ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
Απορία και προβληματισμό προκάλεσε με την ανακοίνωσή του ο Περιφερειακός Σύμβουλος κος Γιάννης Στρατάκης αναφορικά με την κατολίσθηση στο 12ο χλμ. του δρόμου Φλώρινας – Πισοδερίου.
Δεν κομίζει «γλαύκα εις Αθήνας» ο κος Στρατάκης με τις υποδείξεις του περί του επείγοντος της διαδικασίας, κλπ, καθώς οι υπηρεσίες κινήθηκαν άμεσα με γνώμονα την ασφάλεια και τον επείγοντα χαρακτήρα της παρέμβασης.
Εντελώς αυθαίρετα, που μόνο ο ίδιος το αντιλαμβάνεται, χαρακτηρίζει ως «σκόπιμης επιλογής να παραμείνει κλειστός ο δρόμος Ακρίτα – Βίγλα εδώ και 7 χρόνια». Αλήθεια, αν δεν κατανόησε τις τοποθετήσεις μας στο Περιφερειακό Συμβούλιο, δεν έκανε τον κόπο να διαπιστώσει «ιδίοις όμμασι» τις συνθήκες που επικρατούν στον δρόμο Ακρίτας – 15ο χλμ Φλώρινας – Πισοδερίου;
Εξ ανάγκης, λόγω της αποκατάστασης της κατολίσθησης στο 12ο χλμ. και για να μη διακοπεί η συγκοινωνία της Φλώρινας με την Πρέσπα, επιβάλλεται, ως μοναδική επιλογή πρόσβασης, η αποκατάσταση της βατότητας της οδού Ακρίτας – 15ο χλμ. για όσο χρονικό διάστημα θα απαιτηθεί για την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων. Οι παρεμβάσεις περιλαμβάνουν, απομάκρυνση των χωμάτινων όγκων (που σε πολλά σημεία έχουν καλύψει το μισό οδόστρωμα), προσωρινή στερέωση των πρανών (ώστε να μην προκληθούν νέες κατολισθήσεις το χρονικό αυτό διάστημα), αποκατάσταση φθορών του οδοστρώματος και της απορροής των υδάτων, έλεγχος τεχνικών, κλπ. Προφανώς και επιπρόσθετα, η ενδεδειγμένη οδική σήμανση θα προειδοποιεί τους διερχόμενους για τις συνθήκες που επικρατούν στον συγκεκριμένο οδικό άξονα.
Ήδη έχει γίνει διαγράμμιση, με κίτρινο χρώμα (εργοταξιακό), που υποδεικνύει την κατάσταση του δρόμου και την προσοχή που πρέπει να επιδεικνύουν οι οδηγοί. Επίσης, θα τοποθετηθούν και φωτεινοί σηματοδότες, για την εκ περιτροπής κυκλοφορία στο τμήμα του δρόμου όπου δεν είναι εφικτή η ταυτόχρονη διέλευση δύο οχημάτων.
Εξάλλου, όπως έχει τονιστεί και σε τοποθετήσεις στο Περιφερειακό Συμβούλιο, η πλήρης αποκατάσταση του δρόμου, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Τεχνικής Υπηρεσίας, ξεπερνά το 1.300.000 €.
Συνεπώς, με την παρέμβαση που γίνεται θα αποκατασταθεί η βατότητα του δρόμου, ώστε να είναι ασφαλής κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, με συνεχή εποπτεία από ανάδοχο για άμεση παρέμβαση σε ό, τι προκληθεί.
Απορία όμως δημιουργεί η αναφορά του κου Στρατάκη για τον οδικό άξονα Νυμφαίου – Άνω Υδρούσας, όταν του είναι γνωστό ότι είναι αρμοδιότητα του Δήμου Αμυνταίου, όπου και θα έπρεπε να απευθύνει το ερώτημά του.
Εκτός αν η εκτίμησή του για τη λειτουργία των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι εκτός των καθορισμένων θεσμοθετημένων ορίων.
Διαβεβαιώνουμε τον κ. Στρατάκη, όπως και κάθε πολίτη της Φλώρινας, ότι όλες μας οι ενέργειες είναι σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε με γνώμονα την ασφάλεια και την έγκαιρη αποκατάσταση να τηρηθούν απαρέγκλιτα όλες οι διαδικασίες που ορίζουν οι σχετικές διατάξεις.