Ότι θυμούνται χαίρονται στα αζήτητα τα πραγματικά προβλήματα της Πρέσπας
Γράφει ο Μπάμπης Θ. Τριανταφυλλίδης
Χαράς ευαγγέλια για τον Φλωριναίο ΣΥΡΙΖΑ και τον βουλευτή του Κώστα Σέλτσα αλλά και τον Δήμαρχο Πρεσπών Παναγιώτη Πασχαλίδη. Με ανακοινώσεις και επανειλημμένες δηλώσεις στα τοπικά μέσα μας ενημέρωσαν ότι στη σύσκεψη με τον Πρωθυπουργό κ. Αλέξη Τσίπρα που πραγματοποιήθηκε στην Πρέσπα, με την ευκαιρία των εκδηλώσεων Πρέσπες 2017, λύθηκαν χρόνια και σοβαρά προβλήματα της Πρέσπας. Και σαν τέτοια αναφέρθηκαν η ίδρυση πολυδύναμου περιφερειακού ιατρείου, το άνοιγμα του φυλακίου στο Λαιμό και η επαναλειτουργία του καθώς και το ιδιοκτησιακό των κατοίκων του Αγ. Γερμανού. Γι’ αυτά θα επανέλθουμε σύντομα για να δούμε τις πραγματικές τους διαστάσεις.
Και πριν αλέκτωρ λαλήσει τρεις έρχεται η πραγματικότητα για να τσαλακώσει την ευχάριστη εικόνα που προσπάθησαν να παρουσιάσουν σε όλους εμάς αλλά πρωτίστως στους Πρεσπιώτες.
Οι μαθητές κατέλαβαν το σχολείο τους, γιατί δεν έχουν καθηγητές και οι γονείς στηρίζουν τα παιδιά τους στην κατάληψη απαιτώντας από την πολιτεία να κάνει το χρέος της απέναντι στο ακριτικό σχολείο και τους κατοίκους της περιοχής.
70 κενές ώρες την εβδομάδα και ένας μήνας χωρίς καθηγητές το σχολείο. Από τους 13 καθηγητές οι 8 είναι αποσπασμένοι!!! Το 30% των εκπαιδευτικών ωρών χάνεται εξ αιτίας των λαθών του υπουργείου παιδείας. Και φυσικά μεγάλη είναι και η ευθύνη των τοπικών μας αρχών, που δεν έχουν ως πρώτη προτεραιότητα τη μόρφωση των παιδιών και την ομαλή λειτουργία των σχολείων.
Χαρακτηριστικό της τραγικής κατάστασης στο σχολείο του Λαιμού είναι πως υπάρχουν εκπαιδευτικοί που απλά τοποθετήθηκαν στο σχολείο τους αλλά ποτέ δεν πάτησαν το πόδι τους στην Πρέσπα!!! ούτε και από περιέργεια να δουν το τόπο στον οποίο επρόκειτο να διδάξουν. Άλλοι πάλι εργάζονται για λίγες μέρες και στη συνέχεια «την κάνουν» κατά το κοινώς λεγόμενο.
Το φαινόμενο δεν είναι πρωτόγνωρο στην Πρέσπα. Η κολόνια αυτή κρατεί χρόνια. Όμως φέτος το κακό παραέγινε. Και μην μας πουν ότι όλες οι αποσπάσεις γίνανε σύμφωνα με το νόμο.
«Μούγγα» για την καθημερινότητα και την υποβάθμιση της μόρφωσης των παιδιών στο Γυμνάσιο και τα Λυκειακά τμήματα στο Λαιμό. Αυτό για τον τοπικό ΣΥΡΙΖΑ και τον βουλευτή του και για τον Υπουργό παιδείας είναι δευτερεύον ζήτημα.
Για τον υπουργό μας τον κ. Γαβρόγλου προέχει η «εξυπηρέτηση των ημετέρων», γι’ αυτό και με φωτογραφική διάταξη φρόντισε για την μετακίνηση της συζύγου του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων από το τμήμα Νηπιαγωγών της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας σε κεντρικό πανεπιστήμιο, όπως αναφέρει σε καταγγελία του ο τοπικός βουλευτής ΝΔ Γιάννης Αντωνιάδης. Που να μείνει χρόνος να δούνε τα προβλήματα των σχολείων της Πρέσπας. Άλλωστε φαίνεται πως αυτή είναι η πολιτική του υπουργείου παιδείας. Πολιτική εξυπηρέτησης ημετέρων. Μην μας πουν ότι η πολιτική ηγεσία δεν γνώριζε ότι οι 8 από τους 13 θα μετακινούνταν σε άλλα σχολεία. Έχει αξία να γίνει γνωστό πώς μετακινήθηκαν.
Οι Πρεσπιώτες απελπισμένοι και οργισμένοι λένε ότι ξεχείλισε το ποτήρι, γιατί τα παιδιά τους χάνουν μαθήματα στα οποία θα εξεταστούν με άλλους μαθητές, οι οποίοι είχαν στη διάθεση τους όλες τις διδακτικές ώρες.
Σε αντίθεση με την επικρατούσα αντίληψη οι μαθητές της Πρέσπας κάνανε κατάληψη για να λειτουργήσει το σχολείο τους. Οι γονείς αναγνωρίζοντας το δίκιο των παιδιών στηρίζουν τον αγώνα τους.
Στην απελπιστική κατάσταση διαφαίνεται κάποιο φως αφού τους υποσχέθηκαν ότι αύριο θα παρουσιαστούν πέντε εκπαιδευτικοί. Εδώ είμαστε να δούμε το αληθές της υπόσχεσης.
