ΣΕΙΡΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΡΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ

Ο Δήμος Φλώρινας, το Κέντρο Συμβουλευτικής Υποστήριξης Γυναικών και η Δημοτική Επιτροπή Ισότητας των Φύλων του Δήμου Φλώρινας γιορτάζουν την παγκόσμια ημέρα της γυναίκας διοργανώνοντας σειρά εκδηλώσεων.

Συγκεκριμένα το Σάββατο 05 Μαρτίου 2016 και ώρα 19:30 στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δήμου Φλώρινας (Νέο Πάρκο) θα ανέβει η μουσική-θεατρική παράσταση «ΣΤΩΝ ΚΕΡΙΩΝ ΤΟ ΦΩΣ», με την ηθοποιό και μουσική ερμηνεύτρια Μελίνα Μποτέλλη και τον διεθνώς βραβευμένο κιθαρίστα Μιχάλη Σουρβίνο. Πρόκειται για μια παράσταση με μια κιθάρα και μια γυναίκα, στην οποία η μουσική, η ποίηση, τα τραγούδια και οι θεατρικοί μονόλογοι θα δημιουργήσουν μια μαγική βραδιά υπό το φως των κεριών.

Επίσης, τη Δευτέρα 07 Μαρτίου 2016 και ώρα 19:30 στον ίδιο χώρο, θα παρουσιαστεί το θεατρικό έργο «SHIRLEY VALENTINE» από την Εταιρία Πολιτισμού ΤΕΧΝΟΠΙΑ. Η πρωταγωνίστρια είναι μια γυναίκα η οποία καλείται να λύσει τα δικά της ερωτήματα που την απασχολούν και να βρει τον τρόπο να δώσει τη δική της επανάσταση.

Τέλος, την Τετάρτη 09 Μαρτίου 2016 και ώρα 18:00, στο ξενοδοχείο «ΦΑΙΔΩΝ» θα γίνει η παρουσίαση του βιβλίου «Αγάπη ή Τζιχάντ» της καθηγήτριας Ιστορίας της Νεοελληνικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας κ. Σοφίας Ηλιάδου- Τάχου.

 

ΣΤΩΝ ΚΕΡΙΩΝ ΤΟ ΦΩΣ

Μουσική-θεατρική παράσταση

Με την ηθοποιό και μουσική ερμηνεύτρια Μελίνα Μποτέλλη και τον διεθνώς βραβευμένο κιθαρίστα Μιχάλη Σουρβίνο.

Μουσική και ποίηση, τραγούδια και θεατρικοί μονόλογοι κάτω από το φως των κεριών. Γυναίκα και κιθάρα.

Χατζιδάκις, Θεοδωράκης, Ξαρχάκος, Παπαθανασίου, Καραίνδρου,Χ.Αλεξίου,Μαυρουδής,Θωμόπουλος,Τόκας,ΝικολόπουλοςΚραουνάκης,Ν.Αντύπας,αλλά και Bizet, Albeniz, Tarrega, Lara,Rota, Mackennitt, Bregovic και Σουρβίνος.

Σολωμός, Καβάφης, Παλαμάς, Μυρτιώτισσα, Σεφέρης, Ρίτσος, Ελύτης, Λειβαδίτης, Αγγελίδου, Αντωνιάδης.

Σαίξπηρ, Τσέχωφ, Λόρκα, Ουίλλιαμς, Μπέρκωφ, τραγουδούν και μιλούν για την ερωτευμένη γυναίκα και τις πολλές μορφές της στο γλυκό και ερωτικό φως των κεριών.

Στην Αθήνα παρουσιάστηκε σε σειρά παραστάσεων από τον Φεβρουάριο έως τον Μάιο 1999 στην αίθουσα συναυλιών ’’Μαρία Κάλλας’’ του Athenaeum. Από τον Δεκέμβριο του 1999 μέχρι τον Απρίλιο του 2000 με εξαιρετική επιτυχία στο θέατρο ‘’Τζένη Καρέζη’’ και σε Δημοτικά Θέατρα της Αττικής.  Έχει παρουσιαστεί σε 45 πόλεις και νησιά της Ελλάδας και σε πόλεις της Κύπρου

με μεγάλη προσέλευση και καλλιτεχνική επιτυχία και κυκλοφόρησε σε cd από την MBI.

Η Μελίνα Μποτέλλη και ο Μιχάλης Σουρβίνος έχοντας αποκτήσει στα 16 χρόνια τεράστια πείρα και τεχνική στην υποκριτική και μουσική τέχνη η πρώτη,στην κιθάρα και το μαντολίνο ο δεύτερος, αποφάσισαν να παρουσιάσουν και πάλι την τόσο επιτυχημένη και μοναδική αυτή παράσταση για τις νέες γενιές θεατών αλλά και για όσους την είχαν δει και συνεχίζουν να την ζητούν.

Η παράσταση ΣΤΩΝ ΚΕΡΙΩΝ ΤΟ ΦΩΣ θεωρείται σταθμός στο Ελληνικό θέατρο και στην ερμηνεία τραγουδιών.

Πολλοί προσπάθησαν να τους μιμηθούν μέσα στα χρόνια  κανείς όμως δεν μπόρεσε να τους φτάσει. Παρέμειναν κακέκτυπα μιας έξοχης παράστασης.

Το ξεχωριστό της Μελίνας Μποτέλλη είναι ότι ο εξαιρετικός ήχος της φωνής της συνδυάζεται με την υψηλού επιπέδου ερμηνεία της έμπειρης ηθοποιού σε δραματικούς η κωμικούς ρόλους, καθώς και η υπέροχη με μέτρο και γνώση κίνηση της χορεύτριας. Ο Μιχάλης Σουρβίνος είναι αυτή τη στιγμή ένας από τους κορυφαίους Έλληνες Σολιστ και δάσκαλος κιθάρας, μαντολίνου και γιουκαλίλι με τεράστιο κλασσικό και σύγχρονο ρεπερτόριο.

Tραγούδια της παράστασης μπορείτε να ακούσετε στο facebook/Melina Botelli.

 

 

 

 

SHIRLEY VALENTINE  του Willy Russel

ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Η Εταιρία Πολιτισμού ΤΕΧΝΟΠΙΑ  παρουσιάζει  το γνωστό θεατρικό έργο SHIRLEY VALENTINE γραμμένο από τον Βρετανό συγγραφέα Willy Russel

Ο συγγραφέας διατηρώντας τα στοιχεία της πατρίδας του αλλά μόνο σε ηθογραφικό επίπεδο, γράφει ένα έργο οικουμενικό, σύγχρονο και αειθαλές, το οποίο αφορά όλες τις γυναίκες αλλά και τους άνδρες του πλανήτη.

Μέσα από το χιούμορ, τη συγκίνηση, τις εναλλαγές ρόλων και διαθέσεων κατορθώνει να κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή και να του θέτει διαρκή ερωτήματα. Ερωτήματα που απασχολούν το σύνολο των ανθρώπων, που πραγματεύονται την καθημερινότητα και τα προβλήματά της.

Η πρωταγωνίστρια είναι μια γυναίκα η οποία εκτός από τον ρόλο της «ντύνεται» και τον ρόλο άλλων εννέα ανθρώπων, του περιβάλλοντος δηλαδή, που άλλοτε την πνίγει και την απογοητεύει κι άλλοτε την απελευθερώνει και την διασκεδάζει!

Μέσα της πολλαπλασιάζονται τα ερωτήματα που την απασχολούν και ψάχνει να βρει τον τρόπο για να κάνει τη δική της επανάσταση. Μια νοικοκυρά που εκρήγνυται, καθώς διαπιστώνει πως όλη της η ζωή εξαντλείται στο να υπηρετεί τους γύρω της (άντρα και παιδιά), να μαγειρεύει αυγά και πατάτες, να πονάει για τους άλλους χωρίς αυτή να απολαμβάνει μικροχαρές της ζωής. Η απόλαυσή της εξαντλείται σε ένα ποτήρι κρασί που ονειρεύεται να πιει σε μια ελληνική ακτή παρέα με τον ήλιο και τη θάλασσα

Καταφέρνει να εκπληρώσει το όνειρό της αλλά και τότε διαπιστώνει πόσο και πώς ξόδεψε την “αξόδευτη” ζωή της, προσγειώνεται, απογειώνεται, κυκλοθυμεί, ψάχνει μέσω του έρωτα τη διαφυγή. Ο έρωτας… Είναι γι’ αυτήν το μέσο, όχι ο σκοπός να αναζητήσει την ευτυχία… Μια ευτυχία που απολάμβανε στα νεανικά της χρόνια φιλώντας το βρεγμένο κεφάλι του νεαρού τότε άνδρα της, ζώντας ουσιαστικά με την αυταπάτη της ευτυχίας…

Καταφέρνει όμως να ξεπεράσει τις αναστολές της και αντιστέκεται στο να βάλει κι αυτή το όνομά της στον κατάλογο των “αγνοουμένων”, σ’ αυτόν τον μακάβριο κατάλογο των ζωντανών νεκρών που “περιμένουν να περάσει η κηδεία τους…”.

Επικοινωνεί με τη νύχτα, τα στοιχειά της φύσης, νιώθει γυναίκα, «ψηλώνει» μέσα από την αποδοχή των άλλων και παλεύει μέχρι στο τέλος να βρει τον χαμένο της εαυτό.

Το έργο αναδεικνύει με πολύ χιούμορ τις σχέσεις της με τους άλλους ανθρώπους και εξίσου με δραματικότητα προβάλλει την τραγικότητα της μοναξιάς αλλά και τη μελωδία της αντίστασης, της δύναμης που βρίσκει ο άνθρωπος να ξεπερνάει τα προβλήματά του.

Συνοπτικό Βιογραφικό

H «ΤΕΧΝΟΠΙΑ» Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία Κοινωφελούς Χαρακτήρα Εκ/κων, Αθλητικών και Πολιτιστικών εκδηλώσεων ιδρύθηκε το Μάρτιο του 2002. Η δράση της αρχίζει με τη συμμετοχή της  στις πανηγυρικές εορταστικές εκδηλώσεις στα εγκαίνια τη Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας της Αιγύπτου. Λειτούργησε Σχολή Γονέων για πέντε χρόνια από το 2002. Γίνεται μέλος του Πολιτιστικού Τριγώνου των Πρεσπών. Συμμετέχει σε Διαβαλκανικό Συνέδριο για τον πολιτισμό στα Βαλκάνια. Διοργανώνει συνέδρια επιστημονικά. Πραγματοποιεί εκθέσεις Φωτογραφίας με ποικίλα θέματα με συμμετοχή στη biennale της Θεσσαλονίκης. Λειτουργεί Θεατρικό εργαστήρι για ενήλικες. Πραγματοποίησε  για δύο χρόνια σεμινάρια αγωγής λόγου. Πραγματοποίησε τελετή απονομής τιμητικού τίτλου στον Λυκούργο Καλλέργη  για την προσφορά του στο  θέατρο.. Διοργανώνει από το 2004 και για πέντε χρόνια φεστιβάλ Παραμυθιού και Αφήγησης στον με τίτλο «ΠΑΡΑΜΥΘΟΧΏΡΙ» Διοργάνωσε συναυλίες. Αναλαμβάνει διοργάνωση εκδηλώσεων σε χριστουγεννιάτικα χωριά του Αη Βασίλη. Γίνεται μέλος της Ένωσης Πολιτιστικών Φορέων Μακεδονίας. Συνεργάζεται  με τον Παντελή Βούλγαρη στην κινηματογραφική παραγωγή «Βαθιά Ψυχή», έχει συνεχή συνεργασία με το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης Ανεβάζει θεατρικές παραστάσεις κλασσικού και σύγχρονου ρεπερτορίου. Δίνει παραστάσεις αφήγησης και παραμυθιού σε Πολιτιστικούς Συλλόγους, φυλακές, νοσοκομεία ψυχιατρικές κλινικές σε  όλη την Ελλάδα.

 

 

 

ΑΓΑΠΗ Ή ΤΖΙΧΑΝΤ

Σοφία Ηλιάδου – Τάχου

Εκδόσεις Επίκεντρο

«…Η Καλλιπάτειρα είχε δολοφονηθεί χθες σε ένα μικρό χωριό έξω από την αρχαία Έφεσο. Η δολοφονία σχολιαζόταν από όλο τον παγκόσμιο τύπο. Στα άρθρα που δημοσιεύονταν κυριαρχούσαν περιγραφές από την εύρεση του πτώματος της Καλλιπάτειρας στο οποίο ήταν καρφιτσωμένο χαρτί όπου αναγραφόταν η εξής φράση από την Αποκάλυψη:

«…καὶ εἶδον γυναῖκα καθημένην ἐπὶ το θηρίον τὸ κόκκινον…»

Μέσα από τις διαδοχικές ιστορίες, όπου πρωταγωνίστριες είναι όλες γυναίκες, η συγγραφέας επιχειρεί να μιλήσει στις ψυχές όσο γίνεται περισσότερων ανθρώπων για το ζήτημα αυτό.  Οι ηρωίδες των αφηγήσεων αποτελούν ιστορικά πρόσωπα που αγνοήθηκαν από την επίσημη ιστορία ή πρόσωπα που τους αποδόθηκαν «κατασκευασμένοι» ρόλοι, με προεξάρχοντα εκείνον της γυναίκας «πόρνης», δηλαδή της γυναίκας που χρησιμοποιεί τον ερωτισμό της για να ελέγχει και να εξουσιάζει.

Μέσα από τον ιδιαίτερο τρόπο γραφής της συγγραφέας, ο αναγνώστης ξεκινά ένα  γοητευτικό ταξίδι στον χρόνο, με αφετηρία της ιστορίας την κατασκευή της γυναίκας πόρνης που ανάγεται στις πρωτοχριστιανικές κοινωνίες.

Η Σοφία Ηλιάδου-Τάχου, είναι πρωτοβάθμια Καθηγήτρια με γνωστικό αντικείμενο «Ιστορία της νεοελληνικής εκπαίδευσης» στο Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Τα επιστημονικά της ενδιαφέροντα σχετίζονται με την Ιστορία της Εκπαίδευσης, την τοπική Ιστορία και τη Νεότερη Ιστορία. Το πρώτο της μυθιστόρημα είναι τα «Ζαφειρένια Μάτια» (Μεταίχμιο, 2012). Το ανά χείρας βιβλίο είναι το δεύτερο μυθιστόρημά της. Είναι παντρεμένη και μητέρα δύο παιδιών.