ΞΑΝΑΓΥΡΙΣΕ ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΣΤΗ ΦΛΩΡΙΝΑ ΜΕ ΤΡΙΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΦΤΗΝΟ ΕΙΣΗΤΗΡΙΟ
Ύστερα από δύο χρόνια περίπου, την Κυριακή 14 Οκτωβρίου το τρένο ξανασφύριξε στο σταθμό της Φλώρινας, με τρία δρομολόγια πρωί μεσημέρι και βράδυ με φτηνά εισιτήρια και προσφορές και φυσικά ασφαλή μεταφορά αυτών που ταξιδεύουν.
Η λειτουργία του σταθμού της Φλώρινας γίνεται χωρίς σταθμάρχη, ενώ η έκδοση των εισιτηρίων ανατέθηκε σε εργολάβο. Προς το παρόν αποσπάστηκαν δύο κλειδούχοι για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας, ενώ οι ανάγκες απαιτούν και τέταρτο, για την ομαλή και ασφαλή λειτουργία της γραμμής.
Λάθη και παραλείψεις της κεντρικής εξουσίας, η καθυστερημένη κινητικότητα των τοπικών αρχών, κράτησαν το τρένο μακριά από τις γραμμές της Φλώρινας.
«Διορθώθηκε ένα λάθος το οποίο οφείλεται σε μια οριζόντια επιλογή περικοπής γραμμών», δήλωσε ο πρώην Υφυπουργός Μεταφορών Σπύρος Βούγιας και αρχιτέκτονας της περικοπής των γραμμών».
Το τρένο μπορεί να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης αν επεκταθεί προς την FYROM και την Αλβανία, επεσήμανε ο κ. Βούγιας.
Να συνεχίσουν να στηρίζουν οι Φλωρινιώτες το τρένο για να είναι βιώσιμη η λειτουργία της γραμμής, τόνισε ο βουλευτής ΝΔ Φλώρινας Στάθης Κωνσταντινίδης, επισημαίνοντας τη ουσιαστική συμβολή της ΔΕΗ στην προσπάθεια αυτή καθώς και των φορέων και πολιτών.
Χρειάστηκε μεγάλη προσπάθεια για να αλλάξει η «λαθεμένη πολιτική απόφαση» η οποία στηρίζονταν σε ελλιπή μελέτη ιδιωτικού φορέα.
Είναι η δικαίωση του αγώνα φορέων και πολιτών τόνισε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θανάσης Γερμανίδης.
Το τρένο θα βοηθήσει σημαντικά τους οικονομικά ασθενέστερους και τους φοιτητές στις μετακινήσεις τους, επεσήμανε ο δήμαρχος Φλώρινα ς Γιάννης Βοσκόπουλος.
Αυτό που επισημάνθηκε και τονίστηκε από όλους είναι η στήριξη της προσπάθειας από την τοπική κοινωνία και τους φορείς της ώστε να είναι9 βιώσιμη για να συνεχίσει τη λειτουργία της η γραμμή. Γι’ αυτό άλλωστε και η ΔΕΗ κατέβαλε το ποσό των 300.000 ευρώ, προκειμένου η γραμμή στο ξεκίνημα της να μην είναι προβληματική.
ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ
Όπως έγινε γνωστό, στην παρούσα φάση θα εκτελούνται καθημερινά τρία δρομολόγια, με ώρες αναχώρησης από τη Θεσσαλονίκη στις 7:14, 12:23 και 19:30, ενώ οι αναχωρήσεις από τη Φλώρινα θα γίνονται στις 6:15, 9:59 και 16:42.
