2ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
«ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Παρασκευή, 26 Μαΐου 2017, 1η Μέρα Εργασιών
Α/Α | Ώρα | Έναρξη Συνεδρίου |
8.30 – 9.30 | Προσέλευση – Εγγραφές Συνέδρων | |
ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ – ΑΙΘΟΥΣΑ 1 (Μεγάλο Αμφιθέατρο Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας) | ||
9.30 – 10.00 | Έναρξη – Χαιρετισμοί προσκεκλημένων και συνδιοργανωτών | |
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ
Πρόεδρος: Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος, Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας Ιωάννης Σούλιος, Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας Dr Βάιος Νταφούλης, Παιδοψυχίατρος, Διευθυντής της Παιδοψυχιατρικής Κλινικής του Ιπποκράτειου Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης Ιωάννης Γκανάκας, Σχολικός Σύμβουλος Δ.Ε., Διευθυντής Π.Ε.Κ. Δυτικής Μακεδονίας Αθανάσιος Παλαμάς, Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας Κώστας Ντίνας, Καθηγητής Γλωσσολογίας – Ελληνικής Γλώσσας και Διδακτικής της, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Δημήτρης Πνευματικός, Καθηγητής ΠΤΔΕ Φλώρινας ΠΔΜ Κίμων Σαββάκης, Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας Παύλος Ιωάννου, Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας Κωνσταντία Βαϊρινού, Σχολική Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής, Πρόεδρος Π.Ε.Τ. Δυτικής Μακεδονίας της Π.Ε.Σ.Σ. Θεολόγος Οκουτσίδης, Πρόεδρος Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας Δημήτρης Μαρκόπουλος, Πρόεδρος Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αμυνταίου
Συντονισμός: Όλγα Μούσιου Μυλωνά, Σχολική Σύμβουλος Π.Ε. Φλώρινας, μέλος Π.Ο.Δ.Π. Δυτικής Μακεδονίας |
||
1. | 10.00 – 10.30 | Dr Βάιος Νταφούλης, Παιδοψυχίατρος, Διευθυντής της Παιδοψυχιατρικής Κλινικής του Ιπποκράτειου Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης
Το Σύγχρονο Σχολείο για τα παιδιά μας και η καλύτερη συνεργασία γονέων και εκπαιδευτικών |
2. | 10.30 – 10.45 | Συζήτηση |
Διάλειμμα – καφές 10.45 – 11.00 |
Έναρξη επιμέρους Συνεδριών |
Α/Α | Ώρα | ΑΙΘΟΥΣΑ 1 (Μεγάλο Αμφιθέατρο) | ΑΙΘΟΥΣΑ 2 (Μικρό Αμφιθέατρο) | ΑΙΘΟΥΣΕΣ 3 και 4 |
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ
Σταύρος Καμαρούδης, Αναπληρωτής καθηγητής ΠΤΔΕ Φλώρινας ΠΔΜ Ιωάννης Γκανάκας, Σχολικός Σύμβουλος Δ.Ε., Διευθυντής Π.Ε.Κ. Δυτικής Μακεδονίας |
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ
Στυλιανή Κασίδου, Σχολική Σύμβουλος Π.Ε. Βασίλειος Μήτσιαλος, Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γρεβενών |
|||
3. | 11.00 – 11.20 | Δημήτριος Πνευματικός, Νικόλαος Φαχαντίδης
Νέες Προκλήσεις στην Εκπαίδευση – Σύγκλιση Κοινωνικών και Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών στο STEM |
Άννα Βακάλη, Άννα Μπαφίτη, Καλλιόπη Πασσιά
Δημιουργική γραφή και συναίσθημα |
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Κωνσταντία Βαϊρινού Τα έργα τέχνης στην εκπαιδευτική διαδικασία 11.00 – 12.30, ΑΙΘΟΥΣΑ 3
|
4. | 11.20 – 11.40 | Ιωάννης Γκανάκας
Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα: η περίπτωση των Περιφερειακών Επιμορφωτικών Κέντρων (Π.Ε.Κ.) |
Άννα Βακάλη, Γεώργιος Γεωργιάδης, Δαμιανός Ξανθόπουλος
Από το Mega TV και τον Ερωτικό FM στον Τίτο Πατρίκιο……… |
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Θεόδωρος Σταμκόπουλος Βιωματική προσέγγιση στην αναγνώριση και καταγραφή θετικών συναισθημάτων στην καθημερινότητα του/της εκπαιδευτικού 11.00– 12.30, ΑΙΘΟΥΣΑ 4 |
5. | 11.40 – 12.00 | Αθανάσιος Ευ. Χαρίσης
Διά βίου μάθηση εκπαιδευτικών και ενήλικων μαθητών: αποτίμηση προγράμματος ενδοσχολικής επιμόρφωσης |
Στέλλα Χαντζή
Η παιδική κακοποίηση: Μια απόπειρα μελέτης της |
|
6. | 12.00 – 12.20 | Ευγενία Νιάκα, Ιωάννης Σούλιος
Η επίδραση ενός επιμορφωτικού προγράμματος στην ικανότητα σχεδιασμού διαφοροποιημένης διδασκαλίας από εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής |
Σωτηρία Α. Καρολίδου
Η σημασία των συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων ως παράγοντες της σχολικής διαρροής. Μελέτη περίπτωσης
|
12.20 – 12.30 Σύντομο Διάλειμμα (αλλαγή Προεδρείων) |
ΑΙΘΟΥΣΑ 1 (Αμφιθέατρο) | ΑΙΘΟΥΣΑ 2 | ΑΙΘΟΥΣΕΣ 3 και 4 | ||
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ
Σοφοκλής Μητρούσιας, Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Καστοριάς Παύλος Ιωάννου, Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας |
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ
Αθανάσιος Παλαμάς, Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Μασλάρης, Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς |
|||
7. | 12.30 – 12.50 | Άννα Μπαφίτη, Βικτώρια Ζιώγα, Ρόζμαρυ Σιάκου, Θεόδωρος Βογδάνης, Αθηνά Νάντση
Πρόγραμμα «Προχωρώ»: Υποστήριξη των παιδιών κατά τη μετάβασή τους από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο |
Βιβή Τσιτώνα
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην καλλιέργεια δεξιοτήτων, αξιών και ανθρωπιστικών ιδεωδών στο σημερινό σχολείο |
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Αναστασία Μάγκου Μεγάλα Παναθήναια 12.30 – 14.00, ΑΙΘΟΥΣΑ 3 |
8. | 12.50 – 13.10 | Ελένη Μπαμπίλα
«Έξω από το σχολείο»: ένα διευρυμένο πολυετές πρόγραμμα προώθησης της βιωματικής μάθησης |
Αθανάσιος Μπαζούκης
Ο εκπαιδευτικός ως σύμβουλος: η συνάφεια των συμβουλευτικών θεωριών με το έργο του εκπαιδευτικού |
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Αθανασία Ανδρεοπούλου Καινοτόμα πολυαισθητηριακή μέθοδος φωνολογικής επίγνωσης, πρώιμης ανάγνωσης και γραφής 12.30 – 14.00, ΑΙΘΟΥΣΑ 4 |
9. | 13.10 – 13.30 | Κωνσταντία Βαϊρινού
Η διαχείριση της απώλειας και του πένθους από τους μαθητές: Ο υποστηρικτικός ρόλος του εκπαιδευτικού |
Θεόδωρος Σταμκόπουλος
Η καθημερινότητα του/της εκπαιδευτικού με το πρίσμα της θετικής ψυχολογίας |
|
10. | 13.30 – 13.50 | Ζωή Μήλιου, Αντώνης Γρηγοριάδης
Οι διατροφικές συνήθειες των μαθητών και η επίδραση της διατροφής στην ψυχοσωματική και πνευματική τους ανάπτυξη και στις σχολικές τους επιδόσεις |
Ζουμπουλιά-Παρασκευή Βαρδιάμπαση
Δέκα προτάσεις-παρεμβάσεις για τη βελτίωση του τρόπου λειτουργίας των «συμβατικών» σχολείων και την αναχαίτιση της πρόωρης μαθητικής εγκατάλειψης |
|
14.00 | Μεσημβρινή Λήξη εργασιών | Μεσημβρινή Λήξη εργασιών | Μεσημβρινή Λήξη εργασιών | |
16.30 μμ. Έναρξη απογευματινών Συνεδριών |
ΑΙΘΟΥΣΑ 1 (Αμφιθέατρο) | ΑΙΘΟΥΣΑ 2 | ΑΙΘΟΥΣΕΣ 3 και 4 | ||
11. | ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ
Κωνσταντία Βαϊρινού, Σχολική Σύμβουλος Π.Ε. Κίμων Σαββάκης, Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας
|
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ
Άννα Πολατίδου, Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Π.Ε. Φλώρινας Νικόλαος Ποζουκίδης, Σχολικός Σύμβουλος Αγγλικής γλώσσας και Φιλολογίας |
||
12. | 16.30 – 16.50 | Σταυρούλα Νιτσιοπούλου, Ανθή Προβατά, Ιωάννης Παλιανόπουλος
Η συμβολή των Νέων Τεχνολογιών στην άσκηση αποτελεσματικής διοίκησης από τους Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων: Έρευνα στα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης |
Ιωάννης Παπαδέλης, Όλγα Μούσιου Μυλωνά
Παιχνίδια και έμφυλες ταυτότητες στο Δημοτικό |
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Κόκκαλης Θωμάς, Κοτρώνη Μαρία-Τερέζα, Κουτσώνης Ευάγγελος, Παπαβασιλείου Χρήστος, Τζέλιου Ευτυχία Προσεγγίζοντας βιωματικά την αειφόρο ανάπτυξη μέσα από τη δημιουργία σχολικού κήπου 16.30 – 18.00, ΑΙΘΟΥΣΑ 3 |
13. | 16.50 – 17.10 | Ιωάννης Παλιανόπουλος, Ιωάννης Αντωνιάδης, Σταυρούλα Νιτσιοπούλου
Πληροφοριακά συστήματα στις σχολικές μονάδες και λήψη αποφάσεων |
Χρήστος Κωτσόπουλος, Στεργιανή Μπίλιου, Έμφυλες διαφοροποιήσεις στο μάθημα των μαθηματικών στη γυμνασιακή δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα», ποσοτική έρευνα μικρής κλίμακας | |
14. | 17.10 – 17.30 | Σουλτάνα Βασιλειάδου
Ο ρόλος του/της διευθυντή/ντριας σχολείου στην ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών ως συνάρτηση της επαγγελματικής τους ανάπτυξης |
Ιωάννης Μίσκας, Ιωάννα Ζάχου, Μαριαλένα Μίσκα
Στερεότυπα, προκαταλήψεις και διακρίσεις στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση |
Παρουσίαση αναρτημένων ανακοινώσεων
(με αλφαβητική σειρά) 17.00 – 21.00 ΑΙΘΟΥΣΑ 4 |
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ
Γεώργιος Μάντσος, Διευθυντής 1ου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας Ιωάννης Δαϊκόπουλος, Διευθυντής 2ου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας |
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ
Γεώργιος Λυγούρας, Διευθυντής 6ου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας Κωνσταντίνος Μαραγγός, Διευθυντής Δημοτικού Σχολείου Ιτιάς
|
ΟΜΑΔΑ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΩΝ
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ Ιωάννης Σούλιος, Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας Ζωή Μήλιου, Σχολική Σύμβουλος Π.Ε. Ιωάννης Παπαδέλης, Σχολική Σύμβουλος Π.Ε
|
||
15. | 17.30 – 17.50 | Νικόλαος Σταμπολίδης
Η κουλτούρα , το κλίμα και η διαχείριση του σχολείου για την κοινωνία της αλληλεγγύης |
Θεοδώρα Βάσιου, Μαρία Βλάχου, Άννα Κορμά
Από μύθο σ’ άλλον μύθο, από θεό σ’ άλλον θεό |
|
16. | 17.50 – 18.10 | Γεώργιος Ιορδανίδης, Αικατερίνη Βάσιου, Ευγενία Περδίκη και Ιουλία Νέστορα
Σχολικό κλίμα: ο ρόλος του στην εργασία των εκπαιδευτικών |
Αγνή Παπαδοπούλου
Graphic novels: οπτικοποίηση, αισθητική και γνωστικές λειτουργίες |
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Παρασκευή Γρηγοριάδου Επίλυση συγκρούσεων – Η συμβολή της οικοσυστημικής προσέγγισης μέσα από μια μελέτη περίπτωσης 18.00 – 19.30 , ΑΙΘΟΥΣΑ 3
|
17. | 18.10 – 18.30 | Ιωάννης Μίσκας, Ιωάννα Ζάχου, Μαριαλένα Μίσκα
Σχολική κουλτούρα και διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού |
Αθανάσιος Θεοδώρου, Ηλίας Κάρτας
Η αξιοποίηση του εκπαιδευτικού κοινωνικού δικτύου Edmodo στο Δημοτικό Σχολείο |
18.30 – 19.00 Διάλειμμα |
ΑΙΘΟΥΣΑ 1 (Αμφιθέατρο) | ΑΙΘΟΥΣΑ 2 | ΑΙΘΟΥΣΑ 3 | ||
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ
Ευγενία Νιάκα, Σχολική Σύμβουλος Π.Ε. Ιωάννα Ζάχου, Εκπαιδευτικός, μέλος ΠΟΔΠ Δυτικής Μακεδονίας
|
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ
Θεολόγος Οκουτσίδης, Πρόεδρος Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας Θεοδώρα Βάσιου, Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ΠΕ Φλώρινας |
Παρουσίαση αναρτημένων ανακοινώσεων
(με αλφαβητική σειρά) 17.00 – 21.00 ΑΙΘΟΥΣΑ 4 |
||
18. | 19.00 – 19.20 | Ειρήνη Κρυσταλλίδου, Πηνελόπη Παπαδοπούλου
Μορφές ψυχοπαιδαγωγικής παρέμβασης με τη βοήθεια ζώων στο πλαίσιο της Ειδικής Αγωγής: Στάσεις και αντιλήψεις επαγγελματιών του σχολικού πλαισίου |
Ιωάννα Καϊάφα
Προτάσεις για την αξιοποίηση της αφήγησης στη διδασκαλία των Μαθηματικών |
|
19. | 19.20 – 19.40 | Σουλτάνα Βασιλειάδου, Ζωή Μίγδου, Κωνσταντίνα Παναγιωτοπούλου
«Κράτα με να σε κρατώ σ’ έναν κόσμο διαφορετικό» |
Εύη Καπλάνη, Παρασκευή Καξίρα, Αθηνά Νταναβάρα
Γνωριμία με τις φυσικές επιστήμες στην Α’, Β’ και Γ’ δημοτικού» |
|
20. | 19.40 – 20.00 | Άννα Κορέλλα
Ο ρόλος του πατέρα στη φροντίδα παιδιών με αυτισμό. Συμβουλευτική Παρέμβαση |
Ευρύκλεια Σταματιάδου
Νανοταξίδια |
|
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ
Άννα Μπαφίτη, Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων Φλώρινας |
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ
Αγάπη Βράντση, Διευθύντρια Δημοτικού Σχολείου Κάτω Κλεινών |
|||
21. | 20.00 – 20.20 | Αντώνιος Στράγγας, Νικόλαος Κολεδίνης
Η γονεϊκή εμπλοκή στα μαθηματικά: Μελέτη απόψεων γονέων |
Αγάπη Βράντση, Θωμαή Βράντση, Μαρία Θεοχάρη
Αγωγή του Ενεργού Μαθητή: Δράσεις για την προώθηση των δικαιωμάτων του ανθρώπου |
Παρουσίαση αναρτημένων ανακοινώσεων
(με αλφαβητική σειρά) 17.00 – 21.00 ΑΙΘΟΥΣΑ 4 |
22. | 20.20 – 20.40 | Αντιγόνη Καραγκούνη, Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Κοζάνης
Ένα κέρασμα μικρό για να σου πω ένα μεγάλο ευχαριστώ |
Χρυσώ Λυγίζου
Ένα παράδειγμα βιωματικής διδακτικής προσέγγισης στη Λογοτεχνία του Γενικού Λυκείου με στόχο την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης |
|
23. | 20.40 – 21.00 | Γιάγκου Σταυρούλα, Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων Αρμενοχωρίουι
Σεβαστή Πέσχου, γονέας |
Παναγιώτα Τσούλη
Διαμόρφωση κριτηρίου διαμορφωτικής αξιολόγησης για το μάθημα της Λογοτεχνίας |
|
Λήξη εργασιών | Λήξη εργασιών 1ης μέρας | Λήξη εργασιών | ||
Σάββατο, 27 Μαΐου 2017, 2η Μέρα Εργασιών
Α/Α | Ώρα | |
09.00 – 09.30 | Προσέλευση – Εγγραφές Συνέδρων |
ΑΙΘΟΥΣΑ 1 (Αμφιθέατρο) | ΑΙΘΟΥΣΑ 2 | ΑΙΘΟΥΣΑ 3 | ||
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ
Όλγα Μούσιου Μυλωνά, Σχολική Σύμβουλος Π.Ε. Μαρία Θεοχάρη, Εκπαιδευτικός, μέλος ΠΟΔΠ Δυτικής Μακεδονίας |
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ
Κίμων Σαββάκης, Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας Γιάννης Αρβανιτάκης, Καθηγητής Πληροφορικής Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας |
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ
|
||
24. | 09.30 – 09.50 | Μαρία Π. Βουβούση, Κωνσταντίνος Β. Δημουλάς
Η συνοχή της τάξης ως πρόβλημα στη διαχείριση των προβλημάτων της τάξης από τον δάσκαλο |
Βασίλειος Σαχινίδης, Κρυσταλλένια Τσακμακίδου
Σχεδιασμός και εφαρμογή ωριαίας διδασκαλίας με θέμα «Ο Βρασμός» με χρήση ΤΠΕ, αυτοματισμού και λογισμικού, στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής Ε’ Δημοτικού |
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Μαρία Μπιλιώνη Χριστίνα Καραγιάννη Θέτοντας όρια και κανόνες στη σχολική τάξη: μια βιωματική προσέγγιση 09.30 – 11.00, ΑΙΘΟΥΣΑ 3 |
25. | 09.50 – 10.10 | Τατιανή Γκάτσα
Η διαχείριση απόπειρας αυτοκτονίας θυματοποιημένης έφηβης στο χώρο του σχολείου |
Σωτήρης Γεωργίου
Εντάσσοντας την τεχνολογία της Επαυξημένης Πραγματικότητας στην εκπαιδευτική διαδικασία |
|
26. | 10.10 – 10.30 | Κωνσταντίνος Β. Δημουλάς, Μαρία Π. Βουβούση
Πώς ο Διευθυντής Σχολείου δεν θα είναι ο εντολοδόχος της πολιτείας στα μάτια των εκπαιδευτικών |
Γιάννης Αρβανιτάκης
Η Εκπαιδευτική Ρομποτική στο πλαίσιο λειτουργίας των απογευματινών Ομίλων καθώς και στο πρωινό πρόγραμμα του Δημοτικού Σχολείου |
|
Διάλειμμα – καφές 10.30 – 11.00 |
Α/Α | Ώρα | ΑΙΘΟΥΣΑ 1 (Μεγάλο Αμφιθέατρο) | ΑΙΘΟΥΣΑ 2 (Μικρό Αμφιθέατρο) | ΑΙΘΟΥΣΕΣ 3 και 4 |
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ
Ευγενία Νιάκα, Σχολική Σύμβουλος Π.Ε. Μαρία Καραβίδα, Νηπιαγωγός, Msc παιδαγωγικές επιστήμες
|
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ
Χρήστος Παστελάς, Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε., Θεοδώρα Βάσιου, Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ΠΕ Φλώρινας |
|||
27. | 11.00– 11.20 | Αντώνης Δ. Φραγκούλης, Κωνσταντίνος Β. Δημουλάς
Η προσβολή του ζωτικού προσωπικού χώρου ως παράγοντας επιθετικότητας στην τάξη |
Ειρήνη Πανταζή, Ελένη Χατζηκωνσταντίνου
Τι σχολείο θέλουμε… Τι σχολείο έχουμε ανάγκη… |
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Γεώργιος Δελιόπουλος, Αθηνά Βαρσαμίδου «Ελάτε να παίξουμε»: Βιωματικές δράσεις και παιχνίδια στην και παιχνίδια στην Ιστορία Α΄ Γυμνασίου 11.00 – 12.30, ΑΙΘΟΥΣΑ 3 |
28. | 11.20 – 11.40 | Γιώργος Ψωμαδάκης, Κωνσταντίνος Β. Δημουλάς
Διαχείριση του συναισθηματικού κόσμου του παιδιού |
Άννα Μπαφίτη, Ζαφειρειώ Μελισίδου
«Γιατί να μην τα παίρνει τα γράμματα;» Πολιτισμικό κεφάλαιο, ωσμωτική μάθηση και σχολική επίδοση |
|
29. | 11.40 – 12.00 | Μαρία Π. Βουβούση, Κωνσταντίνος Β. Δημουλάς
Εκδήλωση της αλληλεπίδρασης από την πυκνότητα των μαθητών στην τάξη |
Λεμονιά Μπούτσκου, Παναγιώτης Χάντογλου
Ανοιχτό Σχολείο για μια σύγχρονη Κοινωνία: Μέσα και τρόποι υλοποίησης του |
|
30. | 12.00 – 12.20 | Χριστίνα Καραγιάννη, Άννα Καραντζούλη
Ομότιμοι υποστηρικτές: η αλληλεγγύη ως καθημερινή πρακτική στη σχολική ζωή |
Χρήστος Παστελάς
Ο Επιστήμονας Δάσκαλος: πραγματικότητα ή προσδοκία |
|
12.20 – 12.30 Σύντομο Διάλειμμα (αλλαγή Προεδρείων) |
ΑΙΘΟΥΣΑ 1 (Αμφιθέατρο) | ΑΙΘΟΥΣΑ 2 | ΑΙΘΟΥΣΑ 3 | ||
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ
Χρήστος Παστελάς, Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε., Δρ Γεώργιος Καδιγιαννόπουλος, καθηγητής Οικιακής Οικονομίας |
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ
Ιωάννης Σούλιος, Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας Μελπομένη Καραποναρλίδου, Εκπαιδευτικός ΠΕ61 |
|||
31. | 12.30 – 12.50 | Μαρία Καραβίδα
Προωθώντας την αειφόρο ανάπτυξη μέσω της χρήσης των Τ.Π.Ε στα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης |
Χρυσάνθη Καρπάτση, Παγώνα Γκουτρουμανίδου
Ταξιδεύοντας με τα μεταναστευτικά πουλιά και τα προσφυγο-πούλια |
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Μαρία Παπαδοπούλου Μαρίνα Πατσίδου Η αποτελεσματικότητα της δημιουργικής γραφής στην ευαισθητοποίηση μαθητών/τριών νηπιαγωγείων για ευάλωτες ομάδες: μελέτη περίπτωσης παράδειγμα εφαρμογής 12.30– 14.00, ΑΙΘΟΥΣΑ 3 |
32. | 12.50 – 13.10 | Δρ Γεώργιος Καδιγιαννόπουλος
Η διάχυση της αειφόρου ανάπτυξης μέσω του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας
|
Μαρία Καραβίδα
Μελπομένη Καραποναρλίδου Προωθώντας τα ανθρώπινα δικαιώματα στο νηπιαγωγείο |
|
33. | 13.10 – 13.30 | Σταύρος Κουταντώνης, Δέσποινα Στυλπνοπούλου
Δημιουργική γραφή για το αναπαραγωγικό σύστημα της Βιολογίας της Β’ Γυμνασίου |
Πηνελόπη Ξανθίδου
Διδακτική αξιοποίηση των ψηφιακών αφηγήσεων στην διαπολιτισμική εκπαίδευση |
|
34. | 13.30 – 13.50 | Σταύρος Κουταντώνης, Δέσποινα Στυλπνοπούλου
Η εννοιολογική χαρτογράφηση στη διδασκαλία της Βιολογίας του Λυκείου με καλλιτεχνικές δημιουργίες των μαθητών |
Αργύρης Λάζου, Βασίλειος Σουβατζόγλου
Δημιουργία ενός βίντεο σε έργο eTwinning στις αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης |
|
14.00 | Μεσημβρινή Λήξη εργασιών | Μεσημβρινή Λήξη εργασιών | Μεσημβρινή Λήξη εργασιών | |
16.30 μμ. Έναρξη απογευματινών Συνεδριών |
ΑΙΘΟΥΣΑ 1 (Αμφιθέατρο) | ΑΙΘΟΥΣΑ 2 | ΑΙΘΟΥΣΑ 3 | ||
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ
Όλγα Μούσιου Μυλωνά, Σχολική Σύμβουλος Π.Ε. Μελπομένη Καραποναρλίδου, Εκπαιδευτικός
|
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ
Άννα Μπαφίτη, Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων Φλώρινας Αναστασία Καππάτου, Δασκάλα Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας, Δρ Παιδαγωγικής |
|||
35. | 16.30 – 16.50 | Μαρία Θεοχάρη, Στέλλα Μαβίδου, Σοφία Μουρατίδου
«Γίνε ο Ήρωάς του – Be His Hero» |
Αικατερίνη Πετρίδου, Μαρία Τάσσου
Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την περίοδο του Εμφυλίου: «Μικροί ιστορικοί» ψάχνουν τα ίχνη του Εμφυλίου στη Φλώρινα |
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Αικατερίνη Καλαμπαλίκη Μαρία Σακοράφα Άννα Χατζηγρηγορίου Η εικόνα του «εαυτού» στην εφηβεία 16.30 – 18.00, ΑΙΘΟΥΣΑ 3 |
36. | 16.50 – 17.10 | Νικολέτα Χαρούμενου, Δέσποινα Καλαφάτη
Πρόγραμμα προαγωγής πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς «Γνωρίζω την Καστοριά μας παίζοντας» |
Ευαγγελία Τριανταφύλλου
Εκπαιδευτικό υλικό: από το εθνικό στο παγκόσμιο πλαίσιο |
|
37. | 17.10 – 17.30 | Φλωρεντία Αντωνίου
Η ανάγκη του ενοποιημένου προγράμματος στο σύγχρονο σχολείο |
Αναστασία Καππάτου
Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα: Δημοκρατία και Εκπαίδευση |
|
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ
Όλγα Μούσιου Μυλωνά, Σχολική Σύμβουλος Π.Ε. Παρασκευή – Αναστασία Πουγαρίδου, Δασκάλα Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας, Φιλόλογος, Μτπτχ. στην Ιστορία της Εκπαίδευσης |
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ
Στυλιανή Κασίδου, Σχολική Σύμβουλος Π.Ε. Δρ Γεώργιος Καδιγιαννόπουλος, καθηγητής Οικιακής Οικονομίας |
|||
38. | 17.30 – 17.50 | Ζωή Καλελή
Εκφραζόμαστε, μοιραζόμαστε, συνεργαζόμαστε στον κόσμο του παραμυθιού… |
Δρ Γεώργιος Καδιγιαννόπουλος
Διερεύνηση των κοινών διαδρομών διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και αειφόρου ανάπτυξης |
|
39. | 17.50 – 18.10 | Όλγα Μούσιου Μυλωνά, Παρασκευή – Αναστασία Πουγαρίδου
«Ένας καλλιεργημένος λύκος»: Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας στην προσχολική και πρωτοσχολική εκπαίδευση |
Τριανταφυλλιά Καδόγλου, Νικόλαος Ταμουτσέλης
Η τέχνη και η ποίηση ως καινοτόμα διδακτική, διαθεματική και διαπολιτισμική προσέγγιση της γλώσσας και ειδικότερα της γαλλικής ως ξένης γλώσσας |
|
40. | 18.10 – 18.30 | Μαρία Μπατσίλη
Καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις της Μελέτης Γ΄ Δημοτικού με αξιοποίηση των ΤΠΕ. Διδακτική πρόταση και σενάριο διδασκαλίας. Τα μέσα μεταφοράς |
Δρ Γεώργιος Καδιγιαννόπουλος
Μαρία Καραβίδα Η καταπολέμηση των κοινωνικών αποκλεισμών και των διακρίσεων μέσω της προβολής ταινιών μικρού μήκους |
|
18.30 – 19.00 Διάλειμμα |
ΑΙΘΟΥΣΑ 1 (Αμφιθέατρο) | ΑΙΘΟΥΣΑ 2 | ΑΙΘΟΥΣΑ 3 | ||
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ
Κυριακή Αμαραντίδου, Δασκάλα Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας, Μτπτχ. στην Ιστορία της Εκπαίδευσης |
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ
Όλγα Μούσιου Μυλωνά, Σχολική Σύμβουλος Π.Ε. Στεφανία Μπλούχου, Δασκάλα Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας, Μτπτχ. Παιδαγωγικής |
|||
41. | 19.00 – 19.20 | Φιλίτσα Ανδρίκου
«Η ομάδα εκστρατείας του Μ. Αλέξανδρου»: Διδάσκοντας Ιστορία στο Δημοτικό Σχολείο μέσω του Comic και της τεχνικής της Ανοικείωσης |
Κώστας Ντίνας, Όλγα Μούσιου Μυλωνά, Στεφανία Μπλούχου
«Γράφω και διαβάζω παρέα με την Κοκκινοσκουφίτσα»: Διδακτικό σενάριο για την εμπέδωση κι ανακεφαλαίωση των συμφώνων και των φωνηέντων στην Α’ Δημοτικού |
|
42. | 19.20 – 19.40 | Ασημίνα Ανδρίκου, Χάρις Νικολαΐδου
«Τερματικός Σταθμός: Φλώρινα!»: Μια διδακτική πρόταση Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Τοπικής Ιστορίας |
Ευάγγελος Δρόσος
Βασιλική Χατζηγεωργίου, Πρόγραμμα πρόληψης συμπεριφορών υψηλού κινδύνου σε μαθητές Στ’ Δημοτικού: Συνοπτική παρουσίαση και εμπειρίες από την εφαρμογή |
|
43. | 19.40 – 20.00 | Κυριακή Αμαραντίδου
«Μικροί Διασώστες» – Πρώτες βοήθειες για παιδιά: Ένα πρόγραμμα Αγωγής Υγείας |
Νικολέττα Βόγλη
Από την αποτίμηση των δεδομένων στην κριτική θεώρηση και αμφισβήτηση της διεθνούς εκπαιδευτικής αξιολόγησης PISA. Κοινωνιολογικές και πολιτισμικές επεκτάσεις της συγκριτικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών συστημάτων |
|
44. | 20.00 – 21.00 | ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ
(Μικρό Αμφιθέατρο)
Αναστοχασμός εργασιών Εξαγωγή συμπερασμάτων |
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ
Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας Ιωάννης Σούλιος, Αθανάσιος Παλαμάς |
|
21.00 | Λήξη εργασιών | Λήξη εργασιών | Λήξη εργασιών | |
Αναρτημένες Ανακοινώσεις
Παρουσίαση αναρτημένων ανακοινώσεων (με αλφαβητική σειρά)
Παρασκευή, 26 Μαΐου 2017, ώρα 17.00 – 20.00 μμ. στην ΑΙΘΟΥΣΑ 4 είτε στον χώρο ανάρτησης
- Ηλίας Ηλιάδης, «Πτολεμαΐδα, ο τόπος που κατοικώ»
- Γεώργιος Δελιόπουλος, Ειρήνη Αλωπούδη, Βιβλιοσκυτάλη: Πρόγραμμα φιλαναγνωσίας στο 1ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας
- Τηλέμαχος Καλομοίρης, Ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
- Σταύρος Καμαρούδης, Νικόλαος Λιάζος, Λογοτεχνικές ματιές στον προσφυγικό πόνο: o Γιασάρ Κεμάλ για τους Έλληνες του 1922.
- Βερονίκη Κύρκου, «Συν-φροντίζω» (“Connecting4Caring” C4C)
- Αθανάσιος Μαλέτσκος, Σταύρος Καμαρούδης, Οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών ως εργαλεία άρσης του κοινωνικού αποκλεισμού
- Αθανάσιος Μαλέτσκος, Αλέξιος Μαστρογιάννης, Η αξιοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην κατεύθυνση της βελτίωσης της επικοινωνίας, της συνεργασίας και της ισότιμης συμμετοχής στην εκπαίδευση: Η περίπτωση της ηλεκτρονικής κοινότητας μάθησης Edmodo
- Δρ Μαρία Μαλούτα, Η σύνδεση του μαθήματος της Γαλλικής Γλώσσας της Β/θμιας Εκπαίδευσης με το ΚEΠΑ (Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο αναφοράς)
- Ελένη Μπάλου, Όλγα Στεφανίδου, Οι ανακαλύψεις
- Ευάγγελος Αναγνωστόπουλος, Μάρκος Νικολάου, Παραδοσιακοί Οικισμοί και Βιώσιμη Ανάπτυξη 1 και 2
- Δρ. Αθανάσιος Παπαευαγγέλου, Ικανότητες συναισθηματικής νοημοσύνης των εκπαιδευτικών : Σχέση με την ηλικία, την εργασιακή εμπειρία, την ικανοποίηση και το συναίσθημα στην εργασία.
- Ευθυμία Σακοράφα, Στρατηγικός – Λειτουργικός Προγραμματισμός και περιθώρια παρέμβασης της εκπαιδευτικής πολιτικής της Σχολικής μονάδας στην άσκηση εσωτερικής πολιτικής και στη διαδικασία λήψης αποφάσεων
- Ευρύκλεια Σταματιάδου, Οι μικροί ζωγράφοι
- Δέσποινα Στύλα, «Τούμπρικα» ένα βοηθητικό εργαλείο στις ερευνητικές εργασίες (project)
- Ιωάννης Τσομπανόπουλος, Διερεύνηση των κοινωνικών σχέσεων των μαθητών: Εντάσεις και συγκρούσεις στη σχολική τάξη. Προτάσεις και συμβολή του σχολείου στη πρόληψη και διαχείρισή τους