ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΞΑΓΩΓΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
Το Επιμελητήριο Φλώρινας διοργάνωσε την 4η Σεπτεμβρίου τ.ε. σε συνεργασία με το Γραφείο της Αν. Γενικής Γραμματέως Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Αναπτυξιακής Συνεργασίας του Υπουργείου Εξωτερικών, στη Θεσσαλονίκη και την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας εκδήλωση με θέμα την ενημέρωση των εξαγωγικών επιχειρήσεων του νομού Φλώρινας από στελέχη του κλάδου ΟΕΥ του Υπουργείου Εξωτερικών για τις δυνατότητες και τις προοπτικές ανάπτυξης εξαγωγικής δραστηριότητας στην Κίνα, τη Ρωσία και τη Γερμανία.
Η Αν. Γενική Γραμματέας κατά την ομιλία της υπογράμμισε την αναγκαιότητα της έγκυρης και υπεύθυνης ενημέρωσης των επιχειρηματιών για τα δεδομένα των παραπάνω αγορών και των ενδεικνυόμενων τρόπων διείσδυσης των ελληνικών προϊόντων σε αυτές. Επίσης, τόνισε πως η διοργάνωση αυτή αποτελεί σημαντικό εργαλείο για την ανάπτυξη και την πρόοδο των επιχειρήσεων της Φλώρινας και την αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της περιοχής. Επίσης δήλωσε ότι η Πολιτεία σε συνεργασία με τους φορείς επιδιώκει την εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων.
Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Φλώρινας Σάββας Σαπαλίδης αναφερόμενος στις δυνατότητες της νομού δήλωσε ότι η περιοχή διαθέτει αξιόλογες επιχειρήσεις με εξαγωγική δράση, ενώ αποτελεί και τουριστικό προορισμό. Ο νομός Φλώρινας είχε διακριθεί στους δέκα καλύτερους αγροτουριστικούς προορισμούς της Ευρώπης. Επίσης, υπογράμμισε ότι η περιοχή έχει τεράστιες δυνατότητες για τουριστική ανάπτυξη αφού ενδείκνυται τόσο για θρησκευτικό τουρισμό όσο και για αγροτουρισμό. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο χιονοδρομικό κέντρο Πισοδερίου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασαν τα στελέχη του κλάδου ΟΕΥ που συμμετείχαν στην ημερίδα, τα ελληνικά προϊόντα μπορούν να διεισδύσουν στις ξένες αγορές.
Ειδικότερα, ο κ. Μάρκος, Γεν. Σύμβουλος ΟΕΥ, για την αγορά της Ρωσίας, τόνισε ότι η Ρωσική Ομοσπονδία δεν αποτελεί μόνο μια υπερδύναμη στον τομέα της ενέργειας, αλλά συγχρόνως και μια απέραντη και ελκυστική αγορά. Οι ελληνικές εξαγωγές προς τη ρωσική αγορά, ανήλθαν το 2012 στα 467 εκ. ευρώ, ενώ τα έσοδά μας από τον τουρισμό άγγιξαν τα 700 εκ. δολλάρια, καθώς στην Ελλάδα αφίχθησαν συνολικά 941.000 Ρώσοι τουρίστες. Οι προοπτικές εξωστρέφειας της αγοράς της Δυτικής Μακεδονίας προς τη ρωσική είναι πολύ μεγάλες, αφού ήδη προϊόντα της περιοχής εξάγονται στη Ρωσία όπως: γουναρικά , κρασιά της περιοχής Φλώρινας και μεγάλη ποικιλία τροφίμων, όπως όσπρια, πιπεριές, μέλι κ.λπ. Η Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας παρουσιάζει σημαντικές προοπτικές όσον αφορά στην ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος από Ρωσία και στην ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού (θρησκευτικός, ιαματικός, συνεδριακός, αγροτουρισμός), στην προσέλκυση ρωσικών επενδύσεων (τουρισμός, γεωργία, ΑΠΕ) και στην προώθηση των εξαγωγών των προϊόντων της περιοχής προς τη ρωσική αγορά, όμως απαιτείται ένας μεσο-μακροπρόθεσμος στρατηγικός σχεδιασμός, με συνέπεια και επαγγελματισμό από την πλευρά των εξαγωγικών φορέων της περιοχής ώστε να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Ο κ. Πετρόπουλος, Γραμματέας ΟΕΥ, αναφερόμενος στην αγορά της Γερμανίας τόνισε ότι είναι μια από τις μεγαλύτερες αγορές για ελληνικά προϊόντα. Μέχρι πριν από λίγα χρόνια ήταν ο μεγαλύτερος εισαγωγέας ελληνικών προϊόντων και παραμένει μέχρι σήμερα κορυφαίος πελάτης των ελληνικών προϊόντων. Οι ελληνικές εξαγωγές ήταν το 2012 περίπου 1,7 δις ευρώ, εκ των οποίων το 1/3 τρόφιμα και ποτά. Ιδιαίτερη επιτυχία στην αγορά της Γερμανίας παρουσιάζουν τα παρασκευασμένα φρούτα και λαχανικά, τα ψάρια και τα σπαράγγια. Η αγορά της Γερμανίας τόνισε είναι πολύ απαιτητική και δίνει έμφαση στην σήμανση και στην πιστοποίηση των προϊόντων.
