ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ,9/6/2017

Τα θέματα που δόθηκαν σήμερα στα Αρχαία Ελληνικά του Ανθρωπιστικού Προσανατολισμού κρίνονται σε γενικές γραμμές βατά,πιο προσιτά από τα αντίστοιχα της περσινής χρονιάς,

   Όσον αφορά το Διδαγμένο κείμενο,ζητήθηκε μετάφραση από το κείμενο 5 του Πρωταγόρα(α παράγραφος)απ όπου έπρεπε να αντληθεί και μεγάλο μέρος των απαντήσεων στις πραγματολογικές ασκήσεις,οι οποίες δεν εμπεριείχαν δυσκολίες για εκείνους τους μαθητές που διέθεταν “πλούσιες”σημειώσεις και γνώριζαν πώς να τεκμηριώσουν την επιχειρηματολογία είτε του Πρωταγόρα είτε του Σωκράτη.Η ερώτηση εισαγωγής δόθηκε με τη μορφή Σωστού-Λάθους και εμπεριείχε “παγίδες”,ενώ οι λεξιλογικές ασκήσεις ήταν ο απλούστερες των τελευταίων ετών(έστω κι η 5β αιφνίδίασε κάπως τους μαθητές)
   Όσον αφορά το Αδίδακτο Κείμενο,η επιτροπή των εξετάσεων επέλεξε ένα ρητορικό κείμενο του Ισοκράτη,μια επιστολή του προς το Βασιλιά των Μακεδόνων, Φίλιππο,που τον προέτρεπε να αναλάβει Πανελλαδική εκστρατεία εναντίον των Περσών.Το συγκεκριμένο απόσπασμα αναφερόταν  στα πλεονεκτήματα και τις ατέλειες της παρούσας επιστολής και εν γένει ενός ρητορικού λόγου.Η μετάφραση του απαιτούσε “ελεύθερη”προσέγγιση από τον υποψήφιο,ο οποίος έπρεπε να δείξει μεγάλη προσοχή.Οι παρατηρήσεις σε Γραμματική -Συντακτικό ήταν απλές και δεν εμπεριείχαν καμία δυσκολία!!
                                                 Σαββίδης κ Λάζαρος
                                                 Φιλόλογος-Φροντιστής
                                                  Διευθυντής σπουδών
Όσον αφορά τα Μαθηματικά,το Θέμα Α κρίνεται αναμενόμενο,με εξαίρεση το Α2,το οποίο απαιτούσε αιτιολόγηση με τη μορφή Σωστού-Λάθους.
  Το Θέμα Β ήταν αναμενόμενο,στο ίδιο σχεδόν πλαίσιο με το πεσρινό Θέμα Β,ενώ ιδιαίτερη προσοχή απαιτούνταν στις πράξεις.
  Το Θέμα Γ ήταν ένα δύσκολο θέμα εμβαδού,εφαπτομένων και Ορίου,που απαιτούσε σαφή κατανόηση της ύλης και συνδυασμό διαφορετικών εννοιών της θεωρίας.
 Το θέμα Δ ήταν εξίσου δύσκολο,διαίτερα τα ερωτήματα Δ2,Δ3,Δ4
      Γενικό Σχόλιο:Τα θέματα ήταν δύσκολα,ίδιας βαθμολογικής προσέγγισης με τα περσινά,με φετινή ιδιαιτερότητα ότι στα ερωτήματα Β1,Β2,Γ1 η σωστή απάντηση δινόταν στο επόμενο ερώτημα!!

ΚΕΧΑΓΙΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