Δρομολόγια από Θεσσαλονίκη
Αρ. Αμαξοστοιχίας | |||
ICity 81 | ICity 83 | ICity 85 | |
Θεσσαλονίκη | 7:14 | 12:23 | 19:30 |
Πλατύ | 7:40 | 12:50 | 19:57 |
Αλεξάνδρεια | 7:47 | 12:56 | 20:03 |
Βέροια | 8:03 | 13:11 | 20:18 |
Νάουσα | 8:11 | 13:19 | 20:26 |
Σκύδρα | 8:22 | 13:30 | 20:37 |
Έδεσσα | 8:37 | 13:45 | 20:52 |
Αρνισσα | 9:01 | 14:08 | 21:15 |
Αγ. Παντελεήμων | 9:14 | 14:22 | 21:29 |
Αμύνταιο | 9:21 | 14:29 | 21:36 |
Βεύη | 9:36 | 14:44 | 21:51 |
Φλώρινα | 9:47 | 14:55 | 22:02 |
Δρομολόγια από Φλώρινα
Αρ. Αμαξοστοιχίας | |||
ICity 82 | ICity 84 | ICity 86 | |
Φλώρινα | 6:15 | 9:59 | 16:12 |
Βεύη | 6:27 | 10:10 | 16:24 |
Αμύνταιο | 6:43 | 10:26 | 16:40 |
Αγ. Παντελεήμων | 6:49 | 10:32 | 16:46 |
Αρνισσα | 7:03 | 10:47 | 17:00 |
Εδεσσα | 7:27 | 11:11 | 17:24 |
Σκύδρα | 7:42 | 11:26 | 17:39 |
Νάουσα | 7:53 | 11:36 | 17:50 |
Βέροια | 8:02 | 11:45 | 17:58 |
Αλεξάνδρεια | 8:16 | 11:59 | 18:13 |
Πλατύ | 8:22 | 12:05 | 18:19 |
Θεσσαλονίκη | 8:48 | 12:31 | 18:45 |
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμά, ότι τα δρομολόγια αυτά θα εξυπηρετήσουν τόσο τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής, τους φοιτητές αλλά και τους εκδρομείς, που επιθυμούν να επισκεφτούν τα αξιοθέατα. Παράλληλα, τα δρομολόγια θα μπορούν να προσφέρουν οργανωμένες μαθητικές εκδρομές καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΤΩΝ ΕΙΣΗΤΗΡΙΩΝ
Στη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αμύνταιο η απλή μετάβαση θα κοστίζει 9 ευρώ και μετ΄ επιστροφής 14 ενώ για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Φλώρινα το εισιτήριο θα κοστίζει 10 ευρώ και μετ΄ επιστροφής 16 ευρώ. Για τους φοιτητές θα γίνεται έκπτωση 25% και για τους μαθητές έκπτωση 50%.
Οι επιβάτες που κάνουν σχεδόν καθημερινή χρήση του συγκεκριμένου Μέσου Σταθερής Τροχιάς, θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε τρεις κάρτες απεριορίστων διαδρομών. Η πρώτη έχει διάρκεια 6 ημερών και κοστίζει 63 ευρώ το κανονικό και 53,60 ευρώ το φοιτητικό για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αμύνταιο, ενώ για τη Φλώρινα η τιμή είναι 70 και 59,50 ευρώ αντίστοιχα.
Η δεύτερη κάρτα έχει διάρκεια 15 ημερών και η τιμή της είναι 129,60 το κανονικό και 91,80 ευρώ το φοιτητικό για Αμύνταιο και 144 το κανονικό και 102 το φοιτητικό για Φλώρινα.
Η τρίτη κάρτα έχει διάρκεια ενός μηνός και οι τιμή της είναι 201 το κανονικό και 176 το φοιτητικό για Αμύνταιο και 230 και 195,5 αντίστοιχα για Φλώρινα.
Στο μεταξύ, καθιερώνεται για πρώτη φορά ετήσια εκπτωτική κάρτα ειδικής τιμής πού με κάθε επίδειξή της στα εκδοτήρια εισιτηρίων θα παρέχεται σημαντική έκπτωση στον επιβάτη στην τιμή του κανονικού ή του φοιτητικού εισιτηρίου.
Η τιμή αγοράς ετήσιας εκπτωτικής κάρτας θα είναι 60 ευρώ και θα παρέχεται έκπτωση 35% στην τιμή του κανονικού εισιτηρίου. Η εκπτωτική κάρτα για τους φοιτητές θα κοστίζει 45 ευρώ και η έκπτωση που θα γίνεται θα φτάνει το 40%.
ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ ΣΤΑΘΗΣ, Βουλευτής ΝΔ Φλώρινας
Σήμερα μετά από πολλές προσπάθειες και κινητοποίηση όλων των φορέων και φυσικά του κόσμου της Φλώρινας και των φοιτητών, επιτέλους είδαμε το τρένο να φτάνει στο σταθμό της Φλώρινας.
Έγινε μια πολύ μεγάλη προσπάθεια και από τον διευθύνοντα Σύμβουλο τον κ. Ζηλιασκόπουλο όπου από μια λαθεμένη πολιτική απόφαση προ διετίας δεν εντάχθηκε η γραμμή μας στις άγονες γραμμές, κατόπιν μελέτης ιδιωτικής εταιρίας, κι έπρεπε να καταφέρουμε να καταστήσουμε βιώσιμη επιχειρησιακά αυτή την προσπάθεια με τη συμβολή και της ΔΕΗ και όλων ημών που εμπλακήκαμε σ’ αυτή την προσπάθεια, καταφέραμε να ξαναξεκινήσουν τα δρομολόγια και πιστεύω ότι τώρα ήρθε η ώρα να αγκαλιάσουν οι Φλωρινιώτες αυτή την προσπάθεια, για να συνεχίσουν να στηρίζουν οι Φλωρινιώτες το τρένο για να είναι βιώσιμη αυτή η προσπάθεια και να μην έχουμε άλλες περιπέτειες.
ΓΕΡΜΑΝΙΔΗΣ ΘΑΝΑΣΗΣ, Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Φλώρινας
Είναι μια πραγματικότητα η επαναλειτουργία του τρένου. Είναι μια πολύ καλή μέρα για τη Φλώρινα, γιατί μετά από αγώνες περίπου δύο ετών των Φλωρινιωτών, φορέων και της κίνησης φίλων του τρένου και των βουλευτών, επανέρχεται το τρένο στη Φλώρινα. Είναι ένα στοιχείο για την ανάπτυξη του νομού, που θα εξυπηρετήσει τους φοιτητές και τους Φλωρινιώτες και θα συμβάλλει στον τουρισμό. Χρειάζεται όλοι να βοηθήσουμε και να το στηρίξουμε για να μην ξαναφύγει ποτέ το τρένο από την Φλώρινα. Αυτή πρέπει να είναι η προσπάθεια μας.
Από κει κι έπειτα στο χέρι μας είναι να αναβαθμίσουμε το ρόλο της σιδηροδρομικής αυτής σύνδεσης με την επέκταση της στο διπλανό κράτος.
ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ, Δήμαρχος Φλώρινας
Το τρένο τόχουν ανάγκη οι φοιτητές, οι ηλικιωμένοι αλλά και το σύνολο των δημοτών μας. Είναι ένας σίγουρος τρόπος μετακίνησης των Φλωρινιωτών και ειδικά τους χειμερινούς μήνες. Εκτός αυτού το αντίτιμο είναι πολύ χαμηλότερο από τα άλλα μέσα μεταφοράς, οπότε θα βοηθήσει πάρα πολύ τους χαμηλόμισθους που θέλουν να μετακινηθούν.
Ευχαριστούμε λοιπόν την πολιτεία, την κυβέρνηση, που μερίμνησε επιτέλους το τρένο να μπει στην κυκλοφορία για την εξυπηρέτηση των πολιτών.
ΒΟΥΓΙΑΣ ΣΠΥΡΟΣ, πρώην Υφυπουργός Μεταφορών
Αποκαταστάθηκε ένα λάθος, διορθώθηκε ένα λάθος το οποίο οφείλεται σε μια οριζόντια επιλογή περικοπής γραμμών.
Τα λάθη πρέπει να διορθώνονται και κάλλιο αργά παρά ποτέ. Σήμερα γιορτάζουμε την επιστροφή του τρένου εδώ και να βεβαιώσω όσο μπορώ ότι η γραμμή θα είναι βιώσιμη. Εύχομαι να αυξηθούν τα δρομολόγια οι επεκτάσεις προς την FYROM και την Αλβανία μπορούν να δώσουν μπορούν να δηλώσουν μια μεγάλη ώθηση στην περιοχή. Αν βοηθηθεί το τρένο και από τα ΚΑΠΗ της Θεσ/νίκης και από τα σχολεία με τις σχολικές εκδρομές προς την περιοχή που έχει τρομερή τουριστική ανάπτυξη και δυναμισμό, στο Πισοδέρι, τις Πρέσπες και το Νυμφαίο, νομίζω ότι το τρένο όχι μόνο θα είναι βιώσιμο αλλά θα αυξήσει και τα δρομολόγια του.
Είναι μια πολύ χαρούμενη μέρα και μια ικανοποίηση για τους φίλους του σιδηροδρόμου.
ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ, Αντιπρόεδρος της ΤΡΕΝΟΣΕ
Σήμερα είναι μια μέρα αισιοδοξίας, για τη Φλώρινα, τη δυτική Μακεδονία και γενικότερα για το σιδηρόδρομο.
Η ΤΡΕΝΟΣΕ μετά από επίμονες προσπάθειες και στοχευμένες δράσεις, σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς επαναφέρει τη λειτουργία της γραμμής Θεσ/νίκη –Φλώρινα με τρία δρομολόγια τη μέρα.
Οι τιμές είναι ανταγωνιστικές, υπάρχουν προσφορές για τον κόσμο και ευελπιστούμε στη στήριξη του επιβατηγού κοινού για να κρατήσουμε το τρένο για πάντα εδώ.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι είναι αυτό που έλκανε την ΤΡΕΝΟΣΕ να αλλάξει γνώμη και θέση σ’ ότι αφορά τη γραμμή Έδεσσας –Φλώρινας;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ουσιαστικά η σωστή μελέτη των δρομολογίων ώστε να είναι συμφέρει την εταιρία, να κρατάνε δηλαδή τα οικονομικά της εταιρίας σωστά, η μεγάλη θέληση της τοπικής κοινωνίας και η στήριξη από τη ΔΕΗ η οποία γνωρίζουμε ότι έχει σημαντική δραστηριότητα στην περιοχή.
ΠΕΝΤΕΚΙΤΣΙΔΗΣ ΠΑΣΧΑΛΗΣ, εκπρόσωπος σωματείου μηχανοδηγών
Σαν μηχανοδηγοί κάναμε μεγάλες προσπάθειες για να έρθει το τρένο στη Φλώρινα. την εταιρία με διαφόρους τρόπους για να το φέρουμε. Τελικά βοήθησαν κι άλλοι και ήρθε. Εμείς από τη δικιά μας την πλευρά θα προσπαθούμε να έχουν οι πολίτες ασφαλή και άνετα ταξίδια. Ελπίζουμε ότι ο λαός της Φλώρινας που έδειξε ότι αγαπάει το τρένο θα το στηρίξει και θα ταξιδεύει μ’ αυτό.
ΣΠΥΡΤΟΥ ΑΝΝΑ, εκπρόσωπος της κίνησης «φίλοι του τρένου»
Κλείνουμε 620 μέρες χωρίς τρένο. 620 μέρες τρέχαμε κάθε μέρα για το τρένο της Φλώρινας. Σήμερα έχουμε ένα μαζικό μέσον μεταφοράς και παύουμε να νιώθουμε ότι είμαστε απομονωμένοι. Συνεχίζουμε για ένα τρένο που να μπορούν να ανεβαίνουν όλοι οι Φλωρινιώτες και οι Φλωρινιώτισσες που έχουν κινητικά προβλήματα.
Είναι ένα αισιόδοξο μήνυμα στις αρχές του χειμώνα. Θα καταφέρουμε κι άλλα με ενότητα, κοινή συνεργασία όλων των φορέων και κυρίως όλων των ανθρώπων. Ευχαριστούμε τους 8.000 ανθρώπους που σε μία μέρα έβαλαν υπογραφές για να ξαναγυρίσει το τρένο.