Τέλος, η κα Σκαφιδάκη, Γραμματέας ΟΕΥ, ανέλυσε τις προοπτικές εξαγωγών στην Κίνα καθώς και τον ασφαλή τρόπο προσέγγισής της. Η Κίνα είναι μια αγορά-πρόκληση καθώς τα τελευταία χρόνια οι καταναλωτικές συνήθειες και τα πρότυπα των Κινέζων έχουν αλλάξει, έχει αυξηθεί το μέσο διαθέσιμο εισόδημα για καταναλωτικές δαπάνες, υπάρχει έντονο και ζωηρό ενδιαφέρον για νέα προϊόντα, διαφορετικά, ανώτερης ποιότητας. Τομείς με υψηλή ζήτηση στην Κίνα είναι η μεταποίηση, η υψηλή τεχνολογία, τρόφιμα-ποτά ανώτερης ποιότητας, η λεγόμενη βιομηχανία ομορφιάς και ευζωίας (μόδα, αξεσουάρ, καλλυντικά, φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικές υπηρεσίες), τουρισμός και υψηλής ποιότητας υπηρεσίες φιλοξενίας. Οι συνειδητοποιημένοι Κινέζοι καταναλωτές αναζητούν την εκλέπτυνση, την ποιότητα, την κοινωνική καταξίωση που τους προσφέρει η χρήση του προϊόντος. Καθώς είναι μια αγορά με προβλήματα, δυσκολίες και εμπόδια στην πρόσβασή της (γραφειοκρατικές διαδικασίες, πιστοποιήσεις, μη δασμολογικά εμπόδια) αλλά και αρκετά υψηλούς δασμούς, ο Έλληνας επιχειρηματίας που επιθυμεί να δραστηριοποιηθεί και να μπει στην αγορά αυτή πρέπει να διαθέτει καλή γνώση και πληροφόρηση της υφιστάμενης κατάστασης, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός στις συνεργασίες του, να έχει υπομονή και επιμονή και να παραμένει προσηλωμένος στο στόχο του, δίχως υπέρμετρο ενθουσιασμό που μπορεί να τον παραπλανήσει και να αγνοήσει τους κινδύνους της αγοράς. Ιδιαίτερη προσοχή, τόνισε, χρήζουν οι συναλλαγές μέσω διαδικτύου, καθώς μπορεί να υποκρύπτουν προσπάθεια εξαπάτησης με απώτερο στόχο την απόσπαση χρηματικού ποσού.
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν ο Πρόξενος της Σερβίας στην Θεσσαλονίκη κ. Πάβιτς, εκπρόσωποι της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνορωσικής Επιχειρηματικής Συνεργασίας Βορείου Ελλάδος.
Παρέμβαση για τις αγορές αυτές έκανε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πρεβέζης κ. Γιαμάς.
Την εκδήλωση παρακολούθησε μεγάλος αριθμός επιχειρηματιών, πολλοί εκ των οποίων μετά την λήξη της ημερίδας συζήτησαν ιδιαίτερα θέματα με τους ανωτέρω Υπαλλήλους ΟΕΥ.
ΦΛΩΡΙΝΑ, 06/09/2013
ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