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ – ΛΥΚΕΙΑΚΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΛΑΙΜΟΥ
70 κενές ώρες την εβδομάδα στο Γυμνάσιο-ΛΤ Λαιμού: το ποτήρι ξεχείλισε!
Ένας μήνας συμπληρώνεται σήμερα από την έναρξη των μαθημάτων της φετινής χρονιάς και στο Γυμνάσιο-Λυκειακές τάξεις Λαιμού υπάρχουν ακόμα κενά που αθροίζουν σε πάνω από 70 ώρες την εβδομάδα, περισσότερες από το ¼ των συνολικών ωρών. Αυτό είναι απαράδεκτο και εξευτελιστικό για μας και τα παιδιά μας.
Δεν είναι η πρώτη φορά βέβαια που συμβαίνει κάτι παρόμοιο. Κάθε χρόνο η συντριπτική πλειοψηφία των καθηγητών που είναι τοποθετημένοι στο σχολείο μας φεύγουν με διάφορους τρόπους και για διάφορους λόγους δημιουργώντας ένα πελώριο κενό για το οποίο γίνεται αγώνας δρόμου να καλυφθεί. Άλλοτε περισσότερο και άλλοτε λιγότερο πετυχημένος. Εφέτος, έχει περάσει ένας από τους επτά μήνες διδασκαλίας και μένει ακόμα να συμπληρωθεί το ¼ των ωρών διδασκαλίας. Ιδίως στις φυσικές επιστήμες (φυσική, Βιολογία, Χημεία) υπάρχουν σχεδόν 30 ώρες κενό και άλλες 10 στα μαθηματικά. Οι μαθητές της 3ης Λυκείου με θετική ή τεχνολογική κατεύθυνση μπαίνουν αύριο στον δεύτερο χαμένο μήνα μαθημάτων, όμως στο τέλος της χρονιάς θα δώσουν εξετάσεις με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις με τους συμμαθητές τους από όλη τη χώρα.
Στην ακριτική μας περιοχή που η δημόσια παιδεία είναι η μόνη διαθέσιμη παιδεία καθώς δεν υπάρχουν ούτε ιδιωτικά σχολεία ούτε φροντιστήρια ζητούμε και απαιτούμε μεγαλύτερη υπευθυνότητα από το υπουργείο παιδείας.
Τα παιδιά μας αποφάσισαν να προχωρήσουν σε κατάληψη. Μια κατάληψη με στόχο να κάνουνε μάθημα. Στηρίζουμε τον αγώνα τους και τους ζητάμε να τον συνεχίσουν με άλλα μέσα τις επόμενες μέρες και μέχρι να ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.
Ζητάμε:
- Άμεση κάλυψη όλων των κενών στο σχολείο μας.
- Κόφτη στις αναχωρήσεις καθηγητών από ένα σχολείο. Σε καμία περίπτωση η διαδικασία αποσπάσεων, μετακινήσεων, αδειών κλπ δεν πρέπει να υπερβαίνει το 30% του προσωπικού ενός σχολείου.
Σύλλογος Γονέων Γυμνασίου – Λυκειακών Τάξεων Λαιμού
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΛΗΨΙΩΝ
21 Κατάληψη για να κάνουμε μάθημα
Μετά από συνέλευση του 15μελους συμβουλίου και των υπολοίπων μαθητών του Γυμνασίου και Λυκειακών τάξεων του Λαιμού αποφασίστηκε ομόφωνα ΝΑ ΚΙΝΗΘΟΎΜΕ ΣΕ ΚΑΤΆΛΗΨΗ.
Μοναδικό μας αίτημα αποτελεί η έλλειψη καθηγητών.
Δυστυχώς έχουμε έλλειψη ειδικοτήτων ακόμα και σε βασικά μαθήματα προσανατολισμού. Έτσι οι μαθητές που δεν έχουν δυνατότητα να παρακολουθήσουν φροντιστηριακά μαθήματα χάνουν πολύτιμο χρόνο από το να βγάλουν την υλη των μαθημάτων η όποια για τους μαθητές της Λυκείου θα εξεταστεί και στις Πανελλαδικές.
Το γεγονός αυτό της έλλειψης αυξάνει το αίσθημα περιθωριοποίησης των μαθητών μιας ακριτικής περιοχής αίσθημα που προϋπήρχε λόγω αυτής της απόστασης. Επιπλέον θεωρούμε απαραίτητο να αναφέρουμε ότι εδώ και αρκετά χρόνια υπάρχει έλλειψη καθηγητών που ειδικεύονται στον τομέα μουσικής και των καλλιτεχνικών με αποτέλεσμα κάποια παιδιά που θέλησαν στο παρελθόν αλλά και που θέλουν σήμερα να σπουδάσουν μουσικοί ,καλλιτεχνικοί, αρχιτέκτονες η οπουδήποτε σχετική ειδικότητα να μην έχουν αυτήν την δυνατότητα. Είναι γεγονός ότι μαθητές του σχολείου μας έφυγαν για να παρακολουθήσουν μαθήματα σε μουσικό σχολείο ακριβώς γιατί το σχολείο μας δεν υποστήριζε αυτού του είδους τα μαθήματα.
Έχοντας λοιπόν πραγματοποιήσει κάθε δυνατή προσπάθεια πέρα της κατάληψης για να λυθεί το φλέγον αυτό ζήτημα αποφασίσαμε να αγωνιστούμε με κάθε δυνατό τρόπο για το δικό μας καλύτερο μέλλον.
πηγή: http://parathrhthsflorina.blogspot.gr