Τα προβλήματα που υφίστανται καθημερινά οι οδηγοί στην Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης, ως συνέπεια των πολιτικών της κυβέρνησης σε ό,τι αφορά την κατασκευή του FlyOver, αναδεικνύουν με ερώτησή τους και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών 7 Βουλευτές της Νέας Αριστεράς, με πρωτοβουλία της Πέτης Πέρκα.
Η αναβάθμιση της Περιφερειακής Οδού, με υπερυψωμένη λεωφόρο ταχείας κυκλοφορίας (FlyOver) εξαγγέλθηκε το Σεπτέμβριο του 2019 από τον κ. Μητσοτάκη και μέχρι σήμερα δεν έχουν εκπονηθεί οι απαιτούμενες μελέτες κυκλοφοριακών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ούτε έχει προηγηθεί ουσιαστική δημόσια διαβούλευση με όλους τους εμπλεκομένους.
Αποτέλεσμα, κυκλοφοριακό χάος, το οποίο επεκτείνεται σε ολόκληρη την πόλη, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής, με τις ουρές αυτοκινήτων ως και 10 χιλιόμετρα να αποτελούν καθημερινό φαινόμενο στην Περιφερειακή Οδό. Παράλληλα, τίθενται και θέματα ασφαλείας, αφού δεν υπάρχει Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ), οι εργασίες εκτελούνται δίπλα σε διερχόμενα οχήματα, ενώ μεγάλες δυσκολίες συναντούν στην κίνησή τους ασθενοφόρα και απορριμματοφόρα.
Η απουσία μελετών που θα λάμβαναν υπόψη τις συνέπειες από την εκτεταμένη περίοδο κατασκευής του έργου αποδεικνύεται ιδιαίτερα αρνητική σε ό,τι αφορά τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις. Πέρα όμως από αυτό, το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών δεν έχει προβεί απαραίτητες παρεμβάσεις, για να αντισταθμιστούν οι επιπτώσεις της κατασκευής του FlyOver, δεν έχει επικοινωνήσει ποιος είναι ο λόγος που για την υλοποίηση του έργου επελέγη η μέθοδος ΣΔΙΤ, ενώ η σύμβαση του έργου και το πραγματικό συνολικό κόστος για το δημόσιο παραμένει άγνωστο.
Η κα Πέρκα και οι συνυπογράφοντες Βουλευτές ερωτούν τον αρμόδιο Υπουργό για τα μέτρα που προτίθεται να λάβει το Υπουργείο για την αντιμετώπιση της σημερινής προβληματικής κατάστασης, το λόγο της επιλογής της μεθόδου ΣΔΙΤ για το συγκεκριμένο, ενώ παράλληλα ζητείται αντίγραφο της σύμβασης ΣΔΙΤ και το ακριβές χρονοδιάγραμμα κατασκευής του έργου.
Δείτε ΕΔΩ το πλήρες κείμενο της ερώτησης