Επιστημονική ημερίδα: «Η Εκπαίδευση παιδιών Προσχολικής Ηλικίας: Οι Φυσικές Επιστήμες στο Νηπιαγωγείο»

Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2019 στην Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας, επιστημονική ημερίδα με θέμα: «Η Εκπαίδευση παιδιών Προσχολικής Ηλικίας: Οι Φυσικές Επιστήμες στο Νηπιαγωγείο», η οποία συνδιοργανώθηκε από την  Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης Δυτ. Μακεδονίας, το ΠΕΚΕΣ (περιφερειακό κέντρο εκπαιδευτικού σχεδιασμού) Δυτ. Μακεδονίας και την Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Νηπιαγωγών του ΠΕΚΕΣ Δυτ. Μακεδονίας, σε συνεργασία με την  Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας και το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Φλώρινας, τη Δ/νση Α/θμιας Εκπ/σης Φλώρινας και την Περιφερειακή Ενότητα Φλώρινας.

Χαιρετισμό στην ημερίδα απηύθυνε ο κ. Γ. Αντωνιάδης, εκπρόσωπος της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας, η κα Κ. Δημητριάδου, Κοσμήτορας της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας, η οποία έκανε την έναρξη των εργασιών της ημερίδας, η κα Σ. Τριαντάρη, Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Φλώρινας, ο κ. Κ. Κωνσταντόπουλος, Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτ. Μακεδονίας, ο κ. Κ. Σαββάκης, Διευθυντής της Α/θμιας Εκπ/σης Φλώρινας, ενώ τον συντονισμό της ημερίδας είχε η κα Κ. Βαϊρινού, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Νηπιαγωγών του ΠΕΚΕΣ Δυτ. Μακεδονίας.

Η ημερίδα περιλάμβανε θεωρητικές εισηγήσεις από το πεδίο της επιστημονικής έρευνας και της διδακτικής των Φυσικών Επιστημών, με εισηγητές τον κ. Π. Καριώτογλου, Ομότιμο Καθηγητή της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας, την κα Π. Παπαδοπούλου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας και τον κ. Τ. Ζουπίδη, ΕΔΙΠ  της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας.  Επίσης περιελάμβανε εργαστήρια με πειράματα σχετικά με τον ηλεκτρισμό, τον ατμοσφαιρικό αέρα, την οπτική και τη θερμότητα, την άνωση, την πλεύση και την βύθιση, με διδακτικές προσεγγίσεις σχετικά με την διαχείριση των δυσκολιών στις βιολογικές έννοιες και με στρατηγικές μάθησης για το Νηπιαγωγείο. Εισηγητές ήταν ο κ. Π. Καριώτογλου, η κα Π.Παπαδοπούλου, ο κ. Τ. Ζουπίδης και ο κ. Α. Στράγγας, Υπ. Διδάκτορας της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας.

Στόχος της ήταν να αναδείξει πτυχές της επιστημονικής έρευνας των Φυσικών Επιστημών  αλλά και σύγχρονες τάσεις στη διδακτική των Φυσικών Επιστημών στο Νηπιαγωγείο, να δημιουργήσει προβληματισμούς και αναστοχασμούς στους νηπιαγωγούς σχετικά με τον σχεδιασμό, την εφαρμογή και την αξιολόγηση διδακτικών παρεμβάσεων για την μύηση των παιδιών στο φυσικό κόσμο και να αποτελέσει το έναυσμα για τη διεύρυνση των διδακτικών απόψεων και πρακτικών τους.

Αυτή η διεύρυνση ευελπιστούμε ότι θα συντελέσει στην επαγγελματική τους μάθηση και ανάπτυξη και κατά συνέπεια στη βελτίωση της παρεχόμενης προσχολικής εκπαίδευσης.

Ευχαριστούμε όλους τους φορείς για την συνεργασία τους, την συμβολή και την υποστήριξή τους στην υλοποίηση της ημερίδας.