οικισμού του λαιμού μπορεί και του Αγίου Γερμανού ώστε να φαίνεται ότι ο επισκέπτης μπαίνει σε χώρα της ευρωπαϊκής ένωσης.

-Θα αξιοποιηθεί η συμφωνία των Πρεσπών των τριών Πρωθυπουργών .

-Ήδη ξεκινούν οι εργασίες αποκατάστασης των κατολισθήσεων με απόλυτο σεβασμό στην άποψη των τεχνικών υπηρεσιών. Ζήτησε δε την ανοχή και την υπομονή των κατοίκων.

-Για 1.5 μήνα στο στάδιο της κατασκευής δεν να μπορούν να κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα στο υπάρχον υπό κατασκευή τμήμα στο Πισοδέρι. Για να μην αποκοπεί η περιοχή θα κατασκευαστεί «εργοταξιακός δρόμος»1500 μέτρων περίπου, από τον οποίο θα μπορούν να διέρχονται οχήματα του ΕΚΑΒ, της Πυροσβεστικής, της ΕΛΑΣ. Πολλή συζήτηση έγινε για το αν από τον συγκεκριμένο δρόμο θα μπορούν να διέρχονται και ΙΧ αυτοκίνητα. Ισχύει η κυκλοφορία αυτή που ισχύει για τέτοιους δρόμους που είναι  η προσωπική ευθύνη.

-Για τον δρόμο Βίγλα- Περβάλι, υπάρχει μόνο φάκελος.

-Η υπάρχουσα μελέτη για το τμήμα Φλώρινα-Βίγλα ομόφωνα αποκλείστηκε ότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί. Υπάρχουν φάκελοι για μια ρεαλιστική και εφαρμόσιμη μελέτη που ήδη εκπονεί η ΑΝΚΟ.

– Θα ζητήσει από τον Υφυπουργό Εσωτερικών να γίνει μελέτη ποια είναι η επιβάρυνση για την Πρέσπα από το κλείσιμο του δρόμου.

Ο κ. Αμανατίδης ανέφερε στους Πρεσπιώτες ότι πρέπει να ετοιμαστούν οι μελέτες για να « ερευνήσουμε και να διεκδικήσουμε πόρους». 

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρθηκαν στην συνάντηση οι προηγούμενες Περιφερειακές Αρχές της Δυτικής Μακεδονίας και Δημοτικές Αρχές Πρεσπών δεν έκαναν τίποτα άλλο για την Πρέσπα παρά «πασαλείμματα». Μοίρασαν υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα με αποτέλεσμα η περιοχή σε πολλούς τομείς να βρίσκεται σε τριτοκοσμική κατάσταση. Και αυτό φαίνεται από την μεγάλη μείωση του πληθυσμού αλλά και από την μείωση των καλλιεργούμενων εκτάσεων με φασόλια που από 17.000 στρέμματα πριν μερικά χρόνια σήμερα καλλιεργούνται μόλις 9.000 στρέμματα.

Ένα από τα σοβαρότερα ζητήματα που πρέπει να ασχοληθούν η Περιφερειακή και Δημοτική Αρχή  είναι η δωρεάν σύνδεση του κάθε αγροτεμαχίου με το αρδευτικό δίκτυο και εγκατάσταση άρδευσης. Το κόστος είναι δυσβάστακτο για τους αγρότες της περιοχής. Ήδη λόγω του προβλήματος αυτού περίπου 2000 στρέμματα μένουν ακαλλιέργητα στην Πρέσπα.

 

Μπάμπης Θ. Τριανταφυλλίδης

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