Η ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΝΕΙ ΤΟΝ ΤΕΧΝΙΤΗ

Η ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΝΕΙ ΤΟΝ ΤΕΧΝΙΤΗ

Η εκμάθηση οποιουδήποτε επαγγέλματος απαιτεί χρόνο και επιθυμία – μεράκι για να προσαρμοσθεί σωστά στη δουλειά του κάθε νέος.

Η χειρωνακτική απασχόληση σε όλες τις τέχνες έχει κόπους και ιδρώτα ετών, για να ολοκληρωθεί το στάδιο μαθητείας δίπλα στον εργοδότη τεχνίτη ή σε τεχνική επαγγελματική σχολή. Η μύηση στα μυστικά της τέχνης υλοποιείται σιγά – σιγά σε βάθος χρόνου με υπομονή. Οι συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες ανταγωνισμού και απαιτήσεων των επαγγελμάτων δεν μένουν ίδιες ποτέ, επειδή εξελίσσονται και τελειοποιούνται συνέχεια με κάθε νέα τεχνολογία που εφαρμόζεται.

Για παράδειγμα ένας ράφτης, μαραγκός, υδραυλικός, κτίστης, σιδηρουργός, συγκρινόμενος με τις δυνατότητες άλλων εποχών αποδεικνύεται ανεπαρκής – ελλιπής στην παραγωγικότητα τη σημερινή, αν δεν εκσυγχρονισθεί με εργαλεία ή μηχανήματα ηλεκτροκίνητα. Η καθημερινή ενασχόληση με το ίδιο αντικείμενο εργασίας διδάσκει ή υποδεικνύει νέους καλύτερους τρόπους – μεθόδους από μόνη της η τέχνη και αυτό το γνωρίζουν και το αναγνωρίζουν όλοι οι τεχνίτες επαγγελματίες αλλά και ερασιτέχνες που ασχολούνται ευκαιριακά – περιστασιακά. Μια δουλειά που την κάνεις κάθε μέρα ή συχνά, σε διευκολύνει από μόνη της να την κάνεις καλύτερη και με μεγαλύτερη ευκολία.

Θα γίνω πιο κατανοητός και συγκεκριμένος με ένα παράδειγμα αρχάριου οδηγού επιβατικού αυτοκινήτου. Με την απόκτηση της άδειας οδήγησης μετά από θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις δίδεται η δυνατότητα νόμιμης οδήγησης, αλλά η ευχέρεια άνετης και έμπειρης οδήγησης αποκτάται στην πράξη, καθημερινά σε διαφορετικές συνθήκες συγκοινωνίας. Ο νέος οδηγός είναι «κουμπωμένος» για αρκετό χρονικό διάστημα και οι κίνδυνοι κάποιας ζημιάς σε βροχερό καιρό ή χειμωνιάτικο στη Φλώρινα αυξάνονται, γι’ αυτό και οι ασφάλειες αυτοκινήτων διεθνώς απαιτούν προσαυξημένα ασφάλιστρα επί τριετία για να καλύψουν ακριβώς τους κινδύνους ζημιών απευκταίων – ο μη γένοιτο.

Η συνεχής οδήγηση ετών διδάσκει από μόνη της από τις διαφορετικές συνθήκες του οδοστρώματος όλα τα μυστικά συμπεριφοράς του αυτοκινήτου μαζί και τους ανάλογους χειρισμούς οδήγησης ασφαλώς κατά το δυνατόν κάθε φορά.  Ο έμπειρος οδηγός εκτός του ότι οδηγεί με άνεση χωρίς να είναι «σφιχτός» στο τιμόνι, αναπτύσσει μικρές ταχύτητες στο δρόμο με βροχή και μικρότερες ακόμη περισσότερο σε χιόνια ή πάγους.

Κάτι ανάλογο συμβαίνει νομίζω και στους πτυχιούχους ανωτάτων σχολών: Μηχανικοί, γιατροί, δικηγόροι, δάσκαλοι, καθηγητές, μηχανολόγοι, αρχιτέκτονες και τόσοι άλλοι πέρα από τις βασικές γνώσεις των σπουδών τους αντλούν πείρα και διδάγματα από την πράξη και τη συνεχή ενασχόλησή τους. Η συνεχής άσκηση με επανάληψη ίδιων πρακτικών ή διαφορετικών, ακονίζει την σκέψη τους και προσαρμόζονται σε νέα δεδομένα που προκύπτουν και επιλύονται ευκολότερα.

Η πείρα σε οποιοδήποτε επάγγελμα αποκτάται από τα παθήματα που γίνονται μαθήματα στην κατοπινή τους πορεία σε κάθε επιτυχημένο τεχνίτη ή επιστήμονα οποιασδήποτε ειδικότητας.

Οι ασκήσεις  του στρατού, της Πυροσβεστικής, της Αστυνομίας και γενικά όλων των σωμάτων ασφαλείας σε ετήσια βάση ή εξάμηνη, πραγματοποιούνται για να αξιολογηθεί η ετοιμότητα και ο βαθμός επιτυχίας κάποιου εκπονημένου σχεδίου νωρίτερα επί χάρτου και να γίνει τελικά η θεωρία πράξη σε συνθήκες πραγματικές όταν χρειασθεί.

Η συμμετοχή των αθλητών όλου του κόσμου στους Ολυμπιακούς αγώνες απαιτούν ασκήσεις – προπονήσεις ετών σε ημερήσια βάση. Οι χρυσοί Ολυμπιονίκες περνούν μαρτύριο συνεχούς καθημερινής άσκησης για να αυξήσουν κατά το δυνατόν τις επιδόσεις τους.

Συνοψίζοντας τα διδάγματα που προκύπτουν από τα προαναφερθέντα πεδία δράσης σε διαφορετικούς τομείς της ζωής, θα απευθύνω παραινέσεις προς τους μαθητές: Να ασκούνται καθημερινά σε ασκήσεις μαθημάτων που έχουν, για την ασφαλή πρόσκτηση των γνώσεών τους και στη συνέχεια επιτυχία του στόχου τους στις εξετάσεις.

ΠΕΤΡΟΣ ΠΡ. ΓΟΥΛΙΟΣ