Επιτέλους βγήκε από το τέλμα στο οποίο βρίσκονταν επί δύο δεκαετίες ο κάθετος άξονας Φλώρινα-Πτολεμαΐδα. Το Υπουργείο Υποδομών, σύμφωνα με ασφαλείς πηγές από αυτό, χρηματοδότησε το τμήμα αυτό με το ποσό των 50 εκατομμυρίων ευρώ, προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευή του.
Οι συντονισμένες ενέργειες, η σοβαρή τεκμηρίωση αλλά κυρίως η απόφαση τους να «σπάσουν αυγά» του Περιφερειάρχη Γιώργου Αμανατίδη και του Αντιπεριφερειάρχη της ΠΕ Φλώρινας Θανάση Τάσκα απέφεραν θετικούς καρπούς. Άρχισε να ξετυλίγεται το κουβάρι και ο κάθετος γίνεται πια πραγματικότητα. Παίρνει σάρκα και οστά και αλλάζει την ποιότητα ζωής μας.
Είναι γεγονός πως επί δύο δεκαετίες και παραπάνω επενδύσαμε πολλά στην κατασκευή του κάθετου άξονα Φλώρινα-Πτολεμαΐδα, προκειμένου να βγει από την απομόνωση η περιοχή και να αλλάξει η οικονομία της.
Μάλιστα δεν υπάρχει πολιτικό πρόσωπο που να μην έχει ως πρώτη προτεραιότητα την κατασκευή αυτού του δρόμου. Δυστυχώς αυτό που βιώσαμε είναι το εμπόριο ελπίδας ότι κάτι μπορεί να γίνει.
Οι τρεις σημαντικές και καθοριστικές παρεμβάσεις της περιφερειακής μας Αρχής στην ΠΕ Φλώρινας όπως η διάβαση του Λαιμού Πρεσπών, οι αποκαταστάσεις των κατολισθήσεων στο 11ο χιλιόμετρο και το Πισοδέρι, η χρηματοδότηση του τμήματος Πτολεμαΐδα-Ξινό Νερό του κάθετου άξονα Φλώρινα-Πτολεμαΐδα, δείχνουν ότι με την παρούσα Περιφερειακή Αρχή μπήκαμε σε μια νέα εποχή αυτήν της εναρμόνισης λόγων και έργων και ελπίζουμε να συνεχίσουν έτσι προς όφελος των πολιτών και της Δυτικής Μακεδονίας.
Αξίζει να τονίσουμε ότι η νέα όδευση Ξινό Νερό- Κόμβος Αμμοχωρίου, που θα ακολουθήσει τον υπάρχοντα αυτοκινητόδρομο και σε ένα σημείο την σιδηροδρομική γραμμή θα είναι μόλις 14.5 χιλιόμετρα, ίδια με αυτήν του Φλαμπούρου αλλά μειώνεται σημαντικά η δαπάνη κατασκευής αφού από τα 120 εκατομμύρια ευρώ μειώνεται στα 40. Έτσι θα είναι πιο εύκολο να χρηματοδοτηθεί. Μέχρι τις 31.12.2024 θα παραδοθούν οι μελέτες για όλον τον άξονα Πτολεμαΐδα- Φλώρινα.
Να τονίσουμε πως ο περιφερειάρχης Γιώργος Αμανατίδης έκανε αναφορές για τη νέα αυτή χάραξη και τα πλεονεκτήματα της στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου της 23.9.2024.(… ο προϋπολογισμός του έργου από μία άλλη χάραξη είναι το 1/3 του προϋπολογισμού από το δάσος του Φλαμπούρου, πολύ χαμηλότερα κόστη συντήρησης, καθόλου ομίχλη και τα ίδια χιλιόμετρα, 14.7 χιλιόμετρα.
Άρα δεν έχουμε λόγο να μελετούμε ένα έργο το οποίο έργο πραγματικά με τον τρόπο που μελετάται δεν θα έχει πιθανότητες να υλοποιηθεί, γιατί δεν θα έχει πόρους. Ταυτόχρονα για να εξασφαλίσουμε περαιτέρω ασφάλεια σε αυτή μας την επιλογή ήδη την άλλη βδομάδα ολοκληρώνεται ο φάκελος δημόσιας σύμβασης για τη νέα θέση, για τη νέα όδευση και την συγκρίνει με την υφιστάμενη έτσι ώστε όταν λέμε κάτι να μην το λέμε δια της οσφρήσεως των δακτύλων, ούτε γιατί έτσι νομίζουμε, ούτε γιατί έχουμε λόγο που το λέμε».
Βεβαίως πρέπει να επισημάνουμε και την χρηματοδότηση της ΑΝΚΟ με το ποσό των 250.000 ευρώ από την ΠΕ Φλώρινας, για την ολοκλήρωση της μελέτης της διάβασης του Λαιμού, ένα έργο που όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή του θα αλλάξει τον οδικό τουριστικό μας χάρτη.
Εβελίνα Ι. Αριστείδου
Στέλιος Α. Γαβριηλίδης
Μπάμπης Θ. Τριανταφυλλίδης