Για την Παθολογική Κλινική του Γενικού Νοσοκομείου Φλώρινας:
Πληροφορήθηκα για την κατάσταση και κατέθεσα Ερώτηση προς τον Υπουργό Υγείας για την άμεση λήψη μέτρων ώστε να καταστεί εύρυθμη η λειτουργία της ΠΘ Κλινικής που κινδυνεύει να κλείσει λόγω έλλειψης Ιατρών. Είναι μεγάλο πρόβλημα η έλλειψη γιατρών στα Περιφερειακά Νοσοκομεία και ειδικότερα στη Φλώρινα, διότι είτε δεν προκηρύσσονται αρκετές θέσεις ή πολλές φορές οι προκηρύξεις βγαίνουν άγονες. Είναι σαφές ότι πρέπει να δοθούν κίνητρα προκειμένου να καλύπτονται.
Θα επιμείνω στο θέμα γιατί η Υγεία είναι το πολυτιμότερο αγαθό και το Δημόσιο Νοσοκομείο ειδικά σε μια περιοχή σαν τη δική μας έχει τεράστια σημασία. Περιμένω την απάντηση του Υπουργού, που απ’ ότι ενημερώθηκα φαίνεται πως κινητοποιήθηκε με την Ερώτηση. Πρέπει να γίνουν όλα πάρα πολύ γρήγορα. Θα επανέλθουμε με συγκεκριμένες προτάσεις κινητροδότησης. Να μην έχουμε Νοσοκομείο είναι κάτι που δεν μπορεί να γίνει ανεκτό.
Περάσαμε και περνάμε ακόμα δύσκολα με την πανδημία. Αποδείχτηκε λοιπόν πόση σημασία έχει η Δημόσια Υγεία, το Δημόσιο Νοσοκομείο και πως πρέπει να στηριχτεί. Σε αυτό το πλαίσιο είχαμε μεγάλη αντιπαράθεση με την κυβέρνηση το προηγούμενο διάστημα, γιατί η προτεραιότητα της ΝΔ είναι να ιδιωτικοποιεί τα πάντα, ακόμα και τα κοινωνικά αγαθά όπως της υγείας και της παιδείας. Είναι στη συνείδηση του κόσμου και το νιώσαμε στο πετσί μας πως αν δεν υπήρχαν τα Δημόσια Νοσοκομεία, οι Γιατροί και οι Νοσηλευτές που εργάζονται σε αυτά, θα είχαμε περάσει ακόμα πιο δύσκολα στην πανδημία. Μη ξεχνάμε ότι είχαμε παράπλευρες απώλειες από άλλες ασθένειες γιατί ακριβώς δεν είχαν στελεχωθεί όπως θα έπρεπε για να αντιμετωπίσουν αυτή την πανδημία.
Εμάς μας ‘τρομάζει’ και μια πρόσφατη «μελέτη», που προέκυψε από την υπέρβαση του ρόλου του Δημάρχου Κοζάνης και έκανε υγειονομικό χάρτη για όλη τη Δυτική Μακεδονία, όπου παρουσίαζε τα Νοσοκομεία Φλώρινας, Καστοριάς και Γρεβενών να υποβαθμίζονται σε Κέντρα Υγείας. Πρόκειται για μία μελέτη αστοιχείωτη, αντιεπιστημονική και κυρίως, πολιτικά απαράδεκτη. Γι’ αυτό προσέχουμε πάρα πολύ το Νοσοκομείο μας. Νομίζω ότι και όλοι οι συμπολίτες μου αυτό έχουν στο μυαλό τους.
Για την ψήφιση του Κλιματικού Νόμου:
Είπα εισηγητικά στις Επιτροπές της Βουλής, αλλά και στην ομιλία μου στην Ολομέλεια ότι ίσως πρόκειται για το πιο σοβαρό νομοθέτημα αυτής της κυβέρνησης. Η κλιματική κρίση είναι εδώ. Και ενώ είναι τόσο σοβαρό δυστυχώς δεν δόθηκε η απαιτούμενη προσοχή. Φάνηκε ότι ο νομοθέτης δεν πιστεύει καν τους στόχους που βάζει, δεν γνωρίζει την κατάσταση που βρισκόμαστε, δεν παρακολουθεί τι κάνουν οι άλλες Ευρωπαϊκές χώρες.
Φαίνεται ότι αντιγράψανε -μισά- από άλλους κλιματικούς νόμους ευρωπαϊκών χωρών. Επιμένω στο μισά, γιατί ναι μεν αποσύρουμε τους καυστήρες πετρελαίου -αυτό επιβάλλει η συγκυρία της κλιματικής κρίσης-, αλλά πρέπει να μας πείτε με τι θα αντικατασταθούν. Καμία ευρωπαϊκή χώρα δεν αντικαθιστά με φυσικό αέριο. Πέρα από το οικονομικό σκέλος, υπάρχει και το περιβαλλοντικό. Δεν καλύπτει κανέναν στόχο βιώσιμης ανάπτυξης η ιστορία με το φυσικό αέριο.
Σε αυτό το σημείο επανήλθα και είπα για πολλοστή φορά το τραγικό παράδειγμα της Φλώρινας, όπου κόβουν το δίκτυο τηλεθέρμανσης για να βάλουν φυσικό αέριο στα σπίτια. Αυτά τα έργα δεν χρηματοδοτούνται πλέον από την Ευρώπη. Αρκεί να σας πω ότι είμαστε η πρώτη χώρα σε νέα έργα φυσικού αερίου -με 8 δις- σε όλη την Ευρώπη, όταν όλοι οι υπόλοιποι σιγά-σιγά προχωρούν σε απεξάρτηση. Στην Ολλανδία το 90% των νέων κτιρίων δεν συνδέεται με φ/α.
Πλέον υπάρχει η ημερομηνία για την απολιγνιτοποίηση, η οποία τώρα πήγε το 2028. Βέβαια, δεν ξέρουμε τι ακριβώς εννοούν γιατί δεν μας είπαν για τις άλλες Μονάδες. Όμως δεν υπάρχει κανένα χρονοδιάγραμμα απεξάρτησης της χώρας από το φυσικό αέριο και αυτό είναι απαράδεκτο.
Το επίσης πολύ κρίσιμο θέμα είναι η ενεργειακή δικαιοσύνη. Ναι, να αντικαταστήσουμε τα ενεργοβόρα βενζινοκίνητα αυτοκίνητά μας. Με τι κίνητρα και τι χρήματα; Το μήνυμα που βγήκε και λένε στους πολίτες είναι: «ή πάρε Tesla ή περπάτα…». Είναι τραγικό αυτό. Οι Βουλευτές έχουμε βενζινοκίνητα αυτοκίνητα γιατί δεν υπάρχουν σταθμοί φόρτισης. Είπα χαρακτηριστικά στην ομιλία μου ότι εγώ δεν θα έφτανα ποτέ στην Φλώρινα…Τα Δημόσια κτίρια δεν έχουν το μίνιμουμ Εξοικονομώ. Τίποτα.
Από αυτά ξεκινά λοιπόν κανείς. Από τα Δημόσια κτίρια και τα Δημόσια Μέσα Μεταφοράς. Αυτοί κατήργησαν τον διαγωνισμό για τα λεωφορεία που είχε προκηρύξει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και ούτε το 2024 δεν θα δούμε ηλεκτροκίνητα λεωφορεία. Μετά προχωράς στα εταιρικά αυτοκίνητα και τα αυτοκίνητα της εφοδιαστικής αλυσίδας και στη συνέχεια τα ΙΧ. Το ‘κινούμαι ηλεκτρικά’ έχει εξαντληθεί κυρίως σε ηλεκτρικά ποδήλατα. Δεν λύνονται έτσι τα προβλήματα.
Ήταν ένας κατ’ επίφαση κλιματικός νόμος και γι’ αυτό καταψηφίστηκε από όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Πραγματικά προβληματιστήκαμε με αυτό το νομοσχέδιο, γιατί δεν προβλέπονται μέτρα αντιμετώπισης της ενεργειακής φτώχειας και δεν καθορίζει πως μπορούν να επιτευχθούν οι στόχοι της μείωσης των ρύπων. Ο στόχος του 55% μείωση των ρύπων δεν μπορεί να επιτευχθεί αν σχεδιάζεις τόσα πολλά νέα έργα φυσικού αερίου. Την έκανα αυτή την ερώτηση, πώς θα επιτευχθεί ο στόχος με τόσο φυσικό αέριο; Δεν βγαίνει.
Ο Νόμος δεν ενέπνευσε τους Βουλευτές της συμπολίτευσης. Ήταν αδιάφοροι. Δεν πιστεύουν τους στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης και είναι πολύ αρνητικό αυτό. Η κλιματική κρίση, όλο αυτό που ζούμε και θα ζήσουμε θα είναι σκληρό με βάση τις Εκθέσεις του ΟΗΕ. Έχουμε κλιματικούς πρόσφυγες, θανάτους από έλλειψη νερού. Είναι δύσκολα τα πράγματα και θα καθορίσει τις επόμενες δεκαετίες.
Επίσης είναι πολύ προβληματικό αν στην Πράσινη Μετάβαση δεν εμπλακεί πολύ ενεργά η κοινωνία. Θα έλεγα ότι πρέπει να γίνει καμπάνια παντού: στα σχολεία, στην Εκκλησία, στα Σώματα Ασφαλείας. Πρέπει να γίνει ενημέρωση και διαβούλευση. Να το νιώσει ο κόσμος ως δική του υπόθεση και να συνδιαμορφώσει την επόμενη μέρα.
Φτάσαμε σε αυτό το σημείο διότι επικράτησε το νεοφιλελεύθερο μοντέλο παραγωγής και κατανάλωσης, που κατασπαταλά χώρους και πόρους, που έχει τα κέρδη πάνω από το περιβάλλον κι από τον άνθρωπο. Η Αριστερά εδώ και χρόνια φωνάζει για το Περιβάλλον, το Κλίμα και τον Άνθρωπο. Τότε μας έλεγαν καταστροφολόγους και γραφικούς, σήμερα η θέση της Αριστεράς κερδίζει έδαφος σε όλη την Ευρώπη. Γι’ αυτό έχουμε Συμφωνίες για το κλίμα Παρίσι, Γλασκόβη κλπ.
Εδώ φαίνεται ότι εξακολουθούν να θέλουν να πριμοδοτούν τα λόμπι του φυσικού αερίου και τις μεγάλες ενεργειακές εταιρίες. Πρέπει να αλλάξει επιτέλους αυτή η Κυβέρνηση και να δείτε πραγματικά πως με συμμετοχή της κοινωνίας και ενεργειακή δημοκρατία μπορεί να γίνει ένα σοβαρό σχέδιο Κλιματικού Νόμου που θα αλλάζει ριζοσπαστικά το οικονομικό μοντέλο και τα οφέλη θα αφορούν τους πολλούς και όχι τους λίγους.
Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο: