Διευρυμένες έδρες ΤΑΞΙ στην Ελλάδα: Τι ισχύει απο το 2012

Διευρυμένες έδρες ΤΑΞΙ στην Ελλάδα: Τι ισχύει απο το 2012.

O νόμος 4070/12  (άρθρο 83 παρ.3) όριζε ότι με την έναρξη ισχύος του το Περιφερειακό Συμβούλιο κάθε Περιφέρειας καλούνταν να αποφασίσει για τις νέες έδρες ΤΑΞΙ που θα προέκυπταν για τους διευρυμένους Καλλικρατικούς Δήμους. Αυτές θα προέρχονταν από συνενώσεις παλιότερων εδρών που κάλυπταν μόνο κοινότητες ή πόλεις που πλέον θα ανήκαν στους ίδιους Δήμους.

Με τον ίδιο νόμο διευρύνθηκαν και συνενώθηκαν οι έδρες μόνο στην Αττική και στην Θεσσαλονίκη ενώ το τι ακολούθησε για κάθε περίπτωση σε κάθε περιοχή της χώρας ξεχωριστά μπορεί να δώσει υλικό για συγκοινωνιολογικές, κοινωνιολογικές και νομικές μελέτες για πολλά χρόνια. Πελατειακές σχέσεις χτίστηκαν πάνω σε ακόμα πιο γερά θεμέλια καθώς οι λίγοι ιδιοκτήτες των περιφερειακών ταξί που επιδίωκαν  την συνένωση και διεύρυνση των εδρών αντιμετωπίστηκαν στην κυριολεξία ως πολίτες 2ης κατηγορίας. 

Απέναντι στα σαφή πλεονεκτήματα των διευρυμένων εδρών (μείωση κόστους μετακίνησης, επίλυση προβληματικών καταστάσεων, ουσιαστική τόνωση του επαγγέλματος) υπερίσχυσαν στις περισσότερες περιπτώσεις τα συντεχνιακά συμφέροντα των ιδιοκτητών ταξί των αστικών κέντρων που δεν ήθελαν σε καμιά περίπτωση συνενώσεις και διευρύνσεις με τις όμορες δημοτικές και τοπικές κοινότητες.

Η χαοτική κατάσταση που επικρατεί αυτή την στιγμή μπορεί να φανεί στις παρακάτω εικόνες όπου φαίνεται σε ποιες περιοχές έχουν γίνει από γενναίες συνενώσεις έως μικρές έστω διευρύνσεις. Οι περιοχές που δεν αναφέρονται έχουν ακόμα το παλιό καθεστώς.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα στρεβλότητας αποτελεί η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας όπου ότι ήταν συνταγματικό, λογικό και προς όφελος των κατοίκων της Π.Ε Γρεβενών ταυτόχρονα δεν ήταν για τις υπόλοιπες περιφερειακές ενότητες της ίδιας περιφέρειας!!

Εν ολίγοις όπου υπερίσχυσε η λογική έγιναν διευρύνσεις. Στις άλλες περιπτώσεις, τα περιφερειακά συμβούλια μάλλον έκαναν το χατήρι των συντεχνιών με την μεγαλύτερη εκλογική πελατεία και δεν προχώρησαν σε αλλαγές αγνοώντας τα ωφέλη για τις τοπικές κοινωνίες και προτιμώντας την διατήρηση των πελατειακών τους σχέσεων.

Αυτές τις μέρες ετοιμάζεται ενα καινούριο νομοσχέδιο. Θα τολμήσει η Πολιτεία να πάρει την κατάσταση στα χέρια της ή θα συνεχίσει το ίδιο παιχνίδι; Δυστυχώς το προσχέδιο νόμου δείχνει το δεύτερο. Ελπίζουμε οτι δεν θα γίνει έτσι τελικά.

(δείτε εδω το pdf με τις έδρες)

Φλώρινα «Ομονοια» ΤΑΧΙ