Στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία, τα Δημοτικά Σχολεία Άνω Καλλινίκης, Κέλλης και Μελίτης συνδιοργανώνουν δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης, τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου 2023 στο Δημοτικό Σχολείο Μελίτης.
Βασικοί στόχοι των δράσεων είναι η προάσπιση του δικαιώματος των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση, η καταπολέμηση στερεοτύπων και προκαταλήψεων εντός της σχολικής κοινότητας και η αναγκαιότητα σεβασμού της μαθητικής ετερογένειας.
Η εκδήλωση θα ξεκινήσει με ομιλία από την Διευθύντρια του Δημοτικού Σχολείου Κέλλης, κ. Σακουλέβα Ειρήνη, βιντεοπροβολή των Παραολυμπιακών Αθλημάτων από τον γυμναστή των Δημοτικών Σχολείων Μελίτης και Σιταριάς, κ. Τζαβίδα Κωνσταντίνο, ποιήματα και κείμενα από τους μαθητές και μαθήτριες των Δημοτικών Σχολείων Άνω Καλλινίκης, Κέλλης και Μελίτης και, στη συνέχεια, οι μαθητές και οι μαθήτριες, στο κλειστό γυμναστήριο του σχολείου αλλά και στις κατάλληλα διαμορφωμένες αίθουσες, θα συμμετάσχουν ενεργά σε δραστηριότητες και εργαστήρια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης:
- Εθνικός Ύμνος στη Νοηματική Γλώσσα: Η νοηματική γλώσσα είναι οπτικο-κινησιακή γλώσσα, δηλαδή βασίζεται στην κίνηση των χεριών, στην στάση ή την κίνηση του σώματος καθώς και στις εκφράσεις του προσώπου για να αποδώσει ένα νόημα. Διαθέτει λεκτικές και συντακτικές δομές για να εκφράσει οποιοδήποτε αφηρημένη έννοια.
Ας ψάλλουμε στη Νοηματική εν χορώ!
- Αλφάβητο Braille: Ο Κώδικας Braille δεν είναι γλώσσα. Ουσιαστικά, αποτελεί ένα σύστημα γραφής και ανάγνωσης, ένα είδος «απτού αλφαβήτου», που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για γραφή σχεδόν σε οποιαδήποτε γλώσσα.
Ας γράψουμε με κουκίδες!
- Το λευκό μπαστούνι: Η χρήση του επιτρέπει στο άτομο με οπτική αναπηρία να μετακινηθεί ελεύθερα στο περιβάλλον και να εκπληρώσει τα καθημερινά του καθήκοντα με ευκολία και χωρίς τη συνδρομή κανενός.
Ας περπατήσουμε με λευκό μπαστούνι!
- Παιχνίδια αισθήσεων: Έχει αποδειχθεί, πως παιδιά με κινητική αναπηρία έχουν σχεδόν τελειοποιήσει την ισχύ των αισθήσεών τους. Τα παιδιά, ερχόμενα σε επαφή με το ερέθισμα, προσπαθούν να μαντέψουν την προέλευση της εκάστοτε μυρωδιάς με σκοπό να βρουν τη σωστή απάντηση. Κάτι ανάλογο, μπορεί να γίνει με αισθήσεις, όπως η γεύση ή η αφή των άνω άκρων. Δοκιμάζοντας τα παιδιά να γνωρίσουν διαφορετικά υλικά, ανακαλύπτουν εμπειρικά νέες πληροφορίες και συμμετέχουν ενεργά στην μάθηση.
Ας δοκιμάσουμε λοιπόν!
- Βόλεϊ καθήμενοι: Η Ποδοσφαίριση καθιστών αθλητών παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1956 στην Ολλανδία. Η μπάλα μπορεί να είναι μονόχρωμη ή να αποτελείται από συνδυασμό περισσότερων χρωμάτων. Τόσο το υλικό της, όσο και το χρώμα της πρέπει να συμφωνούν με τους κανονισμούς της Παγκόσμιας Οργάνωσης Πετοσφαίρισης για Αθλητές με Αναπηρία
Ας το απολαύσουμε!
Λήξη Εκδήλωσης!
Ευχαριστούμε το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Φλώρινας για την ουσιαστική συμβολή του στη δράση μας με την παρουσία δύο μελών του Ε.Ε.Π., της κ. Ευαγγελίας Παπατριανταφύλλου Παπασάββα (ΠΕ23) και της κ. Μαρίας Νεδέλκου (ΠΕ23)!
Οι Διευθύντριες
Ειρήνη Σακολέβα
Πασχαλιά Κυριάκου
Γεωργία Πάργου
και οι Σύλλογοι Διδασκόντων των Δημοτικών Σχολείων Άνω Καλλινίκης, Κέλλης και Μελίτης