Περιφερειακή συνείδηση και… παραλογισμός

Αρκετό «σούσουρο» δημιουργήθηκε γύρω από την απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου να προτείνει για ένταξη και χρηματοδότηση στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δυτικής Μακεδονίας το έργο της Σήραγγας της Κλεισούρας. Μάλιστα, στην Φλώρινα οι «επικριτές» πρόβαλαν το επιχείρημα ότι η ένταξη αυτού του έργου «κλείνει» την πόρτα για τον κάθετο άξονα της Εγνατίας «Φλώρινα-Πτολεμαΐδα» που αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για την περιοχή μας.

Ας τα βάλουμε σε μια σειρά:

Για να χρηματοδοτηθεί ένα έργο βασική προϋπόθεση είναι να έχει συνταχθεί η ανάλογη και αντίστοιχη μελέτη (ή μελέτες).

Και για το έργο του κάθετου άξονα «Φλώρινα-Πτολεμαΐδα» ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΜΕΛΕΤΗ. Αυτό είναι αναμφισβήτητο. Θα μπορούσαμε μάλιστα να πούμε ότι η εξέλιξη της μελέτης, που τελεί υπό την αρμοδιότητα της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.», είναι σε πρώιμη φάση.

Το έργο της «Σήραγγας της Κλεισούρας» θα υποβληθεί ως πρόταση για ένταξη στο Π.Ε.Π. Δυτικής Μακεδονίας και, αφού υποστεί την «βάσανο» της αξιολόγησης από την Διαχειριστική Αρχή και διαπιστωθεί αν πληροί ή όχι τα απαραίτητα κριτήρια, θα αποφασιστεί η ένταξη ή η απόρριψή του. Και μάλιστα αναφερόμαστε για την Προγραμματική Περίοδο 2014-2020 και τα κονδύλια που αφορούν αυτή.

Απλή ερώτηση: θα είναι έτοιμη η ολοκληρωμένη μελέτη του κάθετου άξονα «Φλώρινα-Πτολεμαΐδα» σε ένα χρόνο από σήμερα;

Οι «επικριτές» γνωρίζουν την απάντηση αλλά τη αποκρύπτουν επιμελώς. Γιατί άραγε;

Γιατί μέχρι σήμερα η μελέτη αυτή καρκινοβατεί;

Πόσα βήματα έγιναν τα τελευταία χρόνια;

Με λίγα λόγια, για το ότι δεν προλαβαίνουμε να υποβάλλουμε πρόταση με ολοκληρωμένη μελέτη για το «Φλώρινα-Πτολεμαΐδα» κάποιοι ευθύνονται. Και ας μη προσπαθούν να κρυφτούν «σηκώνοντας σκόνη».

Αλήθεια, από που προκύπτει η δέσμευση των 24 εκ. € για τον κάθετο άξονα;

Υπάρχει υπογεγραμμένη απόφαση και δεν την γνωρίζω; Ας δοθεί άμεσα στην δημοσιότητα.

Τώρα πρέπει να ανασκουμπωθούμε ώστε να προλάβουμε την επόμενη Προγραμματική Περίοδο 2021-2028 που έχει νέο προϋπολογισμό και νέα κονδύλια.

Επιπλέον, ακόμα και οι αναφορές τους σε άλλα «ώριμα» έργα της περιοχής είναι και αυτές έωλες. Με κατάλληλους χειρισμούς υπάρχει η δυνατότητα χρηματοδότησης αυτών των έργων, αρκεί βέβαια να έχουν βαθμό ετοιμότητας που να ικανοποιεί τις απαιτήσεις του προγράμματος.

Και αβίαστα προκύπτει το ερώτημα: αν έχουν τέτοιο ικανοποιητικό βαθμό ετοιμότητας γιατί ο μέχρι 31 Αυγούστου 2019 Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Θόδωρος Καρυπίδης δεν τα ενέταξε για χρηματοδότηση;

Είχε αλλού στραμμένο το ενδιαφέρον του και όχι στην Φλώρινα;

Γιατί οι «επικριτές» δεν απευθύνουν την ερώτηση αυτή στον πρώην Περιφερειάρχη. Άλλωστε είχαν σημαντική συμβολή και υπήρξαν συνοδοιπόροι στην εκλογική επιτυχία του Θόδωρου Καρυπίδη το 2014.

Γεγονός είναι ότι πρέπει να στηριχθούμε στις δικές μας τις δυνάμεις.

Και όλοι, μα όλοι μαζί να διεκδικήσουμε για τον τόπο μας.

Δεν περισσεύει κανείς.

Όμως με υπευθυνότητα και, κυρίως, με σοβαρότητα.

Και να μη ξεχνάμε, συνεπής πολιτικός είναι αυτός που τηρεί τα υπεσχημένα.

 

Υ.Γ.: Την πρόταση για το έργο της Σήραγγας της Κλεισούρας υπερψήφισαν οι περιφερειακοί σύμβουλοι του συνδυασμού Κασαπίδη, ένας σύμβουλος του συνδυασμού Καρυπίδη, ένας σύμβουλος του συνδυασμού Ζεμπιλιάδου, ο σύμβουλος της «Ελληνικής Αυγής» ενώ οι υπόλοιποι σύμβουλοι των συνδυασμών Καρυπίδη, Ζεμπιλιάδου όπως και οι σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» ψήφισαν λευκό. Μόνο ο περιφερειακός σύμβουλος Γιάννης Στρατάκης άλλαξε την ψήφο του και από λευκό καταψήφισε την πρόταση δηλώνοντας: «για να μη γραφεί στα πρακτικά ότι ψηφίστηκε ομόφωνα».

 

Φλώρινα, 24 Οκτωβρίου 2019

 

Με εκτίμηση,

Σωτήρης Θ. Βόσδου

Πολιτικός Μηχανικός Α.Π.Θ.

Περιφερειακός Σύμβουλος Φλώρινας